Wyświetl # 
 
Tytuł artykułu Autor
Pomysły na potreningową regenerację

Pomysły na potreningową regenerację

Droga do szczupłej sylwetki i zdrowego trybu życia wiedzie głównie przez aktywność fizyczną i odpowiednio zbilansowaną dietę. Dla wielu z nas sport wpisany jest w grafik naszych codziennych czynności i chociaż trening na siłowni czy basenie jest obecnie niemożliwy, to ćwiczyć możemy także w domu. Na szczęcie wraz z nadejściem dłuższych i cieplejszych dni pojawia się coraz więcej sposobności do podejmowania aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Jak zapewnić efektywność naszemu treningowi i dlaczego tak duże znaczenie ma odpowiednia regeneracja?

S.Z.
Kiedy stosować dietę bezglutenową?

Kiedy stosować dietę bezglutenową?

Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy, ma wpływ na nasze samopoczucie, szczególnie gdy borykamy się z różnymi przypadłościami zdrowotnymi. Tak jest w przypadku osób, które nie tolerują glutenu, czy to w postaci celiakii, czy alergii i nieceliakalnej nadwrażliwości na pszenicę lub gluten. Czym on jest i dlaczego stosowanie diety bezglutenowej jest ważne dla osób z jego nietolerancją? Wyjaśnia dr Hanna Stolińska, dietetyk kliniczny.

S.Z.
Odchudzona żywność – czy jest dla nas zdrowa?

Odchudzona żywność – czy jest dla nas zdrowa?

Wiosna to czas kiedy zaczynamy baczniej przyglądać się swojej diecie, marząc o zgrabnej sylwetce. Chcąc zadbać o własne zdrowie i ciało staramy się przykładać większą wagę do tego, co znajduje się na naszych talerzach. Czytanie etykiet na produktach pozwala podejmować świadome wybory, ale też wymaga od nas czasu i wiedzy jak je analizować. Często idziemy więc na skróty wybierając bardzo modne produkty typu „light” czy „fit”. Czy to jednak dobry pomysł? W zdrowej zbilansowanej diecie znajdzie się miejsce na cukry i tłuszcze, których nie zawsze warto zastępować innymi substancjami. Jak więc czytać etykiety na produktach spożywczych, by wybierać mądrze?

S.Z.
Wiosna w kuchni! Poznaj sezonowe must have

Wiosna w kuchni! Poznaj sezonowe must have

Intensywniejsze promienie słońca sprawiają, że z niecierpliwością zaczynamy rozglądać się za oznakami wiosny. Z utęsknieniem czekamy aż zazieleni się nie tylko za oknem, ale także na naszych talerzach. Bo przecież zmiany w przyrodzie powodują też odmianę w naszej kuchni. Już wkrótce na stoły trafią sezonowe warzywa. Sprawdź, czego nie możesz przegapić, zwłaszcza, że niektóre z nich pojawią się na krótko.

S.Z.
Gotowi na wiosnę? Sprawdź 6 sprawdzonych sposobów na wzmocnienie odporności dziecka w tym czasie

Gotowi na wiosnę? Sprawdź 6 sprawdzonych sposobów na wzmocnienie odporności dziecka w tym czasie

Wielkimi krokami zbliża się wiosna. Chociaż robi się coraz cieplej, trzeba pamiętać, że jest to okres przejściowy, a więc łatwo w tym czasie o przeziębienie czy inne infekcje. Dotyczy to również najmłodszych – należy pamiętać, że nawet jeśli maluch skończył już rok, to jego układ immunologiczny wciąż dopiero się uczy, jak walczyć z infekcjami. Oto 6 sprawdzonych sposobów na utrzymanie organizmu dziecka w dobrej kondycji i wzmocnienie jego odporności.

S.Z.
5 roślinnych kategorii produktów, które powinny znaleźć się w Twoim jadłospisie na wiosnę

5 roślinnych kategorii produktów, które powinny znaleźć się w Twoim jadłospisie na wiosnę – rekomenduje dr Hanna Stolińska *, dietetyk kliniczny

Wiosna to czas, gdy świat budzi się do życia. Zimowe znużenie, zmęczenie i marazm, ustępuje miejsca energii, nowym pomysłom i...zmianom. Taka zmiana z pewnością dotyczyć powinna naszego codziennego jadłospisu – w miejscu rozgrzewających i „ciężkich” dań, pojawiają się teraz „lżejsze” i świeższe składniki. Wiosna to idealny moment na to, by sięgnąć po zdrowe i pełne witamin produkty roślinne. Oto 5 roślinnych propozycji, które wg dr Hanny Stolińskiej powinny się znaleźć w naszym wiosennym menu, byśmy żyli zdrowiej.

S.Z.
Program "Kawa i zdrowie" - Czy po trzeciej filiżance kawy nie zasnę do rana?

Program "Kawa i zdrowie" - Czy po trzeciej filiżance kawy nie zasnę do rana? Czyli ważne pytania, które zadają sobie kawosze

Niemal każdy, kto lubi kawę i sięga po nią regularnie, zastanawia się, czy może jej pić tak dużo albo czy mógłby cieszyć się smakiem ulubionego napoju częściej. Część osób może mieć wątpliwości ze względu na popularne mity na temat kawy, czy to rozpowszechniane w Internecie, czy zasłyszane od rodziny i znajomych, przekazywane z ust do ust. Okazuje się, że poglądy te nie znajdują odzwierciedlenia w wynikach badań naukowych, co potwierdzają eksperci programu „Kawa i zdrowie”.

S.Z.
Jak zrzucić nadprogramowe kilogramy po miesiącach siedzenia w domu?

Jak zrzucić nadprogramowe kilogramy po miesiącach siedzenia w domu?

Aktualna sytuacja w kraju i na świecie nie sprzyja podejmowaniu częstej aktywności fizycznej, a w wielu przypadkach nie pomaga też w utrzymaniu zdrowej diety. Jak wrócić do dobrej formy i pozbyć się zbędnych kilogramów wraz z nadejściem wiosny i to bez wielkich wyrzeczeń?

S.Z.
Pandemia otyłości – efekt uboczny COVID 19?

Pandemia otyłości – efekt uboczny COVID 19?

Prawie 1/3 Polaków twierdzi, że rok od pojawienia się COVID 19 w naszym kraju waży więcej niż przed pandemią. I chociaż wielu z nas w tym czasie zaczęło się zdrowiej odżywiać, to w nowej, pandemicznej rzeczywistości ciężko nam utrzymać odpowiednią dyscyplinę i zmusić się do aktywności fizycznej. Brak ruchu i siedzący tryb życia spowodowały, że tyjemy na potęgę, a już wkrótce oprócz pandemii koronawirusa będziemy śmiało mogli mówić o epidemii otyłości.

S.Z.
Masz problemy ze snem? Dołącz sezam do swojej diety!

Masz problemy ze snem? Dołącz sezam do swojej diety!

Według szacunków nawet 50 proc. Polaków skarży się na dolegliwości związane z zasypianiem albo wybudza się w nocy. Niestety zły sen może mieć negatywne konsekwencje dla naszego zdrowia. Jakie mogą być przyczyny tych problemów? Czy w walce z nimi mogą pomóc nam... słodycze?

S.Z.
Czym są diety eliminacyjne? Kto je stosuje?

Czym są diety eliminacyjne? Kto je stosuje?

Alergie pokarmowe są coraz częściej spotykaną przypadłością, która pojawia się niezależnie od wieku. Nadwrażliwość na składnik pokarmowy prowadzi do nieprawidłowego funkcjonowania organizmu. Oprócz stosowania farmakoterapii rozwiązaniem jest zastosowanie diety eliminacyjnej. Czym jest i kiedy warto ją wprowadzić?

W.P.
Suplementy – czy wiemy o nich wystarczająco, aby przyjmować je na własną rękę?

Suplementy – czy wiemy o nich wystarczająco, aby przyjmować je na własną rękę?

Według dostępnych badań, aż 72% Polaków przyjmuje suplementy diety. Niestety, tylko 40% z nich przyznaje, że czyta ulotkę dołączoną do opakowania.* Źle dobrane suplementy mogą nam zaszkodzić.

S.Z.
Przygotuj bogaty w witaminy chleb z ziaren...

Przygotuj bogaty w witaminy chleb z ziaren od Bakal

Kto z nas nie lubi świeżo upieczonego chleba i delektowania się jeszcze ciepłą kromką tego wypieku?

S.Z.
Pieczone placuszki owsiane w wersji dla najmłodszych...

Pieczone placuszki owsiane w wersji dla najmłodszych – wypróbuj smakowity przepis z wykorzystaniem kaszki!

Okres urozmaicania diety jest wyjątkowy pod wieloma względami. Poznawanie nieznanych dotąd smaków, zapachów i rozwijanie zmysłu dotyku z miesiąca na miesiąc otwiera malucha na kolejne doświadczenia związane z jedzeniem. Podawanie kaszek zbożowych to świetna okazja do próbowania przez dziecko posiłków w różnorodnych odsłonach. Odkryj smakowity przepis na placuszki owsiane, które z pewnością zainteresują niejednego małego smakosza!

S.Z.
Dlaczego warto pościć?

Dlaczego warto pościć?

Regeneruje i oczyszcza organizm, przynosi ulgę dla układu trawiennego, wzmaga produkcję komórek macierzystych, spala tłuszcz – to tylko niektóre z zalet długotrwałego postu. Mariusz Budrowski, twórca projektu „Odmładzanie na Surowo” przekonuje, że warto pójść krok dalej i nawet na kilka dni zapomnieć o jedzeniu, lub przynajmniej zredukować ilość pożywienia do absolutnego minimum.

S.Z.
Zacznij od jelit! 5 sposobów na dobre samopoczucie wiosną

Zacznij od jelit! 5 sposobów na dobre samopoczucie wiosną

Wiosna to okres, który w każdym budzi nową energię i chęć do działania. Dlatego właśnie w tym czasie chcemy czuć się szczególnie komfortowo – lekko i pięknie. A kluczem do niczym nieskrępowanego i dobrego samopoczucia są zadbane i zdrowe jelita. Ekspert-dietetyk podpowiada pięć prostych do wdrożenia kroków, dzięki którym w pełni wykorzystasz każdy wiosenny dzień!

S.Z.
Dieta ketogeniczna popularna wśród Polaków – czy słusznie?

Dieta ketogeniczna popularna wśród Polaków – czy słusznie?

Przechodzę na dietę” – to jedne z najczęściej wypowiadanych zdań przez osoby, które chciałyby poprawić własną sylwetkę i zrzucić nadprogramowe kilogramy. Zmiana sposobu odżywania może przybierać różne formy, w zależności od efektów, które chcemy osiągnąć. W ostatnim czasie coraz większą popularność zyskuje tzw. dieta ketogeniczna, która polega przede wszystkim na ograniczeniu spożywania węglowodanów. Jakie są korzyści z jej stosowania? Dla kogo jest zalecana i jak długo powinna trwać? Odpowiada Celina Kinicka, dietetyk z Centrum Medycznego Damiana.

S.Z.
Jak skutecznie się odchudzać?

Jak skutecznie się odchudzać?

Początek roku często skłania nas do dokonywania zmian w swoim życiu. Oczywiście tych na lepsze. Najczęściej na liście postanowień ląduje odchudzanie. Jednak zwykle realizacja tego zamierzenia nie dochodzi do skutku. Jakich błędów należy się wystrzegać, by wytrwać w swoim postanowieniu jak najdłużej i osiągnąć wymarzony efekt?

S.Z.
Sałata jest dobra na wszystko

Sałata jest dobra na wszystko – poznaj jej zalety, o których nigdy nie słyszałeś

Mity na temat diety modelek ograniczonej do przysłowiowego już listka sałaty sprawiają, że warzywo to kojarzone bywa jako mało odżywcze. Prawda jest jednak inna. Sałata, choć rzeczywiście niskokaloryczna, zawiera też w sobie wiele cennych składników, które mają zbawienny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Wprowadzona do zbilansowanego jadłospisu, pomoże nam zadbać o zdrowie, urodę i dobre samopoczucie.

S.Z.
Jesteś mamą roczniaka? Sprawdź, jaki wpływ na funkcjonowanie układu odpornościowego dziecka ma jego codzienna dieta

Jesteś mamą roczniaka? Sprawdź, jaki wpływ na funkcjonowanie układu odpornościowego dziecka ma jego codzienna dieta

Układ immunologiczny dziecka zaczyna rozwijać się jeszcze na długo przed narodzinami, w brzuchu mamy, a proces ten jest kontynuowany w pierwszych latach życia. Na jego przebieg wpływa wiele czynników, w tym m.in. odpowiedni sposób żywienia. Dowiedz się, w jaki sposób odporność dziecka jest powiązana z jego układem pokarmowym i jak komponować dietę juniora, aby wspierać budowanie jego tarczy ochronnej – układu odpornościowego.

S.Z.