Wyświetl # 
 
Tytuł artykułu Autor
Akademia Lubella wraca do szkół z nową edycją... i w nowej formule

Akademia Lubella wraca do szkół z nową edycją... i w nowej formule

Do klas VI-VIII po raz kolejny już zawita Akademia Lubella, a wraz z nią edukacja na temat znaczenia zróżnicowanej diety i niemarnowania żywności. Kolejna, 9. już edycja popularnego, bezpłatnego programu startuje w lutym w nowej odsłonie, w której liczy się kreatywność uczestników i nowoczesność narzędzi. Dotychczas w programie wzięło udział ponad 1,2 mln uczniów i 10 tys. nauczycieli z 10 tys. szkół podstawowych w całej Polsce.

s.z.
Zimowa dieta roczniaka – poznaj pomysły na śniadania i podwieczorki, które urozmaicą codzienną dietę malucha

Zimowa dieta roczniaka – poznaj pomysły na śniadania i podwieczorki, które urozmaicą codzienną dietę malucha

Odpowiednio zbilansowane posiłki to ważny element każdego dnia, który wspiera harmonijny rozwój dziecka. Zimą w sposób szczególny warto zadbać o dietę najmłodszych – krótkie dni i niskie temperatury sprawiają, że organizm często potrzebuje dodatkowego wsparcia. Co więcej, roczniak, choć wydaje się już taki duży, wciąż się rozwija i ma ogromne potrzeby żywieniowe, znacznie inne niż starsi członkowie rodziny. Jak zatem właściwie komponować zimowe menu malucha? Jakich produktów nie powinno zabraknąć w jego diecie każdego dnia? Podpowiadamy.

s.z.
Mleko A2 a mikrobiota jelitowa człowieka

Mleko A2 a mikrobiota jelitowa człowieka

Zdrowe jelita, nazywane także „drugim mózgiem”, to klucz do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Na skład i jakość mikrobioty jelitowej bezpośredni wpływ ma właściwy sposób odżywiania, dlatego tak ważne jest, by dostarczać organizmowi bezwzględnie wszystkich składników odżywczych, bilansując odpowiednio posiłki. Zdarza się jednak, że pomimo szczerych chęci część konsumentów ogranicza spożywanie niektórych produktów z uwagi na nadwrażliwość pokarmową, np. na mleko i przetwory mleczne. Czy to oznacza, że są oni skazani na całkowitą rezygnację z nabiału i możliwe ryzyko niedoborów, m.in. wapnia? Czym charakteryzuje się mleko A2, jaki ma wpływ na mikrobiotę jelitową i czy może być ono szansą dla tych osób?

s.z.
Zdrowe przekąski okiem praktyków sportu – co i kiedy warto zjeść?

Zdrowe przekąski okiem praktyków sportu – co i kiedy warto zjeść?

Zarówno dla doświadczonych zawodników, jak i entuzjastów wszelkiej rekreacji, kluczowym elementem utrzymania energii, osiągania maksymalnych wyników czy uzyskania najlepszych efektów, jest prawidłowe żywienie. Oprócz dobrze zbilansowanych posiłków, warto zastanowić się nad tym, jakie przekąski wybierać oraz kiedy je spożywać, aby wspierać organizm w trakcie aktywności. Rzućmy nieco więcej światła na istotne kwestie dotyczące tego co i kiedy warto zjeść, aby osiągnąć pełnię potencjału fizycznego.

s.z.
Cukier niejedno ma imię , czyli dlaczego warto spożywać warzywa, owoce i soki?

Cukier niejedno ma imię

Czyli dlaczego warto spożywać warzywa, owoce i soki?

s.z.
Osiem zdrowych nawyków może przedłużyć życie nawet o 24 lata.

Osiem zdrowych nawyków może przedłużyć życie nawet o 24 lata. Najnowsza analiza na ogromnej próbie 719 tys. osób od amerykańskich naukowców

Badanie przeprowadzone w USA dowodzi, że przestrzeganie ośmiu najważniejszych zdrowych nawyków ma zasadniczy wpływ na długość naszego życia. Niska aktywność fizyczna oraz palenie wiążą się z nawet około 30-40 proc. wyższym ryzykiem przedwczesnej śmierci. Zagrożeniem dla zdrowia może być również picie zbyt małej ilości płynów, których powinniśmy spożywać między 2 a 2,5 litra na dobę. Nie każdy jednak lubi jej smak, a rozwiązaniem mogą być rozpuszczalne kapsułki od firmy Waterdrop, która wprowadza nowy smak Microlyte Berry. Marka posiada również ekologiczne rozwiązania takie jak butelki ze stali nierdzewnej oraz szkła borokrzemowego, aby ograniczyć ilość zużywanego plastiku.

s.z.
Bohaterowie noworocznych postanowień

Bohaterowie noworocznych postanowień

Nowy Rok to czas, kiedy większość z nas skupia się na nowych postanowieniach, a jednym z najczęstszych tematów jest poprawa zdrowego stylu życia. W Polsce, tradycyjnie, mnóstwo osób decyduje się na zmiany w diecie, aby poprawić swoje samopoczucie i kondycję fizyczną. Jednak, jakie są najskuteczniejsze alternatywy dla klasycznych, czasochłonnych diet? Jednym z ciekawych rozwiązań jest skorzystanie z usług firm cateringowych, które oferują wyjątkowe podejście do zdrowego odżywiania.

s.z.
Fleksitarianizm – sztuka równowagi

Fleksitarianizm – sztuka równowagi

W obliczu rosnącej świadomości zdrowotnej i troski o swój własny dobrostan, coraz więcej osób poszukuje sposobów na zrównoważone podejście do spożywania różnorodnych produktów, jednocześnie nie rezygnując z żadnego z nich całkowicie. Zauważalnym trendem wśród tych, którzy pragną osiągnąć harmonię na talerzu, uwzględniając zarówno korzyści zdrowotne, jak i ekologiczne staje się popularny ostatnio fleksitarianizm.

s.z.
3 fakty o brzuszku niemowlęcia, które powinna znać każda mama

3 fakty o brzuszku niemowlęcia, które powinna znać każda mama

Układ pokarmowy pełni wyjątkowo ważną rolę – trawi pożywienie i wchłania składniki odżywcze, żeby odżywić cały organizm. Aby mógł prawidłowo funkcjonować, stopniowo dojrzewa i doskonali swoje funkcje już w trakcie życia płodowego. Proces ten trwa jeszcze długo po przyjściu dziecka na świat. Dowiedz się, jak możesz go wspierać i każdego dnia dbać o delikatny brzuszek maluszka.

S.Z.
Nowy Rok, stary Ty! Nie rezygnuj z ulubionych potraw, ale zmień podejście do jedzenia

Nowy Rok, stary Ty! Nie rezygnuj z ulubionych potraw, ale zmień podejście do jedzenia

Początek nowego roku to czas planowania oraz stawiania sobie celów, w tym często tych, które dotyczą nawyków – zwłaszcza żywieniowych. Sięgnęliśmy po wskazówki dietetyczne, by sprawdzić jak możemy wytrwać w postanowieniach noworocznych i podpowiadamy, co zrobić jeśli nie chcemy rezygnować z tego, co lubimy najbardziej.

s.z.
4 rzeczy, o które powinni zadbać rodzice, aby wzmocnić odporność niemowlęcia zimą

4 rzeczy, o które powinni zadbać rodzice, aby wzmocnić odporność niemowlęcia zimą

Zachowanie sprawnie funkcjonującej odporności, a przy tym dobrego samopoczucia w okresie zimowym to prawdziwe wyzwanie, zwłaszcza dla najmłodszych członków rodziny. Układ odpornościowy niemowląt nie jest jeszcze w pełni ukształtowany, a niska temperatura czy wysoka wilgotność powietrza nie ułatwiają walki z wirusami i bakteriami. Ważnym zadaniem każdego rodzica jest wspieranie odporności niemowlęcia, aby zapewnić mu możliwie najlepszą ochronę przed infekcjami. Jak sprostać temu zadaniu?

s.z.
Popularniejszy wegetarianizm i wciąż nieróżnorodna dieta. Jak zmieniają się nawyki żywieniowe Polaków?

Popularniejszy wegetarianizm i wciąż nieróżnorodna dieta. Jak zmieniają się nawyki żywieniowe Polaków?

Zbliżający się Dzień Wegetarian oraz początek roku, sprzyjający zmianom sprawiają, że człowiek zaczyna zastanawiać się nad swoimi nawykami. Coraz większa liczba osób zastanawia się nad tym, jakie kroki podjąć, aby uczynić swoje życie bardziej zrównoważonym i zdrowym. W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost zainteresowania konkretnymi stylami życia, ze szczególnym akcentem na wegetarianizm. Współczesna świadomość zdrowego odżywiania wpływa na decyzje wielu jednostek, a obecnie około 10% populacji w Polsce identyfikuje się jako wegetarianie, podczas gdy 17% ogranicza spożycie mięsa, zdając sobie sprawę z potencjalnych korzyści dla zdrowia.

s.z.
Dlaczego dzieci nie powinny pić napojów energetycznych?

Dlaczego dzieci nie powinny pić napojów energetycznych?

Już za kilka dni, od 1 stycznia, wejdą w życie przepisy uniemożliwiające sprzedaż napojów energetycznych osobom niepełnoletnim. Stanowisko ekspertów jest jednoznaczne: dzieci i młodzież nie powinny spożywać „energetyków”. Dlaczego?

s.z.
Skutki świątecznego obżarstwa

Skutki świątecznego obżarstwa

Polska tradycja świąteczna, pełna tradycyjnych smaków, niestety często zamienia się w nie do końca świadome obżarstwo. Teraz, gdy świąteczne emocje powoli opadają, warto zastanowić się, jak zniwelować skutki nadmiernego objadania się – szczególnie, że przed nami jeszcze zabawy noworoczne.

s.z.
Rola białka w zrównoważonej diecie

Rola białka w zrównoważonej diecie

Białko stanowi około 20% masy ciała człowieka, z czego mniej więcej 300 g ulega wymianie w ciągu doby. Ten niezbędny składnik odżywczy odgrywa więc kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Nie tylko reguluje przemianę materii, ale też pomaga w naprawie tkanek. Ponadto, pozwala zachować właściwe pH płynów ustrojowych, wzmacnia odporność oraz przyczynia się do przyrostu masy mięśniowej.

s.z.
Świąteczne postanowienia. Skuteczne strategie dietetyczne dla początkujących

Świąteczne postanowienia. Skuteczne strategie dietetyczne dla początkujących

Święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok to dobry czas na postanowienia dotyczące diety. Wiele osób zastanawia się w tym okresie nad swoim zdrowiem, samopoczuciem i kondycją fizyczną. Wprowadzanie zmian w nawykach żywieniowych jest wtedy naturalną potrzebą. Powinno odbywać się jednak stopniowo, a także z zachowaniem rozsądku. Zacząć można od wybierania zdrowych przekąsek oraz potraw przygotowywanych w domu na bazie pełnowartościowych składników.

s.z.
12 potraw wigilijnych - równowaga na talerzu

12 potraw wigilijnych - równowaga na talerzu

Wigilijna kolacja to istotna część świątecznej tradycji, według której na stole powinno znaleźć się 12 potraw. Ich rodzaje uzależnione są od naszego położenia geograficznego, klimatu czy upodobań. Odpowiednio skomponowane menu uświetni ten wyjątkowy wieczór, a przy okazji pozwoli zadbać nam o odpowiedzialne i zrównoważone żywienie. Jak przyrządzić 12 potraw, aby zadbać o równowagę na wigilijnym stole?

s.z.
Święta a ograniczenia żywieniowe.

Święta a ograniczenia żywieniowe.

Jak wspierać osoby z zaburzeniami odżywiania, chorobami dietozależnymi i alergiami pokarmowymi przy świątecznym stole?

s.z.
Zmiana nawyków na lepsze? Nie czekaj do Nowego Roku - zacznij teraz!

Zmiana nawyków na lepsze? Nie czekaj do Nowego Roku - zacznij teraz!

2024 rok już za pasem. Pierwszy dzień stycznia zawsze jest datą symboliczną, większość z nas zaczyna wtedy wprowadzanie postanowień, zmian, nowych nawyków. Fryderyk Karzełek, mentor, szkoleniowiec i autor książek radzi aby nie czekać i zacząć już teraz. Jakie nawyki najchętniej wprowadzamy, a które z nich są najtrudniejsze?

s.z.
Przez żołądek do zdrowia – dieta podnosząca odporność

Przez żołądek do zdrowia – dieta podnosząca odporność

Okres jesienno-zimowy to czas, kiedy znacznie częściej zapadamy na infekcje. Nie jesteśmy w stanie uchronić się przed nimi w stu procentach, ale możemy pomóc naszemu organizmowi w walce ze szkodliwymi bakteriami i wirusami. Odpowiednia ilość snu, aktywność fizyczna czy przebywanie na świeżym powietrzu i wietrzenie pomieszczeń to elementy, o których nie można zapomnieć. Bardzo ważna jest też właściwa dieta. Co zatem jeść, aby nie dać się przeziębieniu?

s.z.