Czysty zysk dla zdrowia - 3 zasady clean eating na wiosnę Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
środa, 25 kwietnia 2018 06:52

Czysty zysk dla zdrowia – 3 zasady clean eating na wiosnę

Wiosna to idealny czas, aby zadbać o siebie, zaczynając od sposobu odżywiania. Wbrew pozorom nie musi to oznaczać przejścia na kolejną modną, restrykcyjną dietę eliminacyjną. Wystarczy wprowadzić w życie kilka prostych zasad, zgodnych z popularnym ostatnio trendem w odżywianiu, czyli clean eating, aby zacząć jeść zdrowo i czuć się lżej.

Uwzględnienie w menu trzech podstawowych zasad żywienia w duchu clean eating pozwoli naszemu organizmowi poczuć się lepiej i przygotować na sezon letni. Z odpowiednim sprzętem kuchennym i ciekawymi inspiracjami kulinarnymi wprowadzimy je w życie szybko i bezboleśnie.

Biały cukier na cenzurowanym

Pierwszym krokiem w „czystej diecie” jest eliminacja prostego, rafinowanego cukru, który w dużej mierze przyczynia się do problemów z cukrzycą, otyłością, czy złego stanu skóry. Jedzenie zgodne z zasadami clean eating nie oznacza jednak całkowitej rezygnacji ze słodyczy, a raczej stosowanie zdrowszych substancji słodzących, jak chociażby syrop z agawy. Ciekawe inspiracje na przekąski słodzone właśnie syropem z agawy znajdziemy na Cookidoo® - platformie z przepisami na Thermomix® , gdzie dostępna jest jedna z nowszych kolekcji „Zdrowe odżywianie według zasad #cleaneating”. Znajdziemy w niej między innymi przepis na lodowy deser groszkowo-miętowy. Zielony groszek ma naturalnie słodki smak, wzmocniony dodatkowo syropem z agawy, a mięta dodaje orzeźwienia, którego będziemy potrzebować w słoneczne, wiosenne dni.

Mąka mące nierówna

Drugą zasadą jest ograniczenie białej mąki oraz jej przetworów i pochodnych. Zgodnie z zasadami clean eating powinniśmy zrezygnować z mąki pszennej na rzecz jej zdrowszych odpowiedników z orkiszu, gryki, kokosa, czy amarantusa. Z urządzeniem wielofunkcyjnym Thermomix® w kilka minut zmielimy ziarna i przygotujemy domową mąkę. Wybrane dania, które zwykle kojarzymy z mąką możemy przygotować bez jej użycia. Świetnym przykładem jest dostępny w kolekcji „Zdrowe odżywianie według zasad #cleaneating” omlet z jarmużu, zawierający przeciwutleniacze, żelazo, wapń, witaminy K i C.

Więcej zielonego, mniej mięsa

Istotną zasadą clean eating jest maksymalne zwiększenie porcji warzyw i owoców w każdym posiłku. To właśnie one dostarczają organizmowi najwięcej zdrowych składników, minerałów oraz błonnika pokarmowego, o czym często zapominamy. Prawdziwą bombą witaminową będzie zapiekanka z soczewicy, przygotowana na bazie oleju kokosowego i mąki kasztanowej. Przepis również pochodzi z kolekcji „Zdrowe odżywianie według zasad #cleaneating”. Zwiększając dzienną porcję warzyw w naszym menu, ograniczmy też spożywanie mięsa, szczególnie mocno przetworzonego, smażonego w wysokich temperaturach, sztucznie wędzonego.

LODOWY DESER GROSZKOWO-MIĘTOWY
SKŁADNIKI:
• 1 laska wanilii
• 500 g zielonego groszku, mrożonego
• 120 g syropu z agawy
• 1 białko
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA
1 Do naczynia miksującego włożyć miętę i groszek, dodać syrop z agawy, zmiksować 20 s/obr. 10. Składniki zgarnąć kopystką ze ścianek na dno naczynia miksującego, następnie zmiksować kolejne 10 s/obr. 10. Składniki zgarnąć kopystką ze ścianek na dno naczynia miksującego, następnie zmiksować 15 s/obr. 8, przemieszać kopystką, zmiksować ponownie 15 s/obr. 8. Składniki zgarnąć kopystką ze ścianek na dno naczynia miksującego.
2 Dodać białko, wymieszać 1 min/obr. 5, przemieszać delikatnie kopystką, wymieszać 30 s/obr. 6
3 3. Lodowy deser groszkowo-miętowy podawać bezpośrednio po przygotowaniu.

/źródło - /