Zamień stres na aktywność fizyczną PDF Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
środa, 07 grudnia 2016 17:53

Zamień stres na aktywność fizyczną

Stres to stały element naszego życia, którego nie sposób wyeliminować. Jednym ze sposobów na jego zredukowanie może być uprawianie sportu. Regularny trening oprócz przyjemności i dobrej zabawy pozwoli obrócić negatywne skutki stresu w konstruktywne działanie. Akcja „Stresozaradni” mówi między innymi o tym, jak obniżyć napięcie wywołane stresem przy pomocy aktywności fizycznej. Więcej informacji na temat technik ćwiczeń można zaleźć na stronie www.stresozaradni.pl.

Co sprawia nam przyjemność?
Przy wyborze aktywności ważne jest, aby nie robić czegoś wbrew sobie. Najważniejsze to odłożyć na bok wymówki i po prostu zacząć. „Warto wypróbować różne formy ćwiczeń i wybrać takie, które najbardziej nam odpowiadają. To zwiększy szansę na to, że będziemy je wykonywać regularnie. W dzisiejszych czasach łatwo przebierać w przeróżnych rodzajach dyscyplin i zajęć sportowych i dopasować je do swoich potrzeb” – podpowiada Ewa Jarczewska Gerc, psycholog motywacji.

Warto dobrać aktywność fizyczną do naszego samopoczucia
Początki aktywności fizycznej mogą być trudne, jednak z czasem będą widoczne rezultaty regularnych ćwiczeń, a to przyniesie mnóstwo satysfakcji. „Nie trzeba ograniczać się do jednego sportu. Można spróbować różnych aktywności np. wspinaczki, gry w tenisa czy kick-boxingu. Jeżeli danego dnia czujemy więcej negatywnych emocji i stresu, wybierzmy aktywność, która pozwoli sobie z nimi lepiej poradzić” – radzi Jacek Małkiewicz, trener personalny.

Warto poznać swoje oczekiwania
Wybór aktywności fizycznej wiąże się też z tym, czego tak naprawdę oczekujemy. Czy mamy jakiś dodatkowy cel – np. zrzucenie zbędnych kilogramów, nabranie masy mięśniowej, poprawę kondycji? Czy po prostu potrzebujemy rozrywki, odskoczni od obowiązków? Jeżeli potrzebujemy profesjonalnego planu treningowego, warto udać się po pomoc do doświadczonego trenera/instruktora. Ważne jest, aby nie nastawiać się na zbyt szybkie rezultaty i nie dopuścić do tego, aby brak efektów wzbudzał negatywne emocje. Lepiej być cierpliwym, zauważać małe, ale pozytywne zmiany, a przede wszystkim szukać przyjemności w samym wykonywaniu aktywności.

Skuteczne antidotum na stres
Każdy rodzaj wysiłku może wpływać pozytywnie na zdrowie fizyczne i psychiczne. Pozwala spożytkować nagromadzoną w ciele energię. „Nadmiar napięcia, negatywnych emocji i pobudzenia może zostać w ten sposób przekierowany na działanie, które nie zrobi nikomu krzywdy (ani nam, ani naszym bliskim).” – dodaje dr Gerc. Ważne jest też to, aby na sport spojrzeć nie tylko jako na sposób poprawienia kondycji czy wyglądu. Sport również łączy ludzi, uczy „zdrowej” rywalizacji oraz działania w drużynie, a to wszystko może się obrócić na korzyści w naszym codziennym życiu.

Najważniejszym aspektem codziennej, choćby niewielkiej aktywności jest to, że ruszając się, zyskujemy szereg korzyści. Ruch zaczyna nam sprawiać przyjemność, zauważamy zmiany w naszym ciele i umyśle, stajemy się zadowoleni z naszych postępów, stawiamy sobie nowe wyzwania treningowe i stajemy się Stresozaradni. Mamy więcej spraw pod kontrolą, a niektóre negatywne skutki stresu udaje nam się obrócić w konstruktywne działanie.

Więcej informacji o stresozaradności znajduje się na www.stresozaradni.pl.  Strona zawiera artykuły, które pomogą lepiej zrozumieć mechanizm stresu. Można na niej również określić swoją postawę wobec stresu, wykonując krótki test: „Barometr Stresozaradności” oraz uzyskać kompleksowy poradnik, który krok po kroku pomaga wprowadzić w życie filozofię stresozaradności. Inicjatorem akcji jest marka Magne B6®.

/źródło - Konkret PR/