Rower czy bieganie Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
środa, 21 września 2016 07:30

Rower czy bieganie


Co jest zdrowsze dla kręgosłupa? Bieganie, czy jazda na rowerze? Ostatnio sprzeczamy się o to z moim przyjacielem. On woli rower, jak bieganie. Każdy z nas może długo rozwodzić się nad zaletami „swojej” dyscypliny. A konsensusu nie widać...
Marek


Terapeuci na pierwszym miejscu dyscyplin korzystnych dla zdrowia kręgosłupa wymieniają pływanie. Jazda na rowerze i bieganie stawiane są na równi pod warunkiem, że uprawiamy je z umiarem oraz w odpowiednich okolicznościach.
Bieganie jest najprostszym sposobem dbania o dobrą kondycję kręgosłupa. Należy jednak biegać po miękkim podłożu, w butach na elastycznej podeszwie, nie forsować się. Kręgosłup nie lubi nadmiernego wysiłku.
Zdrowa dla kręgosłupa jazda na rowerze wymaga odpowiedniego ustawienia siodełka oraz kierownicy roweru. Siodełko powinno być podniesione tak wysoko, aby pedałujące nogi prostowały się w kolanach. Kierownica też musi być podniesiona ponieważ rowerzysta dbający o kręgosłup podczas jazdy powinien utrzymywać wyprostowane plecy. Pozycja ta odciąża ponadto nadgarstki, z którymi starsze panie miewają kłopoty zdrowotne (co doradzam na podstawie własnego doświadczenia). Powinniśmy jeździć po równym podłożu, gdyż wertepy powodujące wstrząsy nie służą dobrze kręgosłupowi.
Konsensus proponuje zatem następujący: każdy z panów uprawia „swoją” ulubioną dyscyplinę sportu, pamiętając o tym aby uprawiać ją zdrowo, a od czasu do czasu razem idziecie na basen. Kręgosłupy panów będą zachwycone tego rodzaju porozumieniem.

 


Pozdrawiam: Babcia Polka.

Poprawiony: środa, 21 września 2016 07:35