Filtr 50 na nos, filtr 500 od Nissana Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
sobota, 23 lipca 2016 09:31

Filtr 50 na nos, filtr 500 od Nissana


• Nissan ujawnia poziom ochrony UV, chroniącej powłokę lakierniczą bestsellerowych crossoverów tej marki
• Rygorystyczne testy są gwarancją, że kolor nadwozia modeli Juke, Qashqai i X-Trail nie zmieni się przez cały okres eksploatacji pojazdu
• Materiały w kabinie i tapicerka foteli testowane w temperaturze do 120°C
• Nowa komora testów środowiskowych Nissana o wartości 1,6 mln EUR pomaga w opracowywaniu znakomitych produktów

Dermatolodzy radzą, by o tej porze roku nakładać na twarz krem z filtrem SPF 50, który ochroni skórę przed szkodliwym działaniem promieniowania ultrafioletowego (UV). Trudno w ten sposób zabezpieczać nadwozie crossovera Nissana... Zresztą nie ma takiej potrzeby.
W Europie rozpoczął się sezon wakacyjny, a Nissan ujawnił, jak skuteczne jest zabezpieczenie crossoverów Qashqai, Juke i X-Trail przed promieniami UV. Poziom tego zabezpieczenia odpowiada wskaźnikowi ochrony przeciwsłonecznej (SPF) 500.
Wszystkie nowe crossovery Nissana mają wysokiej jakości wielowarstwową powłokę lakierniczą, która została przetestowana pod kątem odporności na najbardziej ekstremalne temperatury panujące w różnych częściach świata. Inżynierowie Nissana wystawiają testowe panele pokryte lakierem na działanie promieniowania ultrafioletowego o mocy 500 watów na metr kwadratowy, czyli ponad 10-krotnie silniejszego niż wytwarzane przez naturalne światło słoneczne. Zatem jeżeli krem z filtrem przeciwsłonecznym SPF 50 zapewnia ochronę skórze człowieka w lipcowym i sierpniowym słońcu, to lakier Nissana jest odpowiednikiem filtra SPF 500.
W celu sprawdzenia, czy lakier nie schodzi z nadwozia crossovera jak naskórek z nosa plażowicza, który przesadził z opalaniem, producent przeprowadza testy w nowej komorze środowiskowej, zbudowanej nakładem 1,6 miliona euro. W niedawno otwartym ośrodku na terenie Europejskiego Centrum Technicznego w Cranfield w Wielkiej Brytanii inżynierowie Nissana w ciągu kilku tygodni mogą odtworzyć wieloletni cykl wystawienia pojazdu na działanie promieni UV w świecie rzeczywistym. Zadaniem inżynierów jest zapewnienie, aby crossovery Nissana zachowywały oryginalne parametry przez cały okres ich eksploatacji.
Zaawansowane żarówki w nowej komorze emitują intensywne promieniowanie cieplne o mocy 92 000 watów, co odpowiada 2300 domowych żarówek 40-watowych. Pod wpływem energii z żarówek oraz podwyższonej temperatury w komorze wnętrze testowanego crossovera rozgrzewa się aż do 120 stopni Celsjusza. Nissan sprawdza również odporność pojazdu na ekstremalne mrozy, do -50 stopni Celsjusza.
Crossovery Nissana oferowane w Europie mogą być więc z powodzeniem eksploatowane na skąpanych w słońcu drogach prowadzących do śródziemnomorskich plaż we Francji czy Hiszpanii, a także spędzać noce pod metrową warstwą śniegu na mroźnej północy Finlandii czy Norwegii.
„Podobnie jak ludzka skóra lakier samochodowy źle znosi intensywne promieniowanie UV, które może powodować jego pękanie. Dlatego testujemy powłokę lakierniczą pod kątem długotrwałej jakości produktu” – powiedział Dean Gillett, inżynier odpowiedzialny za testy środowiskowe w firmie Nissan.
Nie tylko lakier jest poddawany badaniu odporności na promienie UV. Wszystkie elementy plastikowe, tapicerka foteli i kleje przechodzą tę samą rygorystyczną procedurę w celu zweryfikowania ich reakcji na ekstremalne temperatury.
Wyniki tych testów zmuszają inżynierów do autentycznej dbałości o szczegóły. Dean Gillett wyjaśnia, że crossovery Nissana sprzedawane w różnych regionach mogą różnić się detalami, aby klient zawsze otrzymywał produkt charakteryzujący się najwyższą i niezmienną przez lata jakością. „Dobrym przykładem są amortyzatory podtrzymujące drzwi bagażnika. W różnych częściach świata stosowane są różne wersje tego elementu z uwagi na wrażliwość gazu w cylindrze na temperaturę otoczenia” – dodał Gillett.


 

Nissan w Europie
Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 635 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejsze samochody elektryczne na świecie. Ogłoszona niedawno przez Nissana wizja inteligentnej mobilności jest powiązana z realizowanym już celem całkowitego wyeliminowania emisji z pojazdów oraz śmiertelności w wypadkach drogowych. Takie kompleksowe podejście wyznacza kierunek prac nad nowymi produktami i technologiami, a najważniejsze decyzje firmy będą dotyczyły sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.

/źródło - NISSAN SALES CEE Kft./

Poprawiony: sobota, 23 lipca 2016 09:40