Ogólnopolska kampania "Zadbaj o swoje serce" z udziałem dietetyków Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
sobota, 30 kwietnia 2016 11:36

Ogólnopolska kampania „Zadbaj o swoje serce” z udziałem dietetyków


Organizowana od 2006 roku kampania edukacyjno-społeczna „Zadbaj o swoje serce” zachęca do udziału w badaniach przesiewowych prowadzonych w wielu miastach w Polsce. Uczestnicy mogą bezpłatnie poddać się profilaktycznym badaniom, skorzystać z porady kardiologicznej oraz konsultacji u dietetyków z Centrów Naturhouse.

 

„Zadbaj o swoje serce” w całej Polsce
Kampania „Zadbaj o swoje serce” ma na celu zwiększenie świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. W centrach handlowych, na specjalnie przygotowanych stoiskach, można wykonać bezpłatne badanie EKG, określić poziom cholesterolu we krwi, zmierzyć ciśnienie i skorzystać z konsultacji kardiologicznej. Dodatkowo w punktach obecni są dietetycy z Centrów Dietetycznych Naturhouse, którzy bezpłatnie przeprowadzają badania składu ciała, wyliczają BMI i udzielają konsultacji dietetycznych.


Jakie produkty wzmocnią serce?
Zdrowy styl życia i odpowiednia dieta to, obok profilaktycznych badań, jedne z najważniejszych czynników zapobiegających chorobom serca i układu krążenia. – Ważnym krokiem jest ograniczenie spożycia tłuszczów i soli, które mogą przyczynić się do wielu chorób. Równie istotne jest utrzymanie prawidłowej wagi ciała, w czym pomoże nam regularne spożywanie posiłków – mniejszych, ale co 3 godziny – oraz aktywność fizyczna (min. 30 minut dziennie). Prawidłowa dieta powinna także redukować poziom „złego cholesterolu” odkładającego się w ścianach naczyń krwionośnych, a jednocześnie podwyższać „dobry cholesterol” HDL. Spożywajmy zatem jak najmniej śmietany, majonezu, tłustego mięsa i przetworzonej żywności – mówi Joanna Sobczak, dietetyk z Centrum Naturhouse. A jakie składniki powinny się znaleźć na naszym talerzu, aby wzmocnić serce? – Szczególnie cenne są ryby bogate w kwasy Omega-3, warzywa strączkowe, kasze oraz cytrusy zawierające bioflawonoidy – przeciwutleniacze zapobiegające chorobom serca. Owoce, warzywa i niskotłuszczowe przetwory mleczne dostarczą też żelaza, witamin B12 i C oraz beta-karotenu. Z kolei banany, awokado oraz ziemniaki, zawierające potas, zneutralizują szkodliwe działanie sodu – dodaje dietetyk z Naturhouse.

Szczegóły i harmonogram kampanii można sprawdzić na stronach: www.naturhouse.com.pl oraz www.zadbajoswojeserce.pl.

/źródło - /