Jak Polak kupuje pralkę?
Wpisany przez S.Z.   
niedziela, 25 października 2015 09:48

Cena ważniejsza niż design – czyli jak Polak kupuje pralkę


Decyzja o zakupie nowego sprzętu AGD – np. pralki – zazwyczaj nie jest prosta. Najpierw zaczynamy wnikliwą obserwację starego automatu, aby upewnić się, że na pewno wymaga wymiany. Jeśli jest bardzo źle, wzywamy fachowca, a jeżeli jego wizyta nie pomaga, analizujemy budżet i podejmujemy decyzję – musimy kupić nową pralkę. Co ma dla nas największe znaczenie przy wyborze takiego urządzenia? Cena, funkcje, a może bezpieczeństwo? Marka Hotpoint postanowiła to sprawdzić i zapytała Polaków o aspekty, które decydują o wyborze nowej pralki.

Na rynku mamy wiele rodzajów pralek – ładowanych od przodu, od góry, ze specjalnymi programami czy o nowoczesnym designie. Z pewnością lubimy ładne sprzęty, ale jak pokazują wyniki raportu , zrealizowanego na zlecenie marki Hotpoint to nie design urządzenia decyduje w pierwszej kolejności o jego zakupie.


Tanio i oszczędnie
Co ma zatem dla nas największe znaczenie? Jednym słowem można stwierdzić, że Polacy są oszczędni, ponieważ na pierwszym miejscu znalazła się cena – aż 95% badanych wskazało ją jako aspekt, który wpływa na decyzję o zakupie danego urządzenia.

 

Wraz z nią ex aequo na pierwszym miejscu uplasowała się oszczędność wody i energii. Kolejną istotną dla kupujących kwestią jest czas prania, aż 89% ankietowanych zwraca uwagę na krótkie cykle prania (krótsze niż 1 godzina). Istotne jest także to, czy urządzenie jest bezpieczne (84%), posiada specjalne programy np. do delikatnej odzieży. Znaczenie ma także rozmiar urządzenia (80%). Co trzeci ankietowany sprawdza też liczbę decybeli, ponieważ zależy mu na cicho pracującej pralce. Kwestie estetyczne są zdecydowanie rzadziej wskazywane: 69% respondentów zwraca uwagę na intuicyjny wyświetlacz, a aż o 10% mniej na design.


Czy cena jest aż tak ważna?
Wybierając nową pralkę, nie powinniśmy sugerować się tylko ceną. Pralka to urządzenie, które kupujemy raz na kilka lat. Warto zatem wybrać taką, która będzie najlepiej odpowiadała naszym potrzebom. Jeśli uprawiamy sport powinniśmy zwrócić uwagę na programy specjalne do prania sportowej odzieży i butów. Jeśli mamy dziecko warto zwrócić uwagę na zabezpieczenia antybakteryjne, programy alergiczne i opcję spierania wielu plam w niskiej temperaturze. Jeśli posiadamy małą łazienkę, ważne żeby rozmiar pralki był dla niej odpowiedni.
Oczywiście musimy dostosować nasz wybór do posiadanego budżetu. Jednak może czasem warto wygospodarować na ten cel nieco więcej środków i kupić sprzęt, który spełni nasze oczekiwania i będzie nam służył przez wiele kolejnych lat?


 

Dodatkowe informacje
Hotpoint to marka, która tworzy ergonomiczne, intuicyjne i bezpieczne sprzęty gospodarstwa domowego. Charakteryzuje je nowoczesny design, funkcjonalność oraz komfort użytkowania. Produkty wyróżniają się wyjątkowym wzornictwem, łatwością obsługi oraz najwyższą jakością.

Marka Hotpoint stawia sobie za cel tworzenie unikatowych rozwiązań technologicznych. Zastosowana w sprzętach technologia High Definition, opiera się na zaawansowanych systemach, które usprawniają nasze codzienne życie. Na przykład piekarniki z systemem Dual Flow zapewniają równomierną dystrybucję ciepła wewnątrz urządzenia, co sprawia, że pieczenie staje się prostsze i szybsze. Natomiast lodówki z funkcją Active Oxygen pozwalają utrzymać świeżość produktów nawet przez 9 dni od dnia zakupu.

Nienaganna skuteczność połączona z najwyższej klasy designem – ta ambitna wizja stała się rzeczywistością, dzięki zapoczątkowanej w 1968 roku i wciąż kontynuowanej współpracy z japońskim architektem Makio Hasuike, świetnym interpretatorem emocji marki Hotpoint i projektantem m.in. lodówki czterodrzwiowej i pralki Aqualtis. Ta ostatnia oferowała programy dopasowane do wszystkich rodzajów ubrań i była owocem wielu lat studiów i badań w dziedzinie prania, wzmocnionych kreatywnością Hasuike.

Koncentracja marki na aspektach dbałości o bezpieczeństwo środowiska ma także ogromne znaczenie w procesie projektowania urządzeń, które zapewniają najwyższe standardy efektywności i niższe zużycie zasobów, co potwierdza znak Ecotech na pralkach, zmywarkach, pralko-suszarkach, lodówkach i piekarnikach. Jest on gwarancją zrównoważonego zużycia energii bez uszczerbku dla efektów działania każdego z urządzeń.

Innowacyjne podejście do każdego produktu to najważniejszy cel przyświecający marce Hotpoint. Jej produkty trafiają w potrzeby konsumentów, ponieważ stanowią idealne połączenie technologii, estetyki i oszczędności energii. Potwierdza to m.in. linia Luce, której motywem przewodnim jest połączenie szkła i stali. Gwarantuje to trwałość i wytrzymałość sprzętów, nadając im jednocześnie innowacyjny i elegancki wygląd.

Hotpoint jest marką wchodzącą w skład Whirlpool Group.

Więcej informacji na stronie www.hotpoint.pl 


 

Poprawiony: niedziela, 25 października 2015 09:55