Być jak Leonardo da Vinci Drukuj Email
Wpisany przez S.Z   
piątek, 07 sierpnia 2015 12:37

Być jak Leonardo da Vinci

Chęć nauki i otwarty umysł pełen pomysłów. Mnóstwo energii i wszechstronne zainteresowania. Wyszukiwanie niestandardowych rozwiązań i błyskawiczne przyswajanie nowej wiedzy. Jak myślisz, kogo opisują te cechy: wielkiego Leonarda da Vinci czy dziecko w wieku przedszkolnym?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: każdy trzy- czy czterolatek ma zestaw cech identycznych z Leonardem da Vinci. Chyba wszyscy rodzice uważają także, że ich dziecko ma potencjał do tego, aby w dorosłym wieku dorównać intelektowi sławnego Włocha. Dlaczego jednak w większości przypadków tak się nie dzieje? Powodów jest wiele, na pewno jednak ważną przyczyną jest edukacja niewykorzystująca pełni możliwości umysłowych przedszkolaka.

Od dawna wiadomo, że do harmonijnego rozwoju kilkulatka nie wystarczy tylko nauka polegająca na samym przyswajaniu faktów. Równie ważne jest otoczenie dziecka bodźcami stymulującymi jego wszystkie zmysły. Można to robić na wiele sposobów, z których szczególnie obiecująco wygląda nauka poprzez sztukę, kontakt ze sztuką może bowiem fantastycznie stymulować rozwój intelektu dziecka. Ten model edukacji wykorzystuje fakt, że uczenie się jest najłatwiejsze wtedy, gdy dzieci są zainteresowane tym, co robią. A do tego, że dzieci uwielbiają taniec, muzykę czy rysowanie, nie trzeba nikogo przekonywać. Zasada nauki poprzez sztukę obowiązywać będzie w Przedszkolu Włoskim Piccolo Leonardo, czyli pierwszym w Warszawie przedszkolu oferującym naukę w języku włoskim.

W przypadku przedszkola związanego z Włochami wybór sztuki, jako podstawowego narzędzia do nauki jest czymś naturalnym. Włochy są bowiem krajem przesiąkniętym sztuką, pełnym jej wspaniałych przykładów. Poznanie języka włoskiego ułatwi dzieciom odkrywanie słonecznej Italii, słynącej z zamiłowania do kultury. Polsko-włoskie przedszkole jest dla nich przepustką do świata włoskiej muzyki, teatru, architektury, malarstwa czy mody, co jest argumentem dla wielu rodziców, również tych, którzy z Włochami zawodowo czy rodzinnie nie mają nic wspólnego. W Piccolo Leonardo dzięki „zanurzeniu" w język włoski dzieci będą go w stanie opanować na takim samym poziomie jak native speakerzy. Nie będą się jednak skupiać na nieefektywnym opanowaniu kolejnych słów i zasad gramatycznych, lecz poznają je nieświadomie, zajęte odkrywaniem różnych aspektów sztuki.

Nazwa przedszkola nie jest przypadkowa – jego program opiera się na różnorodności zajęć godnej miana „człowieka renesansu". W Piccolo Leonardo dzieci będą poznawać i eksperymentować, wzorem mistrza Leonardo, z rzeźbą, malarstwem, rysunkiem oraz konstrukcją w specjalnym Atelier. Do ich dyspozycji będzie także sala naukowa oraz sala teatralna, w której oprócz przedstawień odbywać się będą projekcje. Do poznawania języka wykorzystane zostanie również zamiłowanie dzieci do muzyki. Nawet najbardziej rozbrykane cztero- i pięciolatki potrafią przez chwilę skupić się na pięknej melodii, dzięki czemu poszerzą swoje słownictwo i nauczą się odpowiedniej wymowy. Dzięki codziennej, równomiernej komunikacji i realizowaniu zajęć w języku polskim i włoskim, które zapewnią zatrudnieni w przedszkolu nauczyciele polsko- i włoskojęzyczni, dzieci będą ciągle otoczone fascynującym światem dwóch kultur, z których zaczerpną to, co najlepsze.

Przedszkole Włoskie Piccolo Leonardo mieści się w centrum Ochoty, na ul. Grójeckiej 39, w Kampusie Politechniki Warszawskiej. Jego siostrzaną placówką jest żłobek polsko-włoski Piccolo Leonardo.

Kontakt w sprawie zapisów
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
tel.: +48 795 122 044

/źródło - JBcomm PR/

 

Poprawiony: piątek, 07 sierpnia 2015 12:42