Dieta "1500 Kalorii" - przepustka do pięknego ciała Drukuj Email
Wpisany przez W.P.   
wtorek, 23 grudnia 2014 13:14

Dieta "1500 Kalorii" - przepustka do pięknego ciała

Każdy, kto podjął wyzwanie stracenia kilku kilogramów na wadze, wie ile pracy i wysiłku potrzeba w osiągnięcie wymarzonego celu. Utrata wagi wiąże się z regularnymi ćwiczeniami i doborze dobrze zbilansowanej diety. Na myśl nasuwa się dieta „1500 kalorii”, która jest najprawdopodobniej najzdrowszą dietą ze wszystkich. Pozwala nam najeść się do syta, zachowując przy tym wszystkie wartości odżywcze.

 

Proporcje podczas spożywania posiłków

Dieta 1500 kalorii idealnie zachowuje proporcje między węglowodanami, białkami i tłuszczami. Polega na spożywaniu 5 niewielkich posiłków każdego dnia. Zaczynając od sytego śniadania, a kończąc na lekkostrawnej kolacji. Dietę może stosować niemalże każdy. Schudną na niej zarówno mężczyźni jak i kobiety. Jedynym minusem może okazać się czas trwania, bowiem stosując dietę 1500 kalorii musimy uzbroić się w cierpliwość. Nasza waga będzie spadać powoli, malejąc średnio o 1-2 kg tygodniowo.

5 posiłków dziennie – co i kiedy jeść?

W skład naszej diety powinny wchodzić wszystkie składniki odżywcze. Naszym pierwszym posiłkiem jest śniadanie. Tutaj musimy zaznaczyć, że śniadanie ma dać nam energii cały dzień, a więc należałoby spożyć produkty zawierające dużo węglowodanów i białka (np. mleko z musli owsianym) Kolejnym naszym posiłkiem jest drugie śniadanie. Powinno podtrzymać energie spożytą w pierwszym posiłku czyli śniadaniu. Nasz organizm powinien przyswoić węglowodany i białko tylko, że w mniejszych ilościach. Drugim najważniejszym, a zarazem kolejnym posiłkiem w ciągu dnia jest obiad. Ważne jest, aby obiad był posiłkiem ciepłym. Przy tym posiłku ograniczamy ilość węglowodanów. Idealnym może okazać się gotowany filet z kurczaka z warzywami na parze.

Podwieczorek i kolacja

Podwieczorek i kolacja to dwa najlżejsze posiłki, które powinny zaistnieć w naszym jadłospisie. Dania muszą być łatwo strawne i nisko kaloryczne, zapewni nam to spokojny sen i dobry metabolizm. Warto przegryźć jabłko bądź jogurt. Zapamiętajmy, że ostatni posiłek powinien zostać zjedzony minimum 3 godzinny przed spaniem.

Jakich produktów spożywczych należy unikać podczas stosowania diety?

Z pewnością musimy zaprzestać używania soli i cukru. Na początku nie będzie łatwo, ale na przestrzeni czasu całkowicie wykluczymy ww. produkty z naszych dań. Uważajmy na wysoko tłuszczowe mięsa. Powinniśmy odstawić takie mięsa jak: wołowina, jagnięcina bądź baranina),a zastąpić je chudym mięsem drobiowym (pierś z kurczaka, indyka). Wszystkie warzywa, mięsa, ryby starajmy się gotować, przygotowywać na parze. Zapominamy o panierce i smażeniu.

Nasz jadłospis powinien być bogaty w duże ilości białka, zatem mile widziany będzie rożnego rodzaju nabiał. Chude mleko, ser biały, owocowe jogurty warto zastąpić kefirem bądź jogurtem naturalnym.

Podsumowując...

Podsumowując, dieta 1500 kalorii może się okazać idealną dietą dla naszego ciała. Jest nie tylko bogata we wszystkie wartości odżywcze, ale również poprawi nasze samopoczucie i odbuduje energie. Przestrzegając diety, musimy być cierpliwy, ale mamy gwarancje na to, że efekty przyjdą i w zupełności będą zadowalające.

Artykuł powstał po konsultacjach z ekspertami portalu www.ta-praca.pl, zajmującego się między innymi warunkami pracy dietetyka.