SEAT Toledo powrócił Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
sobota, 15 września 2012 10:46
SEAT Toledo powrócił
 
Atrakcyjny i praktyczny sedan

/     Najbardziej sportowy sedan w swojej klasie
/     Elegancki jak coupe i wszechstronny jak kombi
/     Nowoczesne silniki TSI i TDI
/     Znakomita ekonomiczność przy emisji zaledwie 104 g/km

altToledo powrócił! Nowy sedan SEAT-a lepiej niż kiedykolwiek łączy design z walorami użytkowymi, dynamikę z ekonomicznością oraz wysoką jakość. Dzięki dużej ilości miejsca, wysokiej uniwersalności oraz doskonałej relacji ceny do osiągów nowy Toledo przemawia do Klientów. Osób szukających praktycznego i niedrogiego sedana wysokiej jakości dla całej rodziny, która nie chce rezygnować z nieprzeciętnej stylistyki i przyjemności z dynamicznej jazdy.

SEAT wyprodukował ponad 860 000 sztuk tylko dwóch pierwszych serii modelu Toledo. Za tym osiągnięciem zawsze stało połączenie atrakcyjnej sylwetki z praktycznymi cechami auta. Zupełnie nowa generacja Toledo idzie podobną drogą, przez co będzie kontynuować ten sukces. Pierwsze egzemplarze Toledo w Hiszpanii i Portugalii trafią do Klientów w połowie listopada, a do pozostałych krajów Europy w 2013 roku.

„Nowy Toledo to prawdziwy SEAT, auto o wyrazistym charakterze i wysokiej jakości, oferujące wyjątkową relacje jakości do ceny”, stwierdził James Muir, prezes SEAT S.A. „Toledo zapisze nowy rozdział w historii swojego sukcesu, ponieważ w niezwykły sposób łączy on wspaniałą stylistykę z wysokimi walorami użytkowymi, a przyjemność z jazdy ze znakomitą ekonomicznością. Tak wyobrażamy sobie idealnego sedana. Nasi Klienci powiedzą: to atrakcyjny samochód w atrakcyjnej cenie!”

 Doskonałe walory użytkowe, najnowsza technologia

Nowy Toledo to dojrzałe auto: przy długości 4,48 metra posiada duże i szerokie piąte drzwi. Po ich otwarciu oczom ukazuje się przedział bagażowy o pojemności 550 litrów, który można powiększyć do zdumiewających 1490 litrów po złożeniu składanej tylnej kanapy. Tak więc pod względem możliwości przewozowych Toledo może się równać z wieloma autami w wersji kombi. Stosunkowo duży rozstaw osi 2 602 milimetrów (o 80 mm więcej niż w przypadku Toledo II) sprzyja uzyskaniu przestronnego wnętrza i wystarczającej ilości miejsca na nogi wszystkich pasażerów, a szerokie drzwi gwarantują łatwe wsiadanie i wysiadanie.

Jak przystało na całkowicie nowy model, Toledo wyposażono w najnowsze silniki i skrzynie biegów wykorzystywane w Grupie Marek Volkswagena. Topowe wersje posiadają bardzo ekonomiczne jednostki benzynowe TSI i wysokoprężne TDI z układem Common Rail, zaś najmocniejszy silnik benzynowy łączony jest z 7-biegową, zautomatyzowaną i 2-sprzęgłową skrzynią DSG. Jednostki benzynowe oferują moc maksymalną w zakresie od 55 kW (75 KM) do 90 kW (122 KM).

Wersja Ecomotive wyróżnia się emisją CO2 na poziomie 116 gramów na kilometr. Natomiast w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym TDI, który dostarcza 77 kW (105 KM) z 1,6 litra pojemności, wersja E-Ecomotive może pochwalić się zużyciem paliwa o wartości 3,9 litra na 100 kilometrów i emisją 104 gramów CO2 na kilometr. W 2013 roku SEAT poszerzy ofertę silników TDI w Toledo o wersję 90-konną.

 
„Nowy Toledo to prawdziwy SEAT – idealny na co dzień dzięki najwyższej jakości i niezawodności”, stwierdził dr Matthias Rabe, członek Komitetu Wykonawczego SEAT S.A. ds. badań i rozwoju. „Najnowsze technologie Grupy Volkswagena w dziedzinie układu napędowego i zawieszenia zapewnia ogromną przyjemność z jazdy, a także wyjątkowe bezpieczeństwo i ekonomiczność. Zwłaszcza pod względem zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji Toledo zalicza się do najlepszych w swojej klasie”.

Nowy Toledo – nowy design

„Nowy Toledo dowodzi, że pięciodrzwiowy, kompaktowy sedan może zapewniać emocje i dynamikę. Łączy on elegancką linię interpretowaną w nowoczesny sposób, z dużą dawką użyteczności na co dzień. To samochód charakteryzujący się wysoką jakością w każdym szczególe”, wyjaśnia Alejandro Mesonero-Romanos, szef SEAT Design.

Nowy Toledo harmonijnie wpasowuje się w ciągle rozwijaną tożsamość stylistyczną marki SEAT wyrażoną w powszechnie chwalonych prototypach IBE, IBX i IBL oraz konsekwentnie zastosowaną w nowym Leonie. Toledo prezentuje silną i solidną sylwetkę o wyraźnie i precyzyjnie poprowadzonych powierzch
niach, liniach i krawędziach. Szerokie, kanciaste reflektory stanowią ważny element nowego stylistycznego DNA marki. W połączeniu z niską osłoną chłodnicy w kształcie trapezu, trapezoidalnymi wlotami powietrza oraz poziomymi tylnymi lampami, skutecznie podkreślają one szerokość samochodu.

Elegancki i pełen harmonii

Projektanci dopracowali linię dachu: biegnie ona eleganckim łukiem aż do szerokiego, tylnego słupka C, który płynnie wyłania się z tylnej części nadwozia. Ścięty tył nadaje nowemu SEAT-owi Toledo harmonijną, wyważoną sylwetkę – bez uszczerbku dla uniwersalności i funkcjonalności auta.

Precyzyjnie poprowadzona linia ciągnie się od zewnętrznej krawędzi reflektorów ponad klamkami aż do tylnych lamp, łącząc się z czystymi liniami progów. Kolejnym przykładem dobrze przemyślanego projektu są tylne drzwi: dzięki swoim dużym rozmiarom gwarantują łatwe wsiadanie i wysiadanie.

altNowoczesne wnętrze o czystej formie

Wnętrze nowego Toledo jest jasne, przestronne i odzwierciedla filozofię nowoczesnego i precyzyjnego wzornictwa nadwozia. Kabina jest uporządkowana i zaprojektowana ergonomicznie. Zwłaszcza w przypadku opcjonalnego, beżowego wykończenia wnętrza, ciemne, górne powierzchnie kokpitu wydają się unosić ponad prostokątnymi kratkami nawiewu i ozdobnym wykończeniem. Okrągłe instrumenty są czytelne, a elementy sterowania systemem audio i klimatyzacji na konsoli centralnej obsługuje się w sposób intuicyjny.
    
Wysoka jakość wykonania oraz starannie dobrane materiały i kolory doskonale uzupełniają projekt wnętrza. Precyzję montażu można dostrzec w wielu detalach: np. w trójramiennej, atrakcyjnie ukształtowanej kierownicy, w nowym układzie sterowania klimatyzacją lub w eleganckim, chromowanym wykończeniu. Przyjemne w dotyku i precyzyjnie działające pokrętła oraz przełączniki są kolejnym dowodem najwyższego przywiązania do szczegółów.

Nowe Toledo – technologia

Jak przystało na całkowicie nowy model, SEAT Toledo oferuje najnowocześniejsze technologie dostępne w jego klasie. Wszystko zaczyna się od nadwozia o wysokiej sztywności, które zapewnia poczucie solidności, a dzięki inteligentnej koncepcji dotyczącej obniżenia masy, nowy Toledo waży zaledwie 1140 kilogramów.

Ekonomiczność nowego Toledo jest niezwykła. Pod względem zużycia paliwa i emisji CO2 wszystkie wersje silnikowe i wyposażeniowe modelu Toledo zaliczają się do najlepszych w swojej klasie. Te przykładowe wartości dowodzą realności połączenia niskiej masy pojazdu, doskonałej aerodynamiki i ultranowoczesnych układów napędowych.

Oferta ultranowoczesnych silników

Oferta silników nowego SEAT-a Toledo opiera się na trzech ultranowoczesnych, czterocylindrowych silnikach TSI o mocach od 63 kW (85 KM) do 90 kW (122 KM), a także turbodieselu, początkowo o pojemności 1,6 litra i mocy 77 kW (105 KM). Model podstawowy wyposażono w trzycylindrowy silnik benzynowy 1,2 MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa o mocy maksymalnej 55 kW (75 KM).

Przy pojemności skokowej 1197 centymetrów sześciennych silnik TSI pokazuje na czym polega filozofia downsizingu, wg której mniejsze silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem korzystają z przewagi, jaką zapewnia wysoka sprawność. Inne zalety silników TSI to niska masa wynosząca 89,5 kilograma, niski współczynnik tarcia wewnętrznego i zoptymalizowana gospodarka cieplna, która skraca czas nagrzewania się silnika i katalizatora.

Szczególnie ekonomiczny jest model Toledo 1,2 TSI Ecomotive, wyposażony w systemy Start-Stop, odzyskiwanie energii hamowania i wskaźnik zmiany biegów na tablicy przyrządów. Ten turbodoładowany silnik o mocy 77 kW (105 KM) zapewnia znormalizowane zużycie zaledwie 5,0 litrów benzyny na 100 kilometrów i emisję CO2 o wartości 116 gramów na kilometr. Zaś jego 55-litrowy zbiornik paliwa pozwala mu przejechać bez tankowania 1000 kilometrów lub więcej w zależności od stylu jazdy.

Przykładowe zużycie i osiągi

To przykładowe zużycie nie odbija się ujemnie na sportowych osiągach Toledo, którego jednostka 1,2 TSI przy maksymalnym momencie obrotowym 175 Nm w zakresie od 1550 do 4100 obr./min., zapewnia potężną siłę napędową. Prędkość maksymalna wynosząca 195 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy to w tej klasie dane godne szacunku. Oczywiście 122-konne Toledo 1,4 TSI wyposażone standardowo w 2-sprzęgłową skrzynią DSG jest jeszcze bardziej dynamiczny. Model ten osiąga prędkość 206 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy.

TDI – kolejny mistrz oszczędzania

Wersja 1,6 TDI Ecomotive jest następnym specjalistą od oszczędzania w ofercie nowego Toledo. Model ten wyróżnia się zużyciem zaledwie 3,9 litra paliwa na 100 kilometrów i emisją CO2 na poziomie 104 gramów na kilometr. Te wspaniałe dane częściowo zawdzięcza on również standardowemu systemowi Start-Stop oraz układowi odzyskiwania energii hamowania. Kolejną imponującą cechą silnika 1,6 TDI z układem wtryskowym Common-Rail jest jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm w przedziale od 1500 do 2500 obr./min., zapewniający potrzebną moc w każdej sytuacji. W roku 2013 SEAT wprowadzi model z kolejnym silnikiem wysokoprężnym Common-Rail o mocy 66 kW (90 KM).


Skrzynie biegów nowego Toledo są nie mniej zaawansowane technicznie niż silniki. Jednostki TDI oraz 1,2 MPI 55 kW (75 KM) i 1,2 TSI 63 kW (85 KM) łączone są z idealnie dopasowaną 5-biegową, manualną przekładnią. Model z silnikiem benzynowym o mocy 77 kW (105 KM) wyposażono zaś w 6-biegową skrzynię manualną. Natomiast
7-biegowa, 2-sprzęgłowa skrzynia DSG została zarezerwowana dla Toledo 1,4 TSI rozwijającego prędkość maksymalną 206 km/h. Przekładnia DSG łączy sportowy charakter i ekonomiczność z wygodą konwencjonalnego automatu. Szczególnie imponująca i przyjemna jest niedostrzegalna przerwa w przekazywaniu napędu podczas zmiany biegu trwająca zaledwie kilka setnych sekundy.

Zawieszenie nowego SEAT-a Toledo charakteryzuje się zaawansowaną konstrukcją i starannym dostrojeniem, zapewniając sedanowi sportowe i bezpieczne prowadzenie.
Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, dolne wahacze i stabilizatory, z tyłu zaś belkę skrętną. ESP i układ stabilizacji toru jazdy, jest elementem wyposażenia standardowego. Wspomagany elektrohydraulicznie układ kierowniczy jest sportowy i bezpośredni, a jego siła maleje wraz ze wzrostem prędkości auta zapewniając precyzję prowadzenia, krótki czas reakcji i doskonałe utrzymywanie kierunku jazdy na wprost.

Nowy Toledo – poziomy wyposażenia

SEAT oferuje nowego Toledo w trzech wersjach wyposażenia, aby każdy Klient mógł go idealnie dopasować do własnych potrzeb. Do standardowego wyposażenia wszystkich trzech wersji należą przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, kurtyny powietrzne, sygnalizacja niezapiętych pasów, systemy ABS i ESP z ASR, centralny zamek, składana tylna kanapa i elektrycznie sterowane szyby z przodu. Na 15-calowe obręcze kół założono opony o rozmiarze 185/60 R15.

Toledo Reference posiada dodatkowo pionową regulację fotela kierowcy, zdalnie sterowany centralny zamek, dzieloną tylną kanapę, komputer pokładowy i podświetlany schowek na rękawiczki. W połączeniu z silnikami 77 kW / 105 KM i 90 kW / 122 KM wersję Reference wyposaża się w opony o rozmiarze 195/55 R15. Lusterka zewnętrzne i klamki pomalowano w kolorze nadwozia. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdują się między innymi elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Toledo Style spełnia najwyższe wymagania

Wersja Style jest kierowana do klientów nastawionych na komfort i podkreśla swój status topowego modelu 16-calowymi felgami z lekkich stopów o rozmiarze 215/45 R16. Pakiet obejmuje opcjonalne przednie światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów działającą do prędkości 40 km/h. Włączają się one automatycznie po uruchomieniu kierunkowskazu lub przy znacznym ruchu kierownicą, co zapewnia oczywiście korzyści podczas skrętu na skrzyżowaniu lub wyjazdu z drogi podporządkowanej. Po wybraniu wstecznego biegu oba światła zapalają się równocześnie.

Kompletne wyposażenie wersji Toledo Style obejmuje także elektrycznie sterowane tylne szyby, radio z odtwarzaczem CD obsługiwane przełącznikami na kierownicy, regulacje wysokości fotela pasażera z przodu, obszyte skórą kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz podłokietniki z przodu i tyłu. Tempomat dostępny jest za dopłatą.

Pakiety wyposażenia dodatkowego ułatwiające dopasowanie do potrzeb


Toledo można jeszcze lepiej dopasować do własnych potrzeb dzięki kilku projektom wyposażenia dodatkowego, które jeszcze bardziej uprzyjemniają podróżowanie. Pakiet zimowy, w którego skład wchodzą podgrzewane fotele, system oczyszczania reflektorów oraz podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, przypadnie do gustu mieszkańcom chłodniejszych rejonów. Pakiet bagażowy obejmuje praktyczne mocowania i szyny w podłodze bagażnika, które pozwalają na bardziej różnorodne wykorzystanie przestrzeni bagażowej oraz zainstalowanie siatek i przegród.

Wśród wielu elementów wyposażenia, które można zamówić dodatkowo do SEAT-a Toledo są m. in.: automatyczna klimatyzacja Climatronic (do Toledo Style), wycieraczka tylnej szyby, monitorowanie wnętrza, zdejmowany hak holowniczy, czujniki parkowania z tyłu, system wspomagający ruszanie pod górę zintegrowany z ESP („hill holder”) oraz SEAT Sound System 2.1 zapewniający wyjątkowo dobre brzmienie i doskonałą funkcjonalność.

Najbardziej rozbudowany system multimedialny w Toledo Style to dostępny za dopłatą SEAT Media System 2.2, obejmujący wzmacniacz 4x20 W, sześć głośników i odtwarzacz CD odczytujący pliki MP3 i WMA. To centrum komunikacji uzupełniają funkcja Bluetooth, sterowanie głosem, odbiór stacji DAB/DAB+ (radiofonii cyfrowej) i programów DMB (cyfrowe nadawanie multimedialne), wejście AUX-in dla zewnętrznych urządzeń multimedialnych, np. odtwarzacza MP3, oraz 5-calowy ekran dotykowy. System nawigacji satelitarnej z wejściem na karty SD do przechowywania aktualnych map obsługuje technologię „dynamic routing”, tzn. wyszukuje najlepszą trasę z uwzględnieniem ewentualnych korków. Wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości można podzielić, by jednocześnie obserwować na nim mapę oraz śledzić inne informacje.

SEAT oferuje Toledo w dwóch kolorach podstawowych i ośmiu specjalnych (dwa pastelowe, siedem metalizowanych i jeden na zamówienie). W wersji Style zamiast standardowego wnętrza w kolorze szarym można zdecydować się na beż.

Nowy Toledo – dziedzictwo

Toledo jest jednym z najpopularniejszych modeli SEAT-a od 1991 roku. To wtedy na wystawie Barcelona Motor Show zadebiutowała pierwsza generacja tego średniej wielkości sedana. Po włączeniu firmy SEAT do Grupy Volkswagena Toledo był pierwszym modelem, w którym zastosowano nową  technologię koncernu z Wolfsburga. W 1992 roku SEAT był jednym z głównych sponsorów Igrzysk Olimpijskich w Barcelonie, a w centrum uwagi znów znalazło się stoisko Toledo, który był oficjalnym samochodem Igrzysk.

Pierwszy Toledo, zaprojektowany przez Italdesign Gugiaro w Turynie, zapracował na swoją dziś już niemal legendarną reputację samochodu szczególnie przestronnego i niedrogiego. Choć przy długości 432 cm w żadnym razie nie jest to wielkie auto, uchodziło ono za niezwykle przestronne. Nadzwyczaj praktycznym rozwiązaniem okazało się także zastosowanie w sedanie ogromnej tylnej klapy.

Gdy 26 września 1995 roku Jego Królewska Mość Książę Felipe de Barbon zjeżdżał z linii montażowej w Martoell 10-milionowym SEAT-em, zaszczyt ten spotkał jeden z egzemplarzy Toledo. W tym samym roku pojawił się pierwszy Toledo TDI z silnikiem wysokoprężnym i wtryskiem bezpośrednim.

Toledo II od 1998 r.
Na wystawie Paris Motor Show w październiku 1998 roku, SEAT przedstawił drugą generację Toledo. Ponownie wybrano trój bryłową sylwetkę, jednak tym razem z tradycyjną pokrywą bagażnika. Dysponując pojemnością 500 litrów, drugi Toledo także oferował ogromną przestrzeń bagażową.

Kolejny raz na jego stylistykę znaczny wpływ miał Giorgetto Giugiaro. Nowy model posiadał jednak również kilka typowych dla marki cech stworzonych przez SEAT Design, np. logo SEAT zamontowane na ciemnej osłonie chłodnicy czy poziome wloty powietrza po obu stronach. Ogólnie rzecz biorąc, Toledo II miał bardziej płynne linie i robił wrażenie łagodniejszego niż jego kanciasty poprzednik z poziomymi elementami.

Toledo III
Gdy SEAT kończył wytwarzanie Toledo II w 2004 roku, liczba wyprodukowanych egzemplarzy dwóch generacji przekraczała 860 000. W latach 2004-2009 produkowany był oparty na modelu SEAT Altea, Toledo III o wysoko poprowadzonej linii dachu i zaokrąglonym tyle. Ten liczący 446 cm długości model, oferujący od 500 do 1400 litrów przestrzeni ładunkowej, podtrzymując dobrą reputację Toledo jako wyjątkowo przestronnego pojazdu.

Dzięki czwartej już generacji modelu, który odnosi sukcesy od ponad dwóch dekad, SEAT kontynuuje wspaniałą tradycję Toledo – auta, łączącego przestronność pierwszej generacji z atrakcyjną stylistyką drugiej. Wszystko poparte bardzo ekonomicznymi silnikami, lekką konstrukcją, sportowym prowadzeniem oraz znakomitą jakością wykonania obecnych produktów firmy SEAT.

/źródło - Iberia Motor Company PR/


Poprawiony: piątek, 10 stycznia 2014 19:28