40% Polaków w Black Friday kupi elektronikę |
Wpisany przez S.Z. |
środa, 23 listopada 2022 17:28 |
40% Polaków w Black Friday kupi elektronikęJuż w najbliższy piątek Black Friday, a dwa dni później Cyber Monday. Digital Care postanowiło sprawdzić, jakie plany zakupowe na ten okres mają w tym roku Polacy. A te są związane m.in. ze znalezieniem sprzętu w dobrej cenie. Ponad 40 proc. z nas zamierza kupić elektronikę – przede wszystkim smartfony i urządzenia peryferyjne. Co trzeci liczy na obniżki do 50 proc. Jak robimy zakupy podczas przecen oraz czy obecna sytuacja gospodarcza ma wpływ na nasze decyzje? Na te i wiele innych pytań odpowiada badanie „Elektronika na Black Friday/Cyber Monday”.
Zakupy – tak, ale niedrogieNa zakupy elektroniki podczas Black Friday/Cyber Monday jest zdecydowane ponad 40 proc. z nas. Waha się 35 proc., a jedynie co czwarty badany nie planuje ich w tym czasie. Nadal częściej wybieramy sklepy stacjonarne niż online, choć różnica staje się coraz mniej wyraźna – 44 proc. do 38 proc. Głównie smartfony i dodatkiPopularnością w trakcie promocji cieszą się smartfony – 26 proc. Polaków kupi w ostatnich dniach listopada właśnie telefon. Jednocześnie myślimy o bezpieczeństwie smartfonów bądź tabletów – szkło lub folię ochronną wybiera przy zakupie ponad 70 proc. z nas. Coraz częściej decydujemy się także na dodatkowe usługi serwisowe i przedłużone gwarancje – takie usługi według deklaracji dokupuje do sprzętu 42 proc. Polaków. – Tak samo często, jak smartfony kupujemy urządzenia peryferyjne, np. monitory, myszki, słuchawki, głośniki czy drukarki. Kolejne pozycje zajmują laptopy (15 proc.), telewizory (13 proc.), sprzęt audio (11 proc.) czy smartwatche i smartbandy (10 proc) – opowiada Anna Kozłowska-Pietraszko, ekspert Digital Care. Szaleństwo – ograniczone– Obecna sytuacja gospodarcza i wciąż rosnąca inflacja powodują, że Polacy z większą rezerwą podchodzą do zakupów, nawet jeśli te miałyby być w promocyjnych cenach. 55 proc. z nas zamierza ograniczać się podczas Black Friday oraz Cyber Monday. Tylko co czwarty uważa, że bieżące uwarunkowania nie będą mieć wpływu na ich wydatki – tłumaczy Anna Kozłowska-Pietraszko, ekspert Digital Care.
Nadzieje – atrakcyjne obniżkiPodczas Black Friday i Cyber Monday mamy nadzieję na uzyskanie wysokich obniżek podczas zakupów. Pesymistów jest niewielu – na ceny niższe maksymalnie o 10 proc. liczy jedynie 7 proc. z nas. Co trzeci Polak liczy, że rabaty wyniosą do 50 proc. 20 proc. ma nadzieję, że te mogą osiągnąć nawet ponad połowę ceny bazowej.
/źródło - |