Leczyć i być leczonym bezpiecznie
Wpisany przez S.Z.   
sobota, 28 marca 2020 14:16

Leczyć i być leczonym bezpiecznie

Troska o zdrowie – teraz, jak nigdy wcześniej – stała się nadrzędną wartością dla większości Polaków. „Zostaję w domu” to zasada, której obecnie staramy się przestrzegać wszyscy. Nie wychodzimy bez potrzeby na zewnątrz z troski o siebie, ale też o naszych bliskich. Co jednak w sytuacji, gdy potrzebujemy pomocy, konsultacji medycznej? Czy idąc do lekarza możemy czuć się bezpiecznie? Jak sobie radzą z rozwiązaniem tego problemu centra medyczne?


Ostrożności nigdy za wiele

W obecnej sytuacji wszyscy zdajemy sobie sprawę, że najważniejszym zadaniem jest nie dopuścić do zarażenia koronawirusem – siebie i innych. Dlatego pacjenci, zwracając się o pomoc chcą mieć pewność, że ich zdrowiu nic dodatkowo nie zagrozi. Jest to szczególnie istotne, ponieważ wielu pacjentów może potrzebować porady lekarskiej, a w tej sytuacji głównym zadaniem przychodni jest udzielenie im pomocy przy maksymalnym zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Jak centra medyczne mogą chronić swoich pacjentów, a przy tym także personel medyczny?

Zostań w domu. Zadzwoń do lekarza

W obliczu nowej, trudnej sytuacji, konieczne jest błyskawiczne reagowanie na potrzeby pacjentów i zapewnienie im możliwości uzyskania szybkiej oraz pogłębionej porady lekarskiej bez wychodzenia z domu. To zadanie, które możemy realizować za pomocą telemedycyny i dedykowanych aplikacji mobilnych. Dzięki takim rozwiązaniom w sposób komfortowy i bezpieczny można skontaktować się z lekarzami telefonicznie, poprzez wideo czat oraz czat i otrzymać poradę, e-zwolnienie, e-receptę czy e-skierowanie na badania diagnostyczne. W ramach usługi oferowanej np. przez Centrum Medyczne Damiana, pacjenci mają dostęp do bardzo szerokiej gamy specjalistów, m.in.: alergologa, diabetologa, endokrynologa, ginekologa, gastrologa, kardiologa, laryngologa, urologa, dietetyka, pediatry oraz innych. Ponadto, w razie konieczności, jeśli pacjent będzie wymagał dokładniejszej diagnozy, istnieje możliwość zaproszenia go na wizytę do danej placówki. Wówczas usługa wykonywana jest na miejscu – oczywiście przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa.
Zachęcamy wszystkich pacjentów, zarówno abonamentowych, jak i tych nieposiadających u nas pakietu medycznego do korzystania z konsultacji telemedycznych. Przy tym chcemy zapewnić, że w razie konieczności można pojawić się także na stacjonarnej wizycie w naszych centrach. W odpowiedzi na zaistniałą sytuację w kraju, dokładamy wszelkich starań, by szczególną uwagę poświęcić bezpieczeństwu pacjentów (np. poprzez zapewnienie środków ochrony osobistej, jak maseczki czy rękawiczki, oraz wzmożoną dezynfekcję wszystkich powierzchni w poradniach) – komentuje Dominika Korczak, Kierownik Marketingu Centrum Medycznego Damiana.

Idziesz na wizytę? Poznaj środki bezpieczeństwa

Istnieją sytuacje, w których pojawienie się na konsultacji w przychodni jest konieczne – np. kiedy pacjent poza konsultacją telefoniczną potrzebuje wykonania dodatkowej diagnostyki w poradni. Jak obecnie centra medyczne radzą sobie z takimi przypadkami, by zapewnić pacjentom i lekarzom dodatkową ochronę?
W Centrum Medycznym Damiana już przy samym wejściu do przychodni pacjent ma mierzoną temperaturę, wypełnia ankietę dotyczącą stanu zdrowia oraz otrzymuje środek do dezynfekcji rąk. Na podstawie danych z ankiety i zgłaszanych objawów, pacjent kierowany jest przez pielęgniarkę do recepcji lub do gabinetu izolacyjnego – wyjaśnia Agnieszka Dziedzic-Pasik Dyrektor Zarządzający Centrum Medycznego Damiana.
Również na recepcji zostały zastosowane dodatkowe środki bezpieczeństwa. Stanowiska recepcyjne znajdują się za plastikową pleksą, a pacjenci podchodząc do recepcji mogą siadać tylko w wyznaczonych miejscach. Do tego udostępniane są maseczki, jednorazowe rękawiczki oraz żele do dezynfekcji, których w każdej chwili można użyć.
W tej szczególnej sytuacji nie można zapominać także o bezpieczeństwie personelu medycznego. Lekarze w gabinetach mają do dyspozycji maseczki, rękawiczki jednorazowe oraz fartuchy. Dodatkowo są oni wyposażeni w przesłony stomatologiczne (stosowane np. podczas zabiegów). Przy kontakcie z pacjentem lekarz może także założyć gogle, kombinezon – wszystko w zależności od stanu zdrowia pacjenta, który jest sprawdzany przez pielęgniarki już przy wejściu do przychodni.

Dezynfekcja i jeszcze raz dezynfekcja

Ze względu na to, że wirusy potrafią utrzymywać się na powierzchniach plastikowych czy tworzywach sztucznych od kilku do kilkudziesięciu godzin, konieczna jest regularna i dokładna dezynfekcja całych przychodni. Co może w tym skutecznie pomóc?
Centrum Medyczne Damiana w celu jak najdokładniejszej dezynfekcji przychodni stosuje specjalne dmuchawy, za pomocą których można wyczyścić wszystkie dostępne powierzchnie. Dezynfekcja odbywa się przez całą dobę. Dzięki urządzeniu, które przeznaczone jest właśnie do tego celu personel sprzątający dociera nawet w trudno dostępne miejsca w przychodni. Wszystkie korytarze, gabinety lekarskie oraz pomieszczenia socjalne są na bieżąco odkażane. Wszystko w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pacjentów oraz pracowników – dodaje Agnieszka Dziedzic-Pasik Dyrektor Zarządzający Centrum Medycznego Damiana.
Wszystko to ma na celu usuwanie wszelkich bakterii i wirusów, które mogłyby osadzać się w przychodniach. Dmuchawy rozpylają alkaliczny, płynny preparat myjąco-dezynfekujący, przeznaczony do stosowania na rożnego rodzaju powierzchniach, również tych, które mają kontakt z żywnością. Środek posiada Atest Zakładu Bezpieczeństwa Żywności, jest odpowiedni do zastosowania w przemyśle spożywczym, gastronomii, dystrybucji żywności, a także w obiektach służby zdrowia, szpitalach i placówkach opiekuńczych.
W obecnych zmaganiach z wirusem liczy się przede wszystkim szybkość działania i stosowanie się do zaleceń Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Centra medyczne powinny także na bieżąco informować pacjentów – także poprzez wykorzystanie kanałów własnych jak strona internatowa czy profil na portalu społecznościowym, aby dostęp do służby zdrowia był jak najbardziej ułatwiony – kończy Agnieszka Dziedzic-Pasik.


Centrum Medyczne Damiana (CMD) istnieje od 1994 r. Zapewnia pacjentom szeroki zakres opieki medycznej w ośmiu przychodniach w Warszawie oraz w Szpitalu. Pracują w nich lekarze wszystkich specjalności, z wieloletnią praktyką kliniczną zdobytą w wiodących placówkach polskich i zagranicznych.
Centrum Medyczne Damiana oferuje kompleksowy zakres konsultacji lekarzy, badań diagnostycznych; obrazowych i laboratoryjnych, rehabilitację i profilaktykę zdrowotna. W Szpitalu Damiana wykonywane są operacje w zakresie chirurgii ogólnej, ortopedii, okulistyki, laryngologii i ginekologii.
Zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów gwarantowane są w oparciu o długoletnie doświadczenie lekarzy pracujących w Centrum Medycznym Damiana i najwyższe standardy w procesie leczenia. Wysoka jakość znalazła odzwierciedlenie w zdobytych przez CMD certyfikatach i nagrodach, takich jak: „Akredytacja Centrum Monitorowania Jakości”, Certyfikat ISO, „Szpital bez bólu”, „Bezpieczny Pacjent”, „Godło Quality International 2017” oraz „Miejsce przyjazne przyszłej Mamie”.
W ciągu 25 lat swojego istnienia Centrum Medyczne Damiana ugruntowało swoją silną pozycję na rynku prywatnych usług medycznych. O unikatowości jego usług świadczą: indywidualne, przyjazne podejście do pacjentów, kompleksowa opieka medyczna, wysokie kwalifikacje personelu, a także zwracanie szczególnej uwagi na profilaktykę zdrowia.
Centrum Medyczne Damiana angażuje się także w działania charytatywne i współpracuje z m.in. z takimi organizacjami jak: UNICEF Polska, WOŚP oraz Fundacja Spełniamy Marzenia.
Centrum Medyczne Damiana należy do Grupy Medicover.

/źródło - /

Poprawiony: sobota, 28 marca 2020 14:30