Wyświetl # 
 
Tytuł artykułu Autor
Orzeźwiające napoje na gorące dni – co pić gdy doskwiera upał?

Orzeźwiające napoje na gorące dni – co pić gdy doskwiera upał?

Gdy temperatura przekracza 30 stopni, a żar leje się z nieba nie wolno zapominać o spożywaniu odpowiedniej ilości płynów. W upalne dni Twoim nieodłącznym towarzyszem powinna być butelka wody mineralnej, ale możesz też nawadniać się innymi orzeźwiającymi napojami, które pomogą Ci przetrwać gorące lato. Sprawdź nasze pomysły na owocowe koktajle, chłodzące lemoniady czy pobudzające mrożone kawy!

S.Z.
Glifosat, toksyny i nikiel wykryte w płatkach owsianych

Glifosat, toksyny i nikiel wykryte w płatkach owsianych

Fundacja Pro-Test przetestowała 12 rodzajów płatków owsianych różnych producentów. Okazało się, że część z nich zawiera glifosat i toksyny pochodzące z pleśni, zaś w każdej próbce znajduje się nikiel.

S.Z.
Dzieci i... warzywa? To jest możliwe!

Dzieci i... warzywa? To jest możliwe! - Znaczenie warzyw i owoców w rozwoju dziecka

Jesteśmy tym co jemy. To powiedzenie jest kluczowe już (a może przede wszystkim) od najmłodszych lat. Dieta w życiu dziecka jest nieodzownym warunkiem prawidłowego, zdrowego rozwoju. Od momentu narodzin rodzice powinni się starać, aby w diecie ich pociech znalazło się jak najwięcej produktów wzbogaconych o składniki potrzebne do ich prawidłowego rozwoju. Warzywa i owoce są elementem obowiązkowym. Zawierają liczne witaminy, minerały, fitoskładniki, makro i mikro elementy, będące gwarantem prawidłowego rozwoju człowieka, m.in. układu odpornościowego, ruchowego czy nerwowego. Nie są jednak produktem „pierwszego wyboru” wśród dzieci. Jak przekonać nasze pociechy do selera, naci pietruszki czy... brukselki? Pomysłowość rodziców będzie tu kluczem: ważna jest ... forma podania i walory smakowe. Najlepszym rozwiązaniem mogą być... świeżo wyciskane soki i pyszne koktajle!

S.Z.
Zbożowy posiłek dla niemowlęcia – który wybrać, aby był odpowiedni?

Zbożowy posiłek dla niemowlęcia – który wybrać, aby był odpowiedni?

Zboża to jeden z pierwszych – obok warzyw i owoców – produktów, które uzupełniają dietę malucha. Dostarczają wiele ważnych składników pokarmowych, pomagają również niemowlęciu w zapoznawaniu się z pokarmami o nowych konsystencjach. Warto jednak mieć na uwadze, że nie wszystkie produkty zbożowe będą odpowiadały na potrzeby delikatnego organizmu niemowlęcia. Po jakie sięgać, aby maluch zjadał je ze smakiem i były przy tym dla niego bezpieczne?

S.Z.
Dieta roślinna łagodzi objawy Covid-19

Nowe badanie: Dieta roślinna łagodzi objawy Covid-19 - z komentarzem eksperta – dr Hanny Stolińskiej, dietetyk klinicznej

Zgodnie z wynikami najnowszego badania opublikowanego w czasopiśmie naukowym „BMJ Nutrition, Prevention & Health”, jedzenie roślinnych produktów zmniejsza nasilenie i czas trwania objawów Covid-19 . To pierwsze badanie, w którym kiedykolwiek przyjrzano się związkowi pomiędzy dietą a Covid-19. Naukowcy przebadali w nim prawie 3000 lekarzy i pielęgniarek w sześciu krajach.

S.Z.
Pij wyciskane soki, będziesz zdrowy!

Pij wyciskane soki, będziesz zdrowy!

Soki ze świeżych owoców, warzyw i ziół to najlepszy sposób na dostarczenie do organizmu składników spożywczych. Te świeżo wyciskane, niepasteryzowane poprawiają pracę naszego wnętrza, zaspokajają apetyt i są niezbędne dla świetnego samopoczucia.

S.Z.
Słodki smak dzieciństwa – słodycze dawniej i dziś

Słodki smak dzieciństwa – słodycze dawniej i dziś

Ulubione słodkości bez wątpienia przywołują smak dzieciństwa. Ciasto drożdżowe, blok czekoladowy, żelki, a może jajka z niespodzianką? Z okazji nadchodzącego Dnia Dziecka zapytaliśmy dorosłych, które z tych deserów były ich ulubionymi, a także o to, co teraz uwielbiają ich dzieci.

S.Z.
Idealna przekąska podczas szkolnej przerwy!

Idealna przekąska podczas szkolnej przerwy!

Powrót do szkół zmienił harmonogram dnia uczniów – zobowiązani są do wcześniejszego wstawania, więcej czasu spędzają poza domem, w wielu przypadkach zmieniła się również ich dieta, która jest bardzo istotnym czynnikiem w procesie rozwoju. Rodzice muszą teraz zaplanować smaczny i pożywny posiłek, a do tego zmieścić go w niewielkim lunchboxie. Jak zapewnić uczniom niezbędną dawkę energii podczas szkolnych przerw?

S.Z.
17 maja – Światowy Dzień Nadciśnienia Tętniczego

17 maja – Światowy Dzień Nadciśnienia Tętniczego

Dieta DASH obniżająca wysokie ciśnienie krwi - poleca dr Hanna Stolińska, dietetyk kliniczny

S.Z.
Bezglutenowe musli na 5 sposobów

Bezglutenowe musli na 5 sposobów

Musli kojarzy nam się przede wszystkim ze śniadaniem. Nie bez powodu – jest ogólnodostępne, szybkie w przygotowaniu i sycące. Wiele osób traktuje je jako pełnowartościowy pierwszy posiłek. Jednak płatki owsiane z dodatkami można przygotować na różne sposoby. Przedstawiamy kilka inspiracji na pyszne musli bez glutenu.

S.Z.
Jak świętować dzień bez diety?

Jak świętować dzień bez diety?

6 maja obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Bez Diety. W jaki sposób możemy świętować ten dzień? Czy po prostu będziemy się objadać ptysiami i słodyczami, a może raczej postawimy na warzywa, owoce i wodę? Czym w ogóle jest dieta? Czy to innowacyjny sposób odżywiania czy modne odchudzanie?

S.Z.
Plan na zdrowie i szczupłą sylwetkę

Plan na zdrowie i szczupłą sylwetkę

Zaczęła się wiosna – czas, by zadbać o sylwetkę. Po miesiącach lockdownu wiele osób narzeka na zbyt krągłe kształty i zastanawia, jak się pozbyć zbędnych kilogramów. W osiągnięciu celu może pomóc plan treningowy i regularne spotkania ze specjalistą ds. żywienia i trenerem personalnym.

S.Z.
Najważniejsze składniki i wartości odżywcze w posiłkach, o których nie można zapomnieć

Najważniejsze składniki i wartości odżywcze w posiłkach, o których nie można zapomnieć

O jakości naszego życia decyduje wiele składników, jednak jednym z najważniejszych jest z pewnością zdrowie – zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Okres zimowy często negatywnie się na nim odbija – ogranicza aktywności społeczne czy, co najważniejsze, ruchowe, które mają pozytywny wpływ na nasz organizm. Nie od dziś wiadomo, że ruch jest jednym z wielu elementów znajdujących się w Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej , które przyczyniają się do dobrego samopoczucia. Jednak na co jeszcze należy zwrócić uwagę, by cieszyć się wigorem przez cały czas?

S.Z.
Dieta dla zdrowia i dla planety...

Dieta dla zdrowia i dla planety - z poradami dietetyczki klinicznej dr Hanny Stolińskiej

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Jest to wyjątkowa okazja do tego, by choć przez moment zastanowić się nad tym, jaki jest nasz wkład w kondycję planety, a także jaka przyszłość stoi przed nami w obliczu zachodzących zmian klimatycznych. Z tej okazji należy podkreślić, że każdy z nas ma wpływ i nawet najmniejsze codzienne decyzje mogą pozytywnie oddziaływać na otaczający nas świat. Niewielkie zmiany warto rozpocząć od własnej kuchni. Jedną z najprostszych przemian, jaką możemy wprowadzić w życiu, może być bowiem zmiana naszej diety. Choć wydaje się to drobnostką – wszystko to, co znajduje się na talerzu działa na nasze zdrowie, ale też w szerszym kontekście wpływa również na planetę. Kilka ważnych wskazówek w tym aspekcie przedstawia dr Hanna Stolińska, dietetyczka kliniczna.

S.Z.
CBD w kuchni – jakie ma zastosowanie?

CBD w kuchni – jakie ma zastosowanie?

CBD jest najbardziej znane w formie olejku lub suszu. Warto jednak pamiętać, że nie jest to jedyna forma jego stosowania. Idealnym sposobem na konsumpcję konopi jest wykorzystanie ich w kuchni. CBD można dodawać do wielu potraw. Zobacz, jak to zrobić.

W.P.
Pomysły na potreningową regenerację

Pomysły na potreningową regenerację

Droga do szczupłej sylwetki i zdrowego trybu życia wiedzie głównie przez aktywność fizyczną i odpowiednio zbilansowaną dietę. Dla wielu z nas sport wpisany jest w grafik naszych codziennych czynności i chociaż trening na siłowni czy basenie jest obecnie niemożliwy, to ćwiczyć możemy także w domu. Na szczęcie wraz z nadejściem dłuższych i cieplejszych dni pojawia się coraz więcej sposobności do podejmowania aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Jak zapewnić efektywność naszemu treningowi i dlaczego tak duże znaczenie ma odpowiednia regeneracja?

S.Z.
Kiedy stosować dietę bezglutenową?

Kiedy stosować dietę bezglutenową?

Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy, ma wpływ na nasze samopoczucie, szczególnie gdy borykamy się z różnymi przypadłościami zdrowotnymi. Tak jest w przypadku osób, które nie tolerują glutenu, czy to w postaci celiakii, czy alergii i nieceliakalnej nadwrażliwości na pszenicę lub gluten. Czym on jest i dlaczego stosowanie diety bezglutenowej jest ważne dla osób z jego nietolerancją? Wyjaśnia dr Hanna Stolińska, dietetyk kliniczny.

S.Z.
Odchudzona żywność – czy jest dla nas zdrowa?

Odchudzona żywność – czy jest dla nas zdrowa?

Wiosna to czas kiedy zaczynamy baczniej przyglądać się swojej diecie, marząc o zgrabnej sylwetce. Chcąc zadbać o własne zdrowie i ciało staramy się przykładać większą wagę do tego, co znajduje się na naszych talerzach. Czytanie etykiet na produktach pozwala podejmować świadome wybory, ale też wymaga od nas czasu i wiedzy jak je analizować. Często idziemy więc na skróty wybierając bardzo modne produkty typu „light” czy „fit”. Czy to jednak dobry pomysł? W zdrowej zbilansowanej diecie znajdzie się miejsce na cukry i tłuszcze, których nie zawsze warto zastępować innymi substancjami. Jak więc czytać etykiety na produktach spożywczych, by wybierać mądrze?

S.Z.
Wiosna w kuchni! Poznaj sezonowe must have

Wiosna w kuchni! Poznaj sezonowe must have

Intensywniejsze promienie słońca sprawiają, że z niecierpliwością zaczynamy rozglądać się za oznakami wiosny. Z utęsknieniem czekamy aż zazieleni się nie tylko za oknem, ale także na naszych talerzach. Bo przecież zmiany w przyrodzie powodują też odmianę w naszej kuchni. Już wkrótce na stoły trafią sezonowe warzywa. Sprawdź, czego nie możesz przegapić, zwłaszcza, że niektóre z nich pojawią się na krótko.

S.Z.
Gotowi na wiosnę? Sprawdź 6 sprawdzonych sposobów na wzmocnienie odporności dziecka w tym czasie

Gotowi na wiosnę? Sprawdź 6 sprawdzonych sposobów na wzmocnienie odporności dziecka w tym czasie

Wielkimi krokami zbliża się wiosna. Chociaż robi się coraz cieplej, trzeba pamiętać, że jest to okres przejściowy, a więc łatwo w tym czasie o przeziębienie czy inne infekcje. Dotyczy to również najmłodszych – należy pamiętać, że nawet jeśli maluch skończył już rok, to jego układ immunologiczny wciąż dopiero się uczy, jak walczyć z infekcjami. Oto 6 sprawdzonych sposobów na utrzymanie organizmu dziecka w dobrej kondycji i wzmocnienie jego odporności.

S.Z.