Czy przygotowanie posiłku do pracy musi być skomplikowane? Drukuj
Wpisany przez S.Z.   
niedziela, 08 lipca 2018 12:10

Czy przygotowanie posiłków do pracy musi być skomplikowane?

Każde mocne postanowienie zmiany diety i trybu życia kończy się w momencie wejścia do biura. Kupienie obiadu w barze, czy zamówienie gotowego cateringu jest takie proste... ale własne posiłki mogą być jeszcze łatwiejsze!


Niestety marzenia i mocne postanowienie, że od dziś będziemy się zdrowo odżywiać, często napotyka na swojej drodze mur szarej codzienności. Praca, dzieci, prowadzenie domu i masa innych obowiązków często jest dużym problemem, który wydaje się być nie do pokonania. Nawet jeżeli ktoś ma sporo chęci, że od dziś to już naprawdę, na poważnie i bez wyjątków, brak czasu i roztargnienie bardzo utrudniają życie. Zwłaszcza, że posiłki pudełkowe, gotowe kanapki roznoszone po biurach i pobliskie bary są na wyciągnięcie ręki...
Własnoręczne gotowanie wydaje się być czasochłonne, wymaga przygotowania, wcześniejszych zakupów. Jest to bariera, która wydaje się być trudna do pokonania. Ale jest to przeszkoda, która istnieje tylko w naszym wyobrażeniu. Przygotowywanie posiłków jest prostsze niż się wydaje.

Wystarczy pomysł

Jeżeli ktoś wpadnie w rutynę przygotowywania własnych posiłków do pracy, okaże się, że nie było się czego obawiać. Wystarczy stosować się do kilku prostych zasad. Skorzysta na tym nie tylko nasze zdrowie (kondycja i figura!), ale również portfel. Własne posiłki są zdrowe, o wiele tańsze, a przede wszystkim o wiele smaczniejsze.

Na wszystko jest metoda

Chcieć – to móc. Aby jak najłatwiej wprowadzić w życie system własnych posiłków w pracy, stosuj się do kilku zasad:
1. Miej pod ręką kilka ulubionych, prostych przepisów.
Czasem brakuje siły i pomysłu na gotowanie. Jeśli pod ręką znajdzie się zbiór kilku przepisów, łatwo będzie nam coś znaleźć i przygotować. Oszczędzimy czas na szukanie inspiracji.
2. Planuj.
Jest to o tyle trudne, że ciężko przewidzieć, na co będziemy mieli ochotę za kilka dni. Jeśli jednak wcześniej pomyślisz nad tym, chociażby co warto zjeść, np. raz ryż, innym razem makaron czy sałatkę, to planowanie będzie o wiele prostsze.
3. Kupuj z wyprzedzeniem, nie tylko produkty na jeden posiłek.
Robiąc zakupy, kupuj więcej produktów, które będzie można dłużej przechowywać i np. zamrozić indyka czy kurczaka. Mając zapasy w lodówce, zawsze możesz przygotować coś nowego i szybkiego. I brak wizyty w sklepie przestanie być problemem.
4. Oszczędzaj.
Kupowanie gotowych posiłków jest wygodne, ale droższe. Kupując produkty i przygotowując posiłki samemu, sporo oszczędzisz. Własne przekąski mogą naprawdę niewiele kosztować.
5. Pamiętaj o zdrowiu.
Gotowe posiłki mają w sobie sporo ulepszaczy, aby lepiej smakowały. Pamiętaj, że cateringi przygotowują posiłki dużo wcześniej, i są sprzedawane wiele godzin później. Producenci dodają do nich sporo dodatków, aby te smakowały „jak świeże”. Jeśli zrobisz jedzenie sam, masz pełną kontrolę nad tym, co jesz.
6. Kupowane jedzenie sprawia, że więcej jesz.
Postanowienie o własnoręcznym przygotowywaniu posiłków ma tę zaletę, że jesz określoną ilość jedzenia. Do tego naturalne składniki, pełnoziarniste pieczywo, makaron czy kasze powodują, ze dłużej jesteśmy najedzeni i mamy więcej energii. Dodatkowo, dużo łatwiej podjadać, kiedy masz wszystko „na wyciągnięcie ręki”.
7. Korzystaj ze sprzętu najwyższej jakości.
Życie trzeba sobie ułatwiać. Dużo prościej będzie nam przygotowywać posiłki jeżeli wspomożemy się dobrym, wielofunkcyjnym sprzętem. Np. w blenderze Vitamix nie tylko szybko przygotujesz zdrowe pasty, koktajle, smoothies, zupy (od razu na ciepło!), pasztety, ale również możesz przygotować mąki pod własne pieczywo. Wszystko będzie dużo prostsze w wykonaniu, a co za tym idzie łatwiej będzie Ci się przyzwyczaić do własnoręcznych posiłków w pracy.

Nieograniczona liczba pomysłów

Dużo łatwiej jest gotować samemu, jeżeli nie trzeba się za dużo głowić nad tym, co przygotować. W sieci jest pełno blogów i stron z przepisami, które można wykonać w 15 minut, są zdrowe, pyszne i nigdy się nie nudzą. Gazpacho z arbuzem? Hummus z bobu? Krem z brokuła i nerkowców? Kotlety grzybowe z fasoli? Placuszki warzywne? Chłodnik z groszu i ogórka? Zapiekanka ziemniaczana z serem cheddar? Ogranicza Cię tylko wyobraźnia. Pamiętaj, że własnoręczne gotowanie to nie tylko oszczędność, ale przede wszystkim dbanie o zdrowie. To jest prostsze niż się wydaje. Powodzenia!


Źródło: Virtamix - Mooq