Ile można zapamiętać w 60 sekund? Drukuj
Wpisany przez S.Z.   
niedziela, 25 grudnia 2016 11:55

Ile można zapamiętać w 60 sekund?

Nissan stawia wyzwanie artyście Stephenowi Wiltshire’owi, który ma odtworzyć z pamięci sylwetkę nowego modelu Micra
• Światowej sławy rysownik wykorzystuje swoją fotograficzną pamięć, aby narysować Nissana Micra po 60 sekundowym oglądaniu pojazdu
• Innowacyjna aplikacja rzeczywistości wirtualnej Tilt Brush by GoogleTM zamiast pióra i papieru
• Zobacz, jak fenomenalnie uzdolniony Stephen odtwarza Nissana Micra w rzeczywistości wirtualnej 3D: https://youtu.be/8dd9IyKxUpo

Jedna minuta. Sześćdziesiąt sekund. Tak czy owak to bardzo niewiele czasu. Czy tyle wystarczy światowej sławy rysownikowi Stephenowi Wiltshire’owi, aby dokładnie przestudiować wyrazistą sylwetkę nowego Nissana Micra — którego nigdy wcześniej nie widział — a następnie dokładnie ją narysować?
Stephen ma fotograficzną pamięć i słynie z ogromnych monochromatycznych szkiców wykonywanych piórem na papierze, przedstawiających zazwyczaj panoramy miast. Niezwykle szczegółowe rysunki powstają często po zaledwie kilkuminutowym przelocie helikopterem nad danym obszarem.
Rysownik chętnie próbuje także nowych metod pracy. Firma Nissan zaproponowała mu narysowanie nowego modelu Micra za pomocą opracowanego przez Google narzędzia Tilt Brush. To innowacyjna aplikacja umożliwiająca tworzenie trójwymiarowych rysunków w wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem urządzenia HTC Vive VR.
Tak powstało znakomite dzieło sztuki wizualnej, przedstawiające wyrazistą i muskularną sylwetkę nowego hatchbacka. Samochód, który posłużył za model dla rysownika, ma jaskrawo pomarańczowy kolor (Energy Orange), który będzie prawdopodobnie jednym z najpopularniejszych wśród nabywców nowego hatchbacka marki Nissan.
Stephen powiedział: „Podoba mi się Micra. Jest bardzo futurystyczna, a jej pomarańczowy kolor niezwykle energetyczny. Podoba mi się sylwetka, światła i mocne przetłoczenia boków. To bardzo wyrazisty model”.
Stephen nie po raz pierwszy rysuje samochód. Oprócz architektury uwielbia on szkicować duże amerykańskie sedany z lat 50. i 60., czyli pełne chromowanych detali krążowniki szos z oponami z białym pasem bocznym.
Pracownię, w której powstawał rysunek Nissana Micra, urządzono w nieużywanym magazynie w Londynie — rodzinnym mieście Stephena. Rysownik musiał zmierzyć się z podwójnym wyzwaniem. Po pierwsze, rysunek miał być trój-, a nie dwuwymiarowy; po drugie, miał przedstawiać model w pełnej skali, a nie w pomniejszeniu.
Być może największą trudnością był fakt, że Stephen nigdy wcześniej nie posługiwał się wirtualną rzeczywistością. Jednak po krótkim zapoznaniu się z ręcznym sterowaniem i intuicyjnym interfejsem Tilt Brush nie było wątpliwości, że znalazł się w swoim żywiole.
Nowy Nissan Micra to już piąta generacja tego modelu i znaczny postęp w porównaniu z poprzednikiem. Hatchback pozycjonowany w sercu europejskiego segmentu B charakteryzuje się wyrazistym wzornictwem, które jest jednym z jego głównych atutów.
Dynamiczne proporcie i opływowe kształty zostały podkreślone jaskrawymi i odważnymi kolorami nadwozia. Wyrazista stylistyka panuje także w kabinie z nowocześnie zaprojektowaną deską rozdzielczą z motywem „szybującego skrzydła”. We wszystkich wersjach standardowo zastosowano miękkie w dotyku materiały i tapicerkę w dwóch odcieniach.
Jean-Pierre Diernaz, wiceprezes ds. marketingu w Nissan Europe, powiedział: „Nowa Micra w pełni wyraża dewizę marki obiecującą „ekscytujące innowacje”. Chcemy to mocno podkreślić”.
„Uważamy, że stylistyka nowej Micry łatwo zapada w pamięć. Aby to zakomunikować, poprosiliśmy Stephena o narysowanie samochodu za pomocą innowacyjnej aplikacji Tilt Brush opracowanej przez Google”.
Film pokazujący Stephena podejmującego wyzwanie Nissana zamieszczony jest w mediach społecznościowych, w tym na YouTube ( https://youtu.be/8dd9IyKxUpo ) i Facebooku.


INFORMACJE DODATKOWE

Tilt Brush by Google jest znakiem towarowym Google Inc.

Nissan w Europie
Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 635 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejsze samochody elektryczne na świecie. Ogłoszona niedawno przez Nissana wizja inteligentnej mobilności jest powiązana z realizowanym już celem całkowitego wyeliminowania emisji z pojazdów oraz śmiertelności w wypadkach drogowych. Takie kompleksowe podejście wyznacza kierunek prac nad nowymi produktami i technologiami, a najważniejsze decyzje firmy będą dotyczyły sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.
http://www.newsroom.nissan-europe.com 

/źródło - Nissan International S.A./