W trosce o poprawę stanu zdrowia jamy ustnej
Wpisany przez S.Z.   
niedziela, 23 czerwca 2019 09:05

W trosce o poprawę stanu zdrowia jamy ustnej

Program edukacji stomatologicznej „Niesamowity świat higieny jamy ustnej“


 

Stan zdrowia jamy ustnej dzieci w Polsce oraz świadomość rodziców na temat prawidłowych zasad dbania o higienę jamy ustnej pozostawiają wiele do życzenia. Według danych Ministerstwa Zdrowia aż 9 na 10 dzieci w wieku 7 lat ma próchnicę, a tylko 59% rodziców dzieci 5-letnich rozumie związek między próchnicą zębów mlecznych i stałych. Najlepszym sposobem na poprawienie tej sytuacji jest edukacja, oraz kształtowanie prawidłowych nawyków już od najmłodszych lat. Firma Procter & Gamble – producent past
Blend-a-med® i akcesoriów do pielęgnacji jamy ustnej Oral-B® – już od wielu lat, angażuje się w edukację dzieci. Tym razem firma zorganizowała wyjątkowe warsztaty dziennikarskie dla najmłodszych pacjentów warszawskiego Centrum Zdrowia Dziecka.
„Niesamowity świat higieny jamy ustnej” to ogólnopolski program edukacji stomatologicznej przygotowany przez Instytut Blend-a-med Oral-B®. Celem programu jest pomoc w kształceniu u dzieci sześcio i siedmioletnich pozytywnych nawyków dbania o higienę jamy ustnej, które będą towarzyszyć im już przez całe życie.
Stan zdrowia zębów mlecznych może wpływać na kondycję zębów stałych, dlatego tak ważne jest, by wykształcić u dzieci prawidłowe nawyki związane z higieną i pielęgnacją jamy ustnej już od najmłodszych lat. Należy również pamiętać, że prawidłowe szczotkowanie i dobre nawyki żywieniowe to nie etap – to sposób na zdrowe życie – mówi Beata Golan, Dyrektor ds. Naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B.
Firma Procter & Gamble już po raz drugi zorganizowała specjalne spotkanie dla dzieci z Centrum Zdrowia Dziecka. 18 czerwca br. podczas warsztatów prowadzonych przez wykwalifikowaną higienistkę, najmłodsi pacjenci mieli okazję dowiedzieć się między innymi czym są i skąd się biorą ubytki oraz jak prawidłowo myć zęby i dziąsła. Młodzi adepci wkraczający w „Niesamowity świat higieny jamy ustnej” otrzymali specjalnie przygotowane materiały edukacyjne oraz kolorowe szczoteczki elektryczne Oral-B® z wizerunkami ulubionych postaci z bajek Disneya®. Dzięki temu nauka okazała się świetną zabawą, a ukochani bohaterowie będą towarzyszyć dzieciom w codziennym myciu zębów.
W celu podkreślenia jak zdrowy i piękny uśmiech przydaje się w codziennej pracy, zaproszono również gościa specjalnego – dziennikarza radiowo-telewizyjnego. Po krótkich warsztatach dziennikarskich każde dziecko miało okazję spróbować swoich sił z mikrofonem i powiedzieć kilka słów przed kamerą, nie zapominając oczywiście, aby na końcu szeroko się uśmiechnąć! Dziennikarz opowiedział również, jak na co dzień wygląda jego praca i jak ważny jest uśmiech w jego zawodzie, inspirując dzieci do dbania o higienę jamy ustnej.
„Ogromnie cieszymy się, że dzieci w Centrum Zdrowia Dziecka mogły kolejny raz wkroczyć do „Niezwykłego świata higieny jamy ustnej”, tym razem dodatkowo poznając fragment dziennikarskiego świata, w którym zdrowy i piękny uśmiech jest przecież niezwykle ważny. Dzięki edukacji i zabawie, program realizowany przez P&G jest bardzo ciepło odbierany przez naszych małych pacjentów oraz ich rodziców, którzy chętnie uczestniczą w spotkaniach. Jak wiemy, dzieci często potrzebują dodatkowej motywacji do codziennej pielęgnacji i higieny jamy ustnej, dlatego obecność rodziców była dodatkowym atutem i z pewnością szansą na zdrowe zęby całej rodziny“ - mówi Katarzyna Gardzińska, rzecznik prasowy Centrum Zdrowia Dziecka.
„W naszym Instytucie leczymy bardzo ciężko chore dzieci z całego kraju (ponad 200 tys. pacjentów rocznie), dlatego właśnie wszelkie aktywności realizowane w Centrum Zdrowia Dziecka są tak istotne i mile widziane. Uśmiech na twarzy jednego dziecka wywołuje kolejny – a przecież to właśnie piękny i zdrowy uśmiech jest celem działań realizowanych we współpracy z P&G“ – dodaje Katarzyna Gardzińska.

Podczas warsztatów, dzieciom towarzyszyli rodzice i opiekunowie, którzy mają największy wpływ na kształtowanie odpowiednich postaw i nawyków u dzieci. Zachęcanie do codziennej higieny jamy ustnej niejednokrotnie stanowi jednak nie lada wyzwanie. Wprowadzenie elementu zabawy z pewnością ułatwia zadanie, właśnie dlatego, Procter&Gamble posiada w swoim portfolio kolorowe szczoteczki do zębów z bohaterami z bajek Disneya® oraz smakowe pasty. Dodatkowym narzędziem zachęcającym dzieci do mycia zębów jest stworzona przez Oral-B® specjalna, bezpłatna aplikacja Disney® Magic Timer™.
Jako wiodący producent produktów do higieny jamy ustnej jesteśmy zaangażowani w tworzenie długotrwałej, znaczącej zmiany w obszarze zdrowia jamy ustnej wśród Polaków. Naszą misją jest wprowadzanie rozwiązań odpowiadających na problemy związane ze zdrowiem zębów i dziąseł. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę ze skali problemów stomatologicznych z jakimi zmagają się Polacy oraz tego, że bez zapewnienia odpowiedniej edukacji nawet najbardziej innowacyjne szczoteczki i pasty ich nie rozwiążą. Z tego powodu organizujemy inicjatywy takie jak program „Niesamowity świat higieny jamy ustnej”, dzięki któremu docieramy nie tylko do najmłodszych, ale również do rodziców, którzy odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu prawidłowych nawyków dbania o higienę jamy ustnej - mówi Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej na Europę Centralną w Procter & Gamble.


 

Oral-B
Oral-B® to światowy lider na wartym ponad 5 miliardów $ rynku szczoteczek i produktów do pielęgnacji zębów. Marka należy do firmy Procter & Gamble i obejmuje manualne oraz elektryczne szczoteczki do zębów przeznaczone dla dzieci i dorosłych, irygatory do płukania jamy ustnej, a także produkty do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, takie jak nici dentystyczne. Szczoteczki manualne Oral-B® są częściej wybierane przez dentystów w USA i na wielu rynkach międzynarodowych niż szczoteczki jakiejkolwiek innej marki.

Instytut Blend-a-Med Oral B
Instytut Blend-a-med Oral-B stanowi zaplecze naukowe oraz techniczne dla marek Blend-a-med oraz Oral-B. Został powołany z inicjatywy firmy Procter&Gamble, która przywiązuję ogromną rolę do rozwoju naukowego i technicznego posiadanych technologii oraz produktów. Kluczowe centra badawcze specjalizujące się w badaniach klinicznych oraz opracowywaniu nowatorskich technologii z zakresu higieny i profilaktyki jamy ustnej znajdują się w Kronberg (Niemcy), Egham (Wielka Brytania) oraz w Maison (Stany Zjednoczone). Największe centrum badawczo-techniczne dla marki Oral-B znajduje się w Kronberg, w Niemczech. Działania Centrum Badawczego w Kronberg skupiają się w 3 obszarach: (1) badaniu potrzeb klientów, (2) projektowaniu nowych technologii oraz produktów, (3) prowadzeniu badań klinicznych, mających na celu weryfikację bezpieczeństwa i skuteczności opracowywanych rozwiązań. Dział badań i rozwoju w Krongerg zatrudnia ponad 450 ekspertów, dział produkcyjny zatrudnia ich blisko 150. Działania Centrum koncentrują się przede wszystkim na elektrycznych szczoteczkach w technologii oscylacyjno-rotacyjno-pulsacyjnej, która przez wielu ekspertów oceniana jest, jako najbardziej skuteczna w higienie jamy ustnej. Centra Badawcze Oral-B zarejestrowały blisko 1500 patentów w dziedzinie higieny jamy ustnej. Produkty linii Oral-B dostępne są na całym świecie. Oprócz własnej kardy, Instytut Blend-a-Med Oral-B zrzesza ekspertów zewnętrznych, z dziedzin: periodontologii, stomatologii zachowawczej, chirurgii stomatologicznej, implantologii oraz ortodoncji.

P&G obsługuje konsumentów z całego świata dzięki szerokiej gamie zaufanych, wiodących marek wysokiej jakości tj. Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Dundy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head&Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach na całym świecie. Odwiedź stronę http://www.pg.com, by zapoznać się z aktualnościami oraz uzyskać informacje o firmie P&G i jej markach.

/źródło - /

Poprawiony: niedziela, 23 czerwca 2019 09:21