Pierwsza firma odzieżowa otwarta na autyzm
Wpisany przez S.Z.   
środa, 15 maja 2019 11:17

Pierwsza firma odzieżowa otwarta na autyzm

Monnari to pierwsza marka odzieżowa w Polsce, która odpowiedziała na apel Fundacji JiM i otwiera się na potrzeby osób z autyzmem. Firma przyłączyła się do kampanii społecznej „Polska na niebiesko”: pracownicy salonów przejdą szkolenia, które pozwolą im lepiej komunikować się z klientami z autyzmem, ponadto przez cały kwiecień kampania była obecna w salonach Monnari.


Dzięki zaangażowaniu Monnari główne przesłanie kampanii, które brzmi „Autyzm. Wystarczy zrozumieć” dotarło do tysięcy Polaków. Dla osób z ASD (z ang. Autism Spectrum Disorder) to bardzo ważne, ponieważ zrozumienie ich potrzeb jest pierwszym krokiem do akceptacji. Do tego, że autyzm wystarczy zrozumieć przekonuje również Małgorzata Socha, aktorka, ambasadorka marki, która na swoim profilu instagramowym zaangażowała się w kampanię przekonując, że „zrozumienie jest punktem wyjścia dla wprowadzenia realnych zmian”. Z punktu widzenia 400 tysięcy Polaków z autyzmem w i ich rodzin zmiany potrzebne są na dwóch obszarach: dostosowania przestrzeni publicznych (86% osób z autyzmem przyznało, że nie zna miejsc, które byłyby przystosowane do ich potrzeb – w większości panuje głośna muzyka, dominują jaskrawe kolory), ale przede wszystkim w otwarciu się ludzi na osoby z ASD (blisko 70% osób autyzmem spotkało się z przejawami dyskryminacji).
Monnari zaangażowało się bardzo konkretnie w pomoc osobom z ASD. Z jednej strony w salonach marki do zakupów były dodawane ulotki na temat autyzmu, a pracownicy udzielali informacji na temat kampanii „Polska na niebiesko”, z drugiej Fundacja JiM przeprowadzi szkolenia pracowników firmy, podczas których dowiedzą się więcej na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu, otrzymają praktyczne informacje na temat pomocy w codziennym funkcjonowaniu. Dla osób z ASD bardzo ważna jest także spokojna i stonowana atmosfera panująca w salonach marki.
Wg danych Światowej Organizacji zdrowia autyzm diagnozuje się u 1 osoby na 100. Autyzm mają nie tylko dzieci, ale również osoby dorosłe. Bezpośrednio wpływa na życie całych rodzin. Głównym problemem osób z autyzmem są trudności komunikacyjne, ale również brak akceptacji i odpowiedniego wsparcia systemowego.
Monnari to polska marka odzieżowa z 20-letnią tradycją, stworzona dla kobiet, które cenią sobie elegancję oraz ponadczasowe, kobiece kroje. Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz modeli z linii Bags&Shoes dostępny jest w 164 salonach w całej Polsce oraz sklepie internetowym emonnari.pl
Fundacja JiM - jest największą w Polsce fundacją niosącą pomoc dzieciom z autyzmem. Fundacja walczy o lepszy świat dla nich, wpływając na rozwiązania prawne. Opiekuje się bezpośrednio ponad 7 000 dzieci z całej Polski, zapewniając i finansując niezbędną terapię oraz wspierając rodziców poprzez wiedzę szkolenia i pomoc prawną. Co roku, lekarze z Kliniki JiM diagnozują bezpłatnie kilkaset maluchów. Ponadto Fundacja prowadzi przedszkole i szkoły dla dzieci z autyzmem oraz wspiera osoby dorosłe.

/źródło - /