Cztery gwiazdki w twoim domu. Jak zadbać o gości w hotelowym stylu? Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
piątek, 22 marca 2019 13:03

Cztery gwiazdki w twoim domu. Jak zadbać o gości w hotelowym stylu?

Są takie osoby, którym najchętniej przychyliłbyś nieba. Na wieść o ich wizycie ogarnia cię radość, a w drugiej kolejności... panika. Zwykłe sprzątanie i naszykowanie czystej pościeli nie wystarczy, gdy chcesz rozpieścić wyjątkowych gości. Dominika Ługowska, Kierownik Pionu Hotelowego w Zamku Topacz, doradza jak sprawić, by bliscy poczuli się w Twoim domu jak w luksusowym hotelu.


Pierwsza gwiazdka: Czystość

Kluczem do profesjonalnej gościnności jest zarządzanie czasem. Nie inaczej jest w dziedzinie sprzątania. W hotelu opracowujemy ścisły grafik, przydzielając każdemu pomieszczeniu lub apartamentowi odpowiednią ilość czasu – na przykład 45 minut na średniej wielkości pokój. We własnym domu nie musisz sprzątać na czas, nie zaszkodzi jednak odrobina planowania i dyscypliny.
Jeśli chcesz posprzątać dom jak profesjonalna hotelowa ekipa, zacznij od skompletowania odpowiednich narzędzi. Nie oznacza to oczywiście, że potrzebujesz wózka pełnego płynów dezynfekujących i parownicy. Jeśli chcesz zaoszczędzić sobie czasu, stwórz domową wersję hotelowego niezbędnika na kółkach, na przykład w formie koszyka z wygodnym uchwytem. Dzięki temu nie będziesz przerywać sprzątania, by odszukać pochowane w różnych miejscach specyfiki. Oprócz nich w koszyku powinien znaleźć się także zapas czystych ścierek – najlepiej bawełnianych i z mikrofibry.
Dobra organizacja oszczędzi ci także wysiłku. Podczas dogłębnego sprzątania czas jest twoim sprzymierzeńcem! Zidentyfikuj miejsca, które wymagają szczególnej uwagi, jak zacieki w kabinie prysznicowej czy wannie, i potraktuj je odpowiednim detergentem na samym początku sprzątania. Podczas gdy ty ścielił będziesz łóżka czy wycierał kurze, specyfik wykona za ciebie część ciężkiej pracy. Kolejność w jakiej wykonujemy poszczególne czynności jest bardzo ważna. Jeśli rytm sprzątania wejdzie ci w krew, za każdym razem będzie ci szło coraz łatwiej. Zminimalizujesz też w ten sposób ryzyko, że o czymś zapomnisz!

Druga gwiazdka: Potrzeby

Jak czytać w myślach swoich gości? Ambitna obsługa hotelowa codziennie mierzy się z tym wyzwaniem. Ponieważ gościsz swoich bliskich, twoje zadanie jest dużo łatwiejsze. Poświęć chwilę na wyobrażenie sobie, czego może im brakować w twoim domu. Zacznij od zapewnienia swoim gościom miejsca na wygodne wypakowanie walizek i powieszenie ubrań. Jeśli ich wizyta ma miejsce pod twoją nieobecność, pamiętaj by zostawić na wierzchu dodatkowe koce, ręczniki, ściereczki, a nawet zapasowe szczoteczki do zębów dla zapominalskich.
Kolejnym krokiem będzie przygotowanie odpowiednich instrukcji. Ty obsługujesz swój ekspres do kawy z zamkniętymi oczami, zanim się jeszcze na dobre obudzisz. Twój przyjaciel – niekoniecznie! Nawet jeśli obsługa jakiegoś sprzętu wydaje ci się prosta, pamięć bywa zawodna. Twoi bliscy z pewnością nie obrażą się, jeśli oprócz karteczki z hasłem do Wi-Fi zostawisz im krótką instrukcję korzystania z domowych sprzętów. Zwróć szczególną uwagę na potrzeby osób starszych, które mogą ucieszyć się z dodatkowego krzesełka w przedpokoju czy długiej łyżki do butów. Nie zapomnij także o wygodnej mapie okolicy!

Trzecia gwiazdka: Porady

Recepcja dobrego hotelu to miejsce, w którym zaczerpnąć można wiedzy na wiele różnych tematów. Znajdująca się za nią osoba z chęcią skieruje cię do najlepszej pierogarni i podpowie, w którym muzeum warto spędzić popołudnie. Pomocny recepcjonista posiada wiedzę nie tylko na temat pobliskich bankomatów czy sklepów, ale i znajdujących się w regionie zabytków. Dla przykładu, goście Zamku Topacz dowiedzą się od obsługi o malowniczych dolnośląskich ścieżkach spacerowych i historycznych dzielnicach Wrocławia. Czyż twoi bliscy nie zasługują na podobne traktowanie? Zamiast marnować czas na czytanie opinii w Internecie, dzięki twoim sugestiom z łatwością zaplanują miły pobyt. Nie zapomnij także o wskazówkach „na deszczowy dzień”. Ciekawa lektura, gra planszowa i kilka ulotek do najlepszych restauracji z dowozem z pewnością sprawią, że twoi goście będą dobrze wspominać nawet brzydką pogodę.

Czwarta gwiazdka: Detale

Czystość, wygoda oraz łatwy dostęp do informacji to podstawa udanego pobytu. Jeśli jednak chcesz zasłużyć na czwartą gwiazdkę, musisz zadbać o najdrobniejsze szczegóły. Aby upodobnić swój dom do hotelu, warto podpatrzeć kilka trików. Pięknie złożone, pachnące ręczniki z pewnością ucieszą twoich gości, ale jeśli chcesz ich oczarować, przygotuj także szlafroki. Różnorodne śniadanie w stylu kontynentalnym to kolejny sposób na wywołanie zachwytu – zwłaszcza, jeśli towarzyszyć mu będzie świeżo wyciskany sok. Obsługa luksusowych hoteli wie, jaką przyjemność sprawia gościom personalizacja. Nawet tak drobny szczegół, jak podpisane imieniem gościa cukierki, potrafią zapaść mu w pamięć na długo.
Wiele najlepszych hoteli mieści w swoich murach dodatkowe atrakcje w formie gabinetu SPA, siłowni czy biblioteczki. W zależności od upodobań twoich gości, możesz przygotować takie same udogodnienia na trochę mniejszą skalę. Maseczka z leczniczej glinki, kilka ciekawych lektur i domowa „wypożyczalnia” sprzętu sportowego z pewnością przyjemnie ich zaskoczą. Na koniec zadbaj o to, aby i ciebie spotkała miła niespodzianka, prosząc swoich gości, by zostawili notkę w domowej „księdze gości”. Jeśli oczywiście nie stwierdzą, że chcą w twoim domu zostać na zawsze!

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.zamektopacz.pl.

/źródlo - /