5 sposobów, by mieć jędrne nogi Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
poniedziałek, 05 listopada 2018 12:22

5 sposobów, by mieć jędrne nogi

Zgrabne i smukłe nogi to często nie tylko wizytówka kobiety, ale także odzwierciedlenie prowadzonego przez nią stylu życia i dbania o własny wygląd. Uzyskane jędrnych nóg, nie jest niemożliwe, a stosowanie się do kilku zasad pozwoli przyspieszyć ten proces. Jak zatem sprawić, by piękne nogi stały się naszym największym atrybutem? Przedstawiamy 5 sprawdzonych sposobów.


Zadbane nogi z wyraźnie rysującymi się mięśniami pod dobrze napiętą skórą marzą się każdej kobiecie. Jak osiągnąć taki efekt? Wystarczy odrobina silnej woli, codzienne ćwiczenia oraz regularne zabiegi pielęgnacyjne, a wymarzony rezultat osiągniemy już po paru miesiącach. Jeśli już dzisiaj pomyślimy o naszych nogach, zdążymy osiągnąć cel przed latem.

1. Nawilżaj

Dojrzała skóra szybko traci wodę i potrzebuje częstego nawilżania, zwłaszcza w okolicy kolan, kostek i łydek. Aby zapobiegać procesom starzenia, skórę należy smarować balsamem rano i wieczorem, po każdej kąpieli. Jeśli nie lubimy wcierania kosmetycznych specyfików i czekania, aż się wchłoną, wieczorną aplikację możemy zastąpić dolaniem do wanny ¼ szklanki ulubionej oliwki. Rano idealnie sprawdzi się również balsam do ciała pod prysznic, który wystarczy nałożyć i po chwili spłukać.

2. Pij wodę!

Woda pomaga zrzucić wagę poprzez ułatwienie trawienia. Dzięki niej substancje odżywcze są lepiej transportowane do komórek, a produkty uboczne przemiany materii, wypłukiwane w organizmu, co wpływa na poprawę wyglądu ciała oraz ujędrnia naszą skórę. Aby efekty były widoczne, należy wypić codziennie 2 litry wody.

3. Zbawienne działanie kąpieli

Kąpiel to nie tylko odprężenie po męczącym dniu, ale również idealny moment, by zadbać o kondycję naszych nóg. Unikajmy gorących kąpieli, które wysuszają skórę, a także rozszerzają naczynia krwionośne, przez co sprzyjają obrzękom i cellulitowi. Każdą kąpiel kończmy schładzaniem nóg. Zimno pobudza krążenie, dzięki czemu skóra jest lepiej dotleniona, produkuje więcej kolagenu i elastyny. Podczas kąpieli zróbmy sobie cytrynowy peeling, wystarczy zmieszać sok z cytryny z gruboziarnistą solą.

4. Nie zapominaj o aktywności fizycznej

Dzięki odpowiedniej dawce ruchu wzmocnimy nasze nogi, a także zwiększymy elastyczność więzadeł i ścięgien. Pamiętajmy jednak, by ćwiczenia nie były zbyt obciążające, najlepiej wybrać zajęcia na basenie np. pływanie, jazdę na rowerze, jogging lub nordic walking. Słuchajmy swojego ciała i dostosowujmy wykonywane ćwiczenia do własnych możliwości. Co więcej - chcąc zachować sprawne stawy na dłużej, warto skorzystać z suplementów diety przeznaczonych do kompleksowej ochrony stawów. Sięgnijmy po preparaty z kolagenem np. 4Flex (innowacyjny preparat zawierający unikalny kolagen Fortigel®). Kolagen ten wchłania się aż w 95% i gromadzi głównie w tkance chrzęstnej.

5. Masuj

Masaż czyni cuda, również w przypadku nóg, ponieważ ujędrnia, modeluje i niweluje cellulit. Masujmy uda pod prysznicem, mocnym strumieniem i chłodną wodą od dołu do góry, a potem dłońmi przy okazji wcierania kremu lub balsamu. Bardzo ważne dla uzyskania efektu jest to, by robić to codziennie, najlepiej rano i wieczorem.

/źródło - /