Kwiaty na Walentynki przez internet - 5 porad Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
wtorek, 13 lutego 2018 08:11

Kwiaty na Walentynki przez internet – 5 porad, o których należy pamiętać!

W Walentynki niemal każdy kupuje swojej drugiej połówce prezent, aby wyrazić swoje uczucia i przypomnieć jak bardzo ją kocha. Tego dnia bardzo popularne są kwiaty. Coraz częściej korzystamy z wygodnej opcji zamawiania ich przez internet. Ale co zrobić w sytuacji, kiedy z przesyłką wystąpią pewne problemy? Trusted Shops, firma oferująca gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych, przygotowała krótki poradnik jak bezpiecznie zamawiać kwiaty w sieci.


1/ Co zrobić, jeśli kwiaty nie są już świeże? Kto pokrywa koszty ponownej dostawy i zwrotu?

W sytuacji, gdy kwiaty, które do nas dotarły nie są świeże, należy złożyć reklamacje i poinformować sprzedawcę co z naszym zamówieniem jest nie tak. Sprzedawca musi wówczas wymienić bukiet na nowy i świeży lub zwrócić nam pieniądze. W przypadku reklamacji – koszty wymiany lub ewentualnego zwrotu pokrywa zawsze sprzedawca. Przed dokonaniem zamówienia warto sprawdzić w regulaminie, czy w przypadku reklamacji sklep wymaga odesłania nieświeżych kwiatów. Ma to o tyle duże znaczenie, że kiedy kurier pojawi się z nowym, świeżym bukietem, przy okazji może poprosić o zwrot zareklamowanego towaru. Chodzi o weryfikację czy kwiaty rzeczywiście są zwiędłe. Tak samo jest w przypadku zamawiania żywności online, gdy klient twierdzi, że otrzymal nieświeże produkty.

2/ Jak długo kwiaty powinny pozostać świeże?

Kwiaty cięte pozostawione w wazonie, często są świeże zaledwie tylko przez kilka dni. Wszystko zależy od odmiany i konkretnego rodzaju kwiatów. Jednak jeśli zaczną więdnąć już pierwszego dnia po dostawie, to można i powinno się złożyć reklamację.

3/ Czy można zwrócić bukiet, jeśli nie spełnia naszych oczekiwań?

Nie, ponieważ to byłoby odstąpienie od umowy. A to prawo nie ma zastosowania w przypadku produktów ulegających szybkiemu zepsuciu. W przeciwieństwie np. do odzieży, kwiaty nie mogą być odsprzedawane przez sprzedawcę po ich zwróceniu. Sytuacja wygląda inaczej, gdy kupujemy kwiaty w doniczce, których żywotność jest zdecydowanie dłuższa niż w przypadku kwiatów ciętych. Można wtedy odstąpić od umowy w terminie 14 dni i zwrócić kwiaty.

4/ A co jeśli florysta nie ma już róż i zastąpi je np. goździkami?

Przede wszystkim sprzedawca powinien uzgodnić z nami taką zamianę. Jeśli tego nie zrobił, a my jesteśmy niezadowoleni z zamiany, możemy złożyć reklamację. Sprzedawca powinien wówczas jak najszybciej dostarczyć produkt zgodny z złożonym zamówieniem, czyli bukiet z różami. Jeśli nie będzie to możliwe, sprzedawca musi nam zwrócić pieniędze.

5/ Co zrobić, gdy bukiet zostanie dostarczony zbyt późno?

Jeśli data dostawy jest ustalona z góry, na przykład na 14 lutego, czyli Walentynki, to kwiaciarnia musi dostarczyć kwiaty w tym terminie. Jeżeli jest to zamówienie na ostatnią chwilę, to taka ekspresowa przesyłka wiąże się zazwyczaj z dodatkową opłatą. Jeżeli w uzgodnionym terminie np. w dniu Walentynek, kwiaty nie dotrą, a kurier zjawi się dzień czy dwa później, to nie mamy obowiązku przyjmować takiej spóźnionej dostawy. Kwiaty były bowiem zamawiane na specjalną okoliczność, a dostawa po terminie utraci już dla nas sens. Jeżeli dokonaliśmy przedpłaty możemy wówczas domagać się zwrotu pieniądzy.
Warto również pamiętać, aby korzystać tylko z wiarygodnych i sprawdzonych dostawców kwiatów. Jeśli chcemy uniknąć przykrych niespodzianek, przed zakupem należy sprawdzić niezależne opinie i certyfikaty, którymi sklep może się pochwalić.

/źródło - /fot. S.Zubczewski/