Sztuka wypoczynku, czyli jak skutecznie zrelaksować się w dwa dni Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
wtorek, 23 maja 2017 16:29

Sztuka wypoczynku, czyli jak skutecznie zrelaksować się w dwa dni

Dla wielu z nas odpoczynek wiąże się z wieczornym leniuchowaniem przed telewizorem w towarzystwie ulubionego serialu i słodkiej przekąski. Jednak, aby całkowicie zregenerować i zresetować organizm nie wystarczy wypoczywać nic nie robiąc. Relaks powinien być przede wszystkim skuteczny, czasem więc także i aktywny. Wystarczy wyłączyć telefon, znaleźć czas dla siebie, czyli wygospodarować chociażby dwa wolne dni i wybrać jeden z efektywnych sposobów na zrelaksowanie się i zredukowanie napięcia w organizmie.


 

Spróbuj się wyciszyć
Ze względu na dzisiejszy szybki tryb życia, sztuka zupełnego wyciszenia się jest bardzo trudna, ale warto spróbować. Pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu i uwolnienia się od codzienności jest wyłączenie telefonu komórkowego i wszystkich sprzętów, które mogłyby nas rozpraszać. Jeśli mamy taką możliwość możemy spakować podręczną walizkę i wybrać się na kilka dni w ciche miejsce, oddalone od zatłoczonego miasta. Idealnym sposobem na walkę ze stresem jest medytacja. Polega ona na umiejętności dłuższego skupiania się na jednej, konkretnej rzeczy, w najwygodniejszej dla nas pozycji. Połączenie tej techniki z ćwiczeniami równomiernego, głębokiego oddechu możemy odnaleźć na zajęciach jogi.
Dzięki zajęciom jogi wyłączymy niepokojące nas myśli i całkowicie się wyciszymy. W jodze wszystkie ćwiczenia służą temu, aby ciało stało się stabilne, a umysł spokojny. Doprowadzają one do odzyskania równowagi wewnętrznej, zrównoważenia i harmonii organizmu. Dodatkowo tego typu medytacja wzmocni oraz rozluźni wszystkie partie mięśni. Joga to przepis na dobre samopoczucie – powiedziała ekspert od jogi Zamku Topacz.


Daj się rozpieścić w SPA
Wbrew pozorom odpoczynek nie przychodzi nam łatwo. Aby dobrze wypocząć, naprawdę należy się postarać. Warto też oddać się w ręce profesjonalistów, którzy nam w tym pomogą.
Pobyt w Spa warto rozpocząć od strefy Wellness odkrywając istotę SPA czyli Sanus Per Aquam (zdrowie przez wodę). Basen, sauna czy jacuzzi stanąwią doskonałe przygotowanie ciała do dalszych zabiegów relaksacyjnych. W ofercie ART SPA odnajdziecie Państwo zabiegi skomponowane stricte z myślą o współczesnym „zestresowanym, zabieganym” człowieku”. Długie, globalne ruchy o sile ucisku indywidualnie dobranej do odczuć, elementy stretchingu, dokładne opracowanie szyi, potylicy oraz karku, a wszystko to w ulubionym aromacie olejków esencjonalnych – oto nasz przepis na relaks – powiedziała ekspert ART SPA Zamku Topacz, Dominika Muzyka.
Poszukując odpowiedniego SPA warto wybrać miejsce, w którym zabiegi szyte są na miarę potrzeb klienta, a goście mają możliwość samodzielnego komponowania rytuałów.
W naszym SPA terapeuta zawsze rekomenduje, które zabiegi są najlepsze dla danej cery, goście mogą jednak wybierać spośród szerokiej gamy propozycji. Od nich zależy także zapach oleju i rodzaj ziół, które mają zostać zastosowane podczas zabiegu. Wszystko po to, by móc jeszcze świadomiej oddać się sztuce wypoczywania – dodała ekspert ART SPA Zamku Topacz, Dominika Muzyka
Wisienką na torcie relaksu w SPA może być filiżanka zielonej herbaty, która po dłuższym parzeniu ma silne działanie odprężające. Delektujmy się jej smakiem na wygodnym fotelu, słuchając relaksacyjnej muzyki i myśląc wyłącznie o przyjemnych rzeczach.


Bądź bliżej natury
Prostą metodą na skuteczne odprężenie jest zwykły spacer. Warto ubrać się wygodnie, najlepiej w sportowe ubrania i wybrać się na łono natury, z dala od zatłoczonych miejsc. Oddychać głęboko i słuchać jedynie odgłosów ptaków. Można również zabrać ze sobą koc, aby zrobić sobie mały przystanek np. na kwiecistej łące czy w parku. Jeśli lubimy sport to lekki wysiłek będzie idealnym lekarstwem na niepotrzebne stresy. Wsiądźmy na rower i wybierzmy się na dłuższą przejażdżkę, załóżmy rolki lub pobiegajmy. Już mała aktywność spowoduje wydzielanie się endorfin, czyli hormonów szczęścia, które są nam tak bardzo potrzebne. Pozwólmy sobie na odrobinę słodkiego lenistwa, w przyjaznym miejscu rozłóżmy wygodny leżak i rozpocznijmy randkę z zaległą książką.


Zadbaj o zdrową dietę
Na to jak się czujemy i w jakiej kondycji jest nasz organizm, ma również wpływ nasza codzienna dieta. Lekkie i zdrowe jedzenie to krok do bycia szczęśliwszym. Jeśli nie chcemy po posiłku czuć się syci i ociężali to wystarczy, że na dobre wyeliminujemy z diety sklepowe, przetworzone produkty, a wprowadzimy tylko naturalną żywność. W zdrowej diecie nie może zabraknąć owoców, warzyw surowych oraz gotowanych, roślin strączkowych, ryb, nabiału oraz mięs. Warto pamiętać, że regularne jedzenie jest niezwykle ważne dla naszej przemiany materii i samopoczucia. W odstępach między posiłkami nie powinno towarzyszyć nam uczucie głodu. Jeśli zależy nam na zmianie nawyków żywieniowych, to warto pomyśleć o codziennym cateringu, dzięki któremu dopasujemy dietę do naszych potrzeb. Kiedy wybieramy się na urlop postawmy na miejsce, w którym możemy ustalić indywidualne menu na cały pobyt. Taką możliwość dają niektóre hotele.
W Restauracji w Zamku Topacz, oferującej dania kuchni beauty, dbamy zdrowie i urodę naszych gości. Serwujemy potrawy przygotowywane jedynie ze świeżych, nieprzetworzonych produktów. Na życzenie gości dopasowujemy menu do ich indywidualnych potrzeb – powiedział Rafał Borys, Szef Kuchni Restauracji w Zamku Topacz.
Każdy z nas powinien znaleźć odrobinę czasu dla siebie, aby zregenerować siły i naładować umysł pozytywną energią. Pozwólmy sobie na relaks, dzięki któremu nasze ciało i dusza poczują ukojenie, harmonię i upragniony spokój.

/źródlo - Zamek Topacz BP/