Polacy kochają używane samochody Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
niedziela, 19 lutego 2017 11:27

Polacy kochają używane samochody


AAA AUTO prezentuje wyniki badania opinii na temat „uczuć” Polaków wobec swoich aut

 

Z rezultatów badania opinii przeprowadzonego wśród klientów AAA AUTO wynika, że Polacy żywią do swoich samochodów używanych gorące uczucia. Aż 71 % badanych zadeklarowało, że „kocha“ swoje auta. Miłość do samochodu Polacy wyrażają na rozmaite sposoby, a wśród nich króluje regularne ich mycie - aż 58% respondentów wybiera ten sposób ekspresji uczucia. Ponadto 69% badanych przyznało, że stosuje wobec swoich samochodów imiona i inne czułe określenia.

Badanie przeprowadzono na próbie 112 klientów czterech polskich oddziałów firmy: w Warszawie, Piasecznie, Katowicach i Wrocławiu, metodą ankiety telefonicznej. W ramach ankiety zadano trzy pytania: 1) Jakbyś opisał uczucia w stosunku do swojego używanego samochodu?, 2) Jak wyrażasz uczucia w stosunku do swojego samochodu?, 3) Czy nadałeś mu jakieś imię? Jak go określasz?.

Aż 71 % badanych zadeklarowało, że „kocha“ swój samochód używany. 14 % przyznało, że go „lubi“, dla 12 % był on obojętny, a brak sympatii do swojego auta zadeklarowało zaledwie 3% badanych. ,,Cieszy nas bardzo to, że Polacy żywią tak ciepłe uczucia w stosunku do swoich aut, bo to pokazuje, że nasza praca ma sens. Jako AAA AUTO dokładamy wszelkich starań, by opuszczające nasze salony auta nadawały się do zakochania od pierwszej przejażdżki“ – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AAA AUTO.

Polacy także chętnie wyrażają pozytywne uczucia w stosunku do swoich aut używanych. 58% z nich regularnie dba o czystość pojazdów, 15% dba o ładny zapach w samochodzie, 14% kupuje gadżety, a 7% tuninguje auta.

Aż 69% badanych przyznało się do tego, że nadało swojemu używanemu samochodowi imię lub określa go w czuły sposób. Klienci AAA AUTO wykazują się w tym zakresie dużą pomysłowością, najczęściej czerpiąc ze świata zwierząt. „Wilk”, „pantera”, „pszczółka”, „misiu” - to tylko niektóre z „imion” aut klientów AAA AUTO w Polsce.


Grupa AAA Auto istnieje na rynku od 25 lat i prowadzi sieć ponad 40 salonów samochodowych w Czechach, Polsce, na Słowacji i Węgrzech. Specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AAA Auto obsłużyła ponad 1,9 miliona klientów. Obroty firmy przekraczają 435 milionów euro i sprzedaje ona prawie 70 000 pojazdów rocznie.

Poprawiony: niedziela, 19 lutego 2017 11:40