Zakupy w sieci, czyli jak zwrócić bezpłatnie produkt Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
piątek, 15 kwietnia 2016 15:52

Zakupy w sieci, czyli jak zwrócić bezpłatnie produkt

Wygoda, atrakcyjne ceny, oszczędność czasu, całodobowy dostęp do ofert czy bezpośrednia dostawa do domu – to zalety zakupów internetowych. E-sklepy wciąż wprowadzają nowe rozwiązania, mające uczynić zakupy w sieci jeszcze przyjemniejszym doświadczeniem. Mimo to, część klientów obawia się, że kupiony w Internecie produkt nie spełni ich oczekiwań.

Internetowym zakupom ufamy coraz bardziej, ponieważ transakcje są odpowiednio zabezpieczane, a konsumenci są chronieni prawem. Obowiązują ich takie same zasady jak klientów tradycyjnych sklepów, a dodatkowo warunki zakupów często bywają bardziej preferencyjne. Zakupiony towar też można zwrócić. Jedynym minusem jest to, że w niektórych sklepach pojawia się konieczność zapłaty za przesyłkę.

Emocje kontra smart shopping
Zakupy to przede wszystkim emocje. To one kierują nami przy wyborze produktów. Decydując się na zakup w sklepie internetowym, warto kierować się również racjonalną decyzją. Zanim więc skorzystamy z usług sprzedawcy internetowego, przeczytajmy opinie dotychczasowych klientów. Wybierajmy sklepy, które zdobywają nagrody w rankingach obsługi, a na swojej stronie mają przejrzyste regulaminy i informacje na temat działalności. Dodatkowo zwróćmy uwagę na sposoby dostawy oraz możliwości zwrotu towaru czy procedury składania reklamacji. Gdy korzystamy z zaufanej platformy możemy być pewni, że zakupy spełnią nasze oczekiwania.

Wiele e-sklepów oferuje darmową dostawę, ale nie każdy sklep umożliwia bezpłatne oddanie towaru w dowolnej placówce Poczty Polskiej na terenie całego kraju w szybki i łatwy sposób, bez dodatkowych formalności. Taką usługę jako pierwszy w Polsce wprowadził NEO24.PL, jeden z największych w Polsce sklepów internetowych z asortymentem AGD, RTV, IT.

Dysonans pozakupowy
Jak wynika z badań, które w ubiegłym roku przeprowadził Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Poczty Polskiej, 56% ankietowanych przyznaje, że przed zakupami przez internet powstrzymują ich wątpliwości. Najczęściej wiążą się one z ewentualnością zakupu towaru niezgodnego z wyobrażeniem. To właśnie możliwe rozczarowanie, związane z rzeczywistym wyglądem i właściwościami produktu, bardziej zniechęca Polaków do zakupów on-line, niż sam koszt i czas doręczenia przesyłki.

Zdarza się, że możemy się po prostu rozmyślić. Bywają też sytuacje, że produkt, który kupiliśmy z przeznaczeniem na prezent – na przykład komunijny – nie spodoba się obdarowanemu. W tej sytuacji będziemy chcieli go zwrócić do sklepu. I znów mogą pojawić się kolejne utrudnienia, związane z wypełnieniem odpowiednich formularzy, procedur, wniosków i koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów. Na szczęście coraz więcej e-sklepów rozumie jednak potrzeby klientów i chce im zapewnić możliwość zmiany decyzji.

- Szanujemy wybory klientów, dlatego chcieliśmy im zapewnić komfortowe rozwiązanie, ułatwiające zwrot towarów. Jako pierwsi na rynku, wspólnie z Pocztą Polską postanowiliśmy uruchomić najłatwiejszą darmową metodę odesłania produktu. Aby tego dokonać, wystarczy pojawić się w najbliższym oddziale Poczty Polskiej i poinformować pracownika placówki, że chce się oddać produkt do NEO24.PL. Następnie Klient otrzyma specjalną naklejkę, na której wpisuje swoje imię, nazwisko i numer zamówienia. Reszta formalności należy już do nas. Dzięki tej usłudze, zakupy internetowe mogą być jeszcze prostsze i wygodniejsze, szczególnie dla mieszkańców mniejszych miejscowości – mówi Mateusz Gołda, Manager ds. Rozwoju Back-office NEO24.PL.

Zasady darmowego zwrotu w NEO24.PL są proste oraz przejrzyste. Towar można zwrócić w ciągu 14 dni od jego zakupu i uzyskać szybki zwrot pieniędzy lub wymienić produkt na nowy.

Darmowemu zwrotowi podlegają małe sprzęty AGD, RTV oraz IT, których waga nie przekracza 30 kg, a gabaryt 0,2 m3. Mogą to być kuchenki mikrofalowe, frytkownice, minipiekarniki, suszarko-lokówki, tablety, konsole do gier, laptopy, telewizory plazmowe i LED oraz wiele innych. W celu ułatwienia rozpoznania, towary objęte darmowym zwrotem otrzymały specjalne oznaczenie „Zwrot za darmo”.

Wybór zaufanego sklepu
Według badań TNS z 2014 r. na zlecenie serwisu Ceneo, aż 84% Polaków lubi zakupy on-line, a 82% badanych deklaruje, że przegląda oferty e-sklepów dla przyjemności, w poszukiwaniu sklepowych inspiracji. Wciąż najpopularniejszą kategorią produktów kupowanych przez Polaków są sprzęt AGD i RTV (52%), wyposażenie wnętrz (52%) i moda (51%).

Statystki potwierdzają również dane sprzedażowe sklepów internetowych. Dla przykładu, w NEO24.PL tylko w 2015 roku kupionych zostało ponad pół miliona produktów, o łącznej wartości ponad 230 mln złotych. Stronę sklepu odwiedziło ponad 7 mln unikalnych użytkowników.

Coraz częściej e-zakupów dokonują także mieszkańcy mniejszych miast, dla których zwrot towaru wiązał się do tej pory z czasochłonną podróżą do odpowiedniego punktu. Dzięki współpracy NEO24.PL z Pocztą Polską, możemy dzisiaj zwrócić towar w ponad 4500 placówek w całym kraju. Oszczędza to czas i przede wszystkim koszty, związane nie tylko z samą wysyłką towaru, ale i z dojazdem. Jest to rozwiązanie urzeczywistniające ideę wygodnych zakupów przez internet.

/źródło - Buzzair PR/

Poprawiony: piątek, 15 kwietnia 2016 16:00