Dieta orientalna - dlaczego uważana jest za jedną z najzdrowszych? Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
wtorek, 23 lutego 2016 09:15

Dieta orientalna - dlaczego uważana jest za jedną z najzdrowszych?

Brzmi egzotycznie, jednak mimo nazwy nie jest skomplikowana – mowa o diecie orientalnej, która nie tylko zapewnia szczupłą sylwetkę, ale przede wszystkim chroni organizm przed chorobami cywilizacyjnymi. Zdaniem lekarzy, znacząco wpływa także na długość naszego życia. Jej stosowanie polepszy również nasze samopoczucie oraz wzmocni odporność.

 

Głównym sekretem diety orientalnej jest tworzenie posiłków, w których utrzymana jest odpowiednia równowaga między produktami ze wszystkich grup żywieniowych. Jak ją osiągnąć? Przede wszystkim należy łączyć dania białkowe z warzywami oraz owocami. Nie można z kolei zestawiać z białkiem węglowodanów. Za to produkty neutralne (np. grzyby) można spożywać z tymi dwoma grupami żywieniowymi bez większych obaw. W diecie orientalnej ważne jest także jedzenie pięciu posiłków dziennie i picie odpowiedniej ilości wody. Zastosowanie się do tych mało wymagających zasad sprawi, że nie trzeba będzie skupiać się na liczeniu kalorii i odmierzaniu składników.

Już po kilku dniach stosowania diety orientalnej, można zaobserwować jej efekty. Sprawia bowiem, że jesteśmy bardziej wypoczęci, przechodzą niechciane bóle głowy, a waga spada. Udowodniono, że z pomocą tej diety, można schudnąć do 3kg w ciągu tygodnia. Warto więc zaopatrzyć swoją kuchnię w kilka niezbędnych produktów diety orientalnej., zarówno tych wywodzących się z Dalekiego Wschodu, np. z Japonii lub Chin, jak i smakołyków, które od wieków cieszą się uznaniem na Bliskim Wschodzie, np. w Libanie.

Bobik
Jest to odmiana naszego polskiego bobu, różni się jednak wyglądem. Zawartość białka w nasionach bobiku wynosi, aż od 26% do 32%. W krajach Orientu bobik stanowi podstawę diety warzywnej, ponieważ posiada więcej masy białkowej niż mięso. Dzięki dużej zawartości białka, bobik może być doskonałą alternatywą dla produktów pochodzenia zwierzęcego (np. bobik gotowany marki Jasmeen).

Tahina
To masło sezamowe, które znajdziemy w wielu przepisach kuchni Bliskiego Wschodu. Doskonale smakuje na świeżym pieczywie z dodatkiem miodu. Wykorzystywane jest jednak znacznie szerzej, między innymi do przygotowywania sosów, dipów czy orientalnych zup. Tahina jest również jednym z bogatszych źródeł magnezu i wapnia. (np. Tahina marki Jasmeen)

Przyprawa curry
To jedna z najbardziej znanych przypraw na świecie. Ma szerokie zastosowanie w kuchni orientalnej, zarówno dzięki swoim walorom smakowym, jak i właściwościom zdrowotnym, które posiada. Dzięki dużej zawartości kurkumy poprawia przemianę materii. Działa także przeciwgrzybiczo, antybakteryjne oraz przeciwzapalnie.

Pasta z bakłażana
Warzywna pasta z bakłażana jest dobrym źródłem błonnika oraz wspomaga trawienie tłustych mięs. Zaletą bakłażana jest niskokaloryczność, dlatego polecany jest osobom, którym zależy na obniżeniu cholesterolu. To również jedno z ulubionych warzyw mieszkańców regionu Morza Śródziemnego (np. Baba Ghannouj, marki Jasmeen).

Dieta orientalna oraz jej produkty powinny przypaść do gustu zarówno osobom, którym zależy na zdrowym trybie życia, jak i smakoszom poszukującym nowych, ciekawych smaków.


Dodatkowe informacje
Jasmeen to produkty kuchni orientalnej, pochodzące głównie z Libanu, kraju który jest kolebką kuchni bliskowschodniej. Najwyższej jakości składniki oraz tradycyjne receptury pozwoliły zachować ich wyjątkowy i niepowtarzalny smak. Jasmeen to przede wszystkim wyśmienite pasty (baba ghannouj, hummus, tahina), tradycyjne chałwy (waniliowa i z pistacjami), a także warzywa – gotowana cieciorka i bobik, dzięki którym przygotujemy prawdziwie orientalne dania. Wśród produktów znalazł się również tradycyjny, gęsty jogurt Labneh oraz ostra pasta z papryczek chili, czyli popularna w Tunezji i Libii harrisa.

Więcej informacji na temat produktów Jasmeen, znaleźć można na stronie producenta www.levant.pl 

/źródło - /