Świąteczne porządki - które prace zajmują nam najwięcej czasu? Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
środa, 23 grudnia 2015 11:59

Świąteczne porządki – które prace zajmują nam najwięcej czasu?


Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Coraz częściej przenosimy się myślami do pachnącej choinki, ciepłej rodzinnej atmosfery, stołu zastawionego smakołykami. Jednak przed tymi przyjemnościami czeka nas przedświąteczne sprzątanie... A jak wynika z badań, najbardziej nielubiane prace domowe to te, które wymagają poświęcenia na nie największej ilości czasu. Co zatem znalazło się na podium – zmywanie, prasowanie a może gotowanie?

Według raportu „Obowiązki domowe Polaków”, realizowanego na zlecenie marki Hotpoint (1), głównymi zajęciami, które zajmują najwięcej czasu są porządki w szafach z ubraniami oraz mycie podłóg i okien. Co ciekawe, z tych dwóch prac domowych panie uznały mycie podłóg i okien za najbardziej czasochłonne zajęcie (27%) w przeciwieństwie do mężczyzn – taką odpowiedź wskazał tylko co 5 ankietowany. Trzecie miejsce zajęło gotowanie z 18%. Zmywanie wskazał tylko co 10 badany. Być może dlatego, że wiele polskich rodzin coraz częściej w swoich kuchniach umieszcza oszczędzające czas, ale i pieniądze zmywarki. Jako najmniej czasochłonne zajęcia Polacy uznali odkurzanie (5%), pranie (4%) oraz podlewanie kwiatów (2%).
Jakie zajęcie domowe zajmuje Ci najwięcej czasu?

 

Harmonogram sprzątania
Porządki świąteczne są nieuniknione – chyba nikt nie ma wątpliwości, że najmilej odpoczywa się w tym okresie z rodziną, w pięknie wysprzątanym i pachnącym domu. Dlatego, aby uniknąć nawału pracy i zmęczenia tuż przed samymi świętami, warto dokładnie zaplanować prace domowe. Takie czynności jak mycie okien, porządki w szafach czy choćby w lodówce – w której musimy pomieścić wszystkie świąteczne smakołyki – warto zrobić na dwa tygodnie przed świętami. Warto też poszukać wsparcia w innych domownikach. Praca podzielona pomiędzy członków rodziny może sprawić, że wszystkie prace wykonamy szybciej i bez zbędnego zmęczenia oraz nerwów. Takie wspólne wykonywanie obowiązków domowych, może być też sposobem na zbliżenie się do siebie. A dzięki temu cała rodzina będzie uśmiechnięta, wypoczęta i zrelaksowana. A przecież właśnie na tym polega istota świąt.


Dodatkowe informacje
Hotpoint to marka, która tworzy ergonomiczne, intuicyjne i bezpieczne sprzęty gospodarstwa domowego. Charakteryzuje je nowoczesny design, funkcjonalność oraz komfort użytkowania. Produkty wyróżniają się wyjątkowym wzornictwem, łatwością obsługi oraz najwyższą jakością.

Marka Hotpoint stawia sobie za cel tworzenie unikatowych rozwiązań technologicznych. Zastosowana w sprzętach technologia High Definition, opiera się na zaawansowanych systemach, które usprawniają nasze codzienne życie. Na przykład piekarniki z systemem Dual Flow zapewniają równomierną dystrybucję ciepła wewnątrz urządzenia, co sprawia, że pieczenie staje się prostsze i szybsze. Natomiast lodówki z funkcją Active Oxygen pozwalają utrzymać świeżość produktów nawet przez 9 dni od dnia zakupu.

Nienaganna skuteczność połączona z najwyższej klasy designem – ta ambitna wizja stała się rzeczywistością, dzięki zapoczątkowanej w 1968 roku i wciąż kontynuowanej współpracy z japońskim architektem Makio Hasuike, świetnym interpretatorem emocji marki Hotpoint i projektantem m.in. lodówki czterodrzwiowej i pralki Aqualtis. Ta ostatnia oferowała programy dopasowane do wszystkich rodzajów ubrań i była owocem wielu lat studiów i badań w dziedzinie prania, wzmocnionych kreatywnością Hasuike.

Koncentracja marki na aspektach dbałości o bezpieczeństwo środowiska ma także ogromne znaczenie w procesie projektowania urządzeń, które zapewniają najwyższe standardy efektywności i niższe zużycie zasobów, co potwierdza znak Ecotech na pralkach, zmywarkach, pralko-suszarkach, lodówkach i piekarnikach. Jest on gwarancją zrównoważonego zużycia energii bez uszczerbku dla efektów działania każdego z urządzeń.

Innowacyjne podejście do każdego produktu to najważniejszy cel przyświecający marce Hotpoint. Jej produkty trafiają w potrzeby konsumentów, ponieważ stanowią idealne połączenie technologii, estetyki i oszczędności energii. Potwierdza to m.in. linia Luce, której motywem przewodnim jest połączenie szkła i stali. Gwarantuje to trwałość i wytrzymałość sprzętów, nadając im jednocześnie innowacyjny i elegancki wygląd.

Hotpoint jest marką wchodzącą w skład Whirlpool Group.

Więcej informacji na stronie www.hotpoint.pl

(1)Raport „Obowiązki domowe Polaków”. Badanie zrealizowane przez agencję Zymetria techniką CAWI na osobach w wieku 20-45 lat. N=245. Realizacja badania: 29.07.2015 – 02.08.2015 roku.
Pytanie: Jakie zajęcie domowe zajmuje Ci najwięcej czasu? N = wszyscy respondenci N=245, kobiety N=118, mężczyźni N=127.

/źródło - /

Poprawiony: środa, 23 grudnia 2015 12:08