Najwyższy Czas na Herbatę, czyli herbaciane preferencje Polaków oraz herbatki na Dzień Matki
Wpisany przez S.Z   
wtorek, 28 kwietnia 2015 11:59

Najwyższy Czas na Herbatę, czyli herbaciane preferencje Polaków

Czarna, zielona lub biała. Klasyczna albo z owocowymi dodatkami. W domu, pracy bądź restauracji. Okazuje się, że każdy z nas ma swoje upodobania odnośnie herbaty, a także własne rytuały z nią związane. Marka „Czas na Herbatę" postanowiła sprawdzić, jak wyglądają herbaciane preferencje Polaków i w tym celu przeprowadziła badanie wśród swoich klientów. Jakie były wyniki?

 

Filiżanka herbaty – jak często, gdzie i kiedy?

Picie herbaty to dla wielu osób stały i obowiązkowy element harmonogramu dnia. Niektórzy piją ją z samego rana, na pobudzenie i wprowadzenie się w dobry nastrój. Inni nie przetrwają 8 godzin intensywnej pracy bez dużego kubka czy filiżanki tego aromatycznego napoju. Dla kolejnej grupy herbata stanowi natomiast nieodzowny element kolacji i wieczornego relaksu lub jest sposobem na wyciszenie przed snem. Badanie przeprowadzone przez markę „Czas na Herbatę" wykazało, że zdecydowana większość Polaków nie wyobraża sobie dnia bez wypicia przynajmniej jednego kubka herbacianego naparu. Prawie połowa ankietowanych w ciągu doby pije 3-4 filiżanki, jedna trzecia - jedną lub dwie, natomiast pozostali deklarują, że minimum to 5 lub 6 wypitych filiżanek napoju. Jeżeli chodzi o ulubione miejsce, w którym respondenci sięgają po kubek z herbatą zdecydowanie jest nim własny dom. Drugą pod względem popularności odpowiedzią była „Praca", natomiast kawiarnię lub restaurację wybrała nieliczna grupa ankietowanych.

Polacy kochają zieloną herbatę

Wydawać by się mogło, że ulubioną i najczęściej kupowaną przez Polaków herbatą jest herbata czarna. Okazuje się jednak, że w przeprowadzonym przez „Czas na Herbatę" badaniu zajęła ona dopiero drugie miejsce. Nieznacznie wyprzedziła ją bowiem herbata zielona i to jej właśnie przypadła palma pierwszeństwa. Na kolejnych miejscach w rankingu popularności uplasowały się kolejno: herbata owocowa, czerwona, biała, rooibos oraz yerba mate. W kwestii formy herbaty (jednorodna czy z dodatkami) zdania były zróżnicowane w zależności od płci ankietowanych. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni stawiali na herbaty z dodatkami w postaci owoców, kwiatów itp., jednak ta tendencja zdecydowanie bliższa jest paniom.

Wybór herbaty – emocje czy rozsądek?

Relaks, przyjemność, ciepło i wyciszenie – takie określenia najczęściej pojawiają się w sytuacji, gdy pada pytanie o skojarzenia związane z herbatą. Okazuje się, że picie herbaty postrzegane jest nie tylko przez pryzmat jej przydatności (uzupełnienie płynów, zaspokojenie pragnienia), ale również wiąże się konkretnymi emocjami i odczuciami. Dzieje się tak, ponieważ herbata jest napojem, który z jednej strony sprawdza się w sytuacjach towarzyskich i kojarzy się z czasem spędzonym z rodziną czy przyjaciółmi, z drugiej natomiast – towarzyszą jej określone rytuały, budujące przyjazną, ciepłą atmosferę. Pozytywne emocje w wielu osobach budzi również sam proces wyboru herbaty, szczególnie jeżeli chodzi o wersję liściastą. Badanie przeprowadzone przez „Czas na Herbatę" pokazuje, że decyzja o wyborze konkretnej herbaty najczęściej podejmowana jest spontanicznie, pod wpływem chwili, a bardzo duże znaczenie dla konsumentów ma wygląd i zapach. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonej ankiety. Prawie wszyscy respondenci zadeklarowali, że herbatę kupują tylko w sklepach stacjonarnych, w których można obejrzeć i powąchać herbaciany susz. Co ciekawe, aromatyczne kompozycje przez wiele osób postrzegane są jako bardzo dobry upominek dla najbliższych. Ponad połowa badanych kupuje herbaty w sieci „Czas na Herbatę" zarówno dla siebie jak i w formie prezentu dla bliskich, znajomych, klientów biznesowych, co trzeci badany dokonuje zakupów tylko na własny użytek, jedynie kilka procent przyznaje, że kupuje herbatę tylko i wyłącznie jako formę prezentu.

Badanie preferencji zakupowych przeprowadzono w listopadzie 2014 roku na grupie 1100 klientów sieci sklepów „Czas na Herbatę" w Polsce. Wśród ankietowanych 69% stanowiły kobiety, 31% mężczyźni. Ankietowane były osoby w różnym wieku (56% badanych to osoby od 26 do 45 roku życia) i o różnym poziomie wykształcenia (54% posiadało wykształcenie wyższe), kupujące herbatę zarówno w salonach „Czas na Herbatę", jak i w innych sklepach specjalistycznych.

Filiżanka wypełniona miłością, czyli herbaciane kompozycje idealne na Dzień Matki

Dzień Matki stanowi wyjątkową datę w kalendarzu każdego z nas. Zwykle obdarowujemy wtedy swoje Mamy drobnymi podarunkami. Dla nich jednak najcenniejszym prezentem jest poświęcony im czas. Chwile spędzone w towarzystwie tak ważnej osoby warto celebrować, a dobrym sposobem na ich umilenie jest filiżanka aromatycznego naparu. Doskonale wie o tym marka „Czas na Herbatę". Specjalnie z myślą o 26 maja przygotowała ona trzy wyjątkowe kompozycje herbaciane: „Serce Matki", „Miłosny uśmiech" i „Ogród miłości".

Herbata to napój, który jak żaden inny, sprawdza się podczas rodzinnych spotkań. Zachęca ona do długich rozmów, przywołuje miłe wspomnienia i wprowadza przyjemną, kameralną atmosferę. W Dniu Matki, paczka aromatycznej herbaty będzie zatem nie tylko doskonałym podarunkiem, ale też dobrym pretekstem do spędzenia kilku chwil z własną mamą. „Czas na Herbatę" radzi, aby 26 maja odwiedzić dom rodzinny z prezentem w postaci jednej z trzech kompozycji. Miłośniczki mocnego naparu z pewnością ucieszą się z herbaty o wymownej nazwie: „Serce Matki", której bazą jest czarna herbata wzbogacona orzeźwiającą skórką skórką cytryny, soczystą maliną i delikatnymi cząstkami jabłek. „Miłosny uśmiech", czyli kolejna propozycja marki „Czas na Herbatę" na Dzień Matki, z pewnością zadowoli wielbicielki herbaty zielonej. Połączenie herbat sencha i gunpowder nadaje tej kompozycji delikatnej goryczki i ziołowego aromatu, jednak ten charakterystyczny smak przełamany został subtelną słodyczą owoców egzotycznych: ananasa i papai. Jeżeli natomiast Mama preferuje herbaty owocowe to jej uznanie zyska trzecia z herbat, czyli „Ogród miłości". Ta niezwykle aromatyczna kompozycja przygotowana została według unikalnej, autorskiej receptury marki „Czas na Herbatę", dlatego też zachwyca świeżością i niepowtarzalnym smakiem. Znajdziemy w niej dziką różę, czarny bez, malinę oraz piękny bławatek. Dodatkowego uroku dodaje jej hibiskus i rodzynki, które stanowią idealne uzupełnienie całości.

Herbaciane kompozycje dostępne są w ofercie sklepów stacjonarnych „Czas na Herbatę" oraz online na www.czasnaherbate.net

Kompozycja „Serce Matki" marki „Czas na Herbatę"
Cena: 23,90 zł/100g

 

 

 

 

 

 

Kompozycja „Miłosny uśmiech" marki Czas na Herbatę"
Cena: 19,90 zł/100g

 

 

 

 

 

 

 

Kompozycja „Ogród miłości" marki „Czas na Herbatę"
Cena: 23,90 zł/100g

 

 

 


Progressive to firma, która istnieje na rynku od 1997 r. i jest właścicielem marki CZAS NA HERBATĘ. Od początku swojej działalności specjalizuje się w imporcie, produkcji oraz sprzedaży herbat wysokogatunkowych, a także akcesoriów do jej parzenia i przechowywania. W ofercie znajdują się herbaty czarne, zielone, białe, czerwone, kwitnące, autorskie oraz kompozycje owocowe. W składzie herbat znajdują się wyłącznie składniki naturalne najwyższej jakości.
Sprzedaż prowadzona jest za pośrednictwem sieci sklepów stacjonarnych w całej Polsce (23 sklepy firmowe i 71 sklepów franchisowych) oraz sklepu internetowego www.czasnaherbate.net. Firma posiada również sklep w Hiszpanii.

 

/źródło - /


 

 

Poprawiony: wtorek, 28 kwietnia 2015 12:20