Poczuj wiosnę - 5 bakaliowych porad na wiosenne samopoczucie Drukuj Email
Wpisany przez S.Z   
czwartek, 02 kwietnia 2015 06:46

Poczuj wiosnę - 5 bakaliowych porad na wiosenne samopoczucie


Początek wiosny to doskonały moment na naładowanie nową, pozytywną energią i zmianę naszych codziennych nawyków. Poznajcie 5 praktycznych porad z wykorzystaniem najlepszej jakości bakalii, które poprawią samopoczucie na wiosnę, stanowiąc naturalnie słodką i zdrową przekąskę w ciągu dnia.


1. Odżywcze koktajle na śniadanie
Jogurtowe napoje z warzywami lub owocami to świetny pomysł na pożywne i odżywcze śniadanie pełne niezbędnych witamin oraz składników mineralnych. Oprócz owoców i warzyw, wspaniałym składnikiem będą otręby oraz ulubione bakalie, na przykład suszona żurawina, będąca źródłem błonnika.

 


Szybki przepis:
• 200 ml jogurtu naturalnego
• 1 banan
• 1 łyżka kakao
• 1 jabłko
• garść migdałów Bakalland
• garść suszonej żurawiny soczystej Bakalland
• garść suszonej żurawiny z sokiem z granatu Bakalland
• łyżka otrębów żytnich
Składniki miksujemy i gotowy napój chłodzimy w lodówce.
2. Garść bakalii na wiosenną aktywność
Nic tak nie doda energii, jak ruch na świeżym powietrzu. Krótki spacer, wycieczka rowerowa, bieg ulubioną trasą – te i inne aktywności sprzyjają poprawie kondycji naszego organizmu. Dla aktywnych doskonałym rozwiązaniem będzie dawka niezbędnych witamin pochodzących z migdałów, bogatych m.in. w witaminę B1, magnez i żelazo, pomagających w utrzymaniu odpowiedniego metabolizmu energetycznego. 100 g migdałów zawiera 275 mg magnezu, co stanowi aż 73% dziennej referencyjnej wartości spożycia. Można dodać je do ulubionej potrawy i sałatki albo samodzielnie przekąsić między posiłkami.
3. Domowe SPA w kokosowym wydaniu
Nasza skóra narażona jest na szkodliwe działanie toksyn i niekorzystnych warunków zewnętrznych. Wiele z nich pochodzi z naszego otoczenia – zanieczyszczone powietrze, stres, nieregularne posiłki, tłuste jedzenie, brak ruchu czy źle zbilansowana dieta. Warto więc przynajmniej raz na miesiąc zainwestować w zabiegi pielęgnacyjne, wspomagające nasze zdrowie i urodę. I nie trzeba do tego drogich wizyt w SPA. Wystarczą... produkty kuchenne, które mamy w domu. Przykład: peeling do ciała możemy przygotować wykorzystując wiórki kokosowe. Wymieszaj szklankę wiórków kokosowych Bakalland z 3 łyżkami gęstego miodu i połową szklanki cukru. Można też dodać jeden cukier waniliowy jeśli lubimy intensywne zapachy. Doskonały sposób na oczyszczenie skóry i relaks.
4. Porcja owocowej przyjemności na co dzień
W codziennej diecie (niezależnie od pory roku) należy pamiętać o odpowiedniej ilości owoców i warzyw. Świetnym pomysłem na dostarczenie odpowiednich wartości odżywczych i witamin będą bakalie, na przykład suszona morela to prawdziwa bomba najcenniejszych minerałów. Jest ona źródłem witamin A i E, a także potasu, żelaza oraz miedzi. Zawarta w morelach witamina A przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu żelaza oraz pomaga zachować zdrową skórę. Z kolei potas pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi. Warto zwrócić uwagę, że ze względu na naturalny proces suszenia, jedna suszona morela Bakalland to odpowiednik jednego świeżego owocu.
5. Zażyj słonecznej dawki energii!
Nie mówimy tutaj o pójściu na solarium, ale o naturalnej dawce witaminy D, którą nasz organizm wytwarza, gdy przebywamy na słońcu. By powstała jej właściwa ilość, wystarczy 20-minutowy spacer w słoneczny dzień. Dodatkową dawkę cennych minerałów przyniosą ulubione bakalie, które zabrać możemy w formie przekąski do torebki albo plecaka podczas planowanej wycieczki. Odpowiednia będzie np. garść włoskich orzechów Chandler bogatych w witaminę B6.
Dzięki odpowiedniej porcji witamin, zdrowej diecie oraz regularnej aktywności fizycznej, poczujemy się lepiej i pewniej. Warto wspomóc organizm po zimie pysznymi bakaliami, które sprawią, że będziemy pełni wigoru i energii na coraz cieplejsze dni.

 

/źródło - /