Witaminy w diecie - sok Kubuś i Kubuś Go Drukuj Email
Wpisany przez S.Z   
piątek, 15 sierpnia 2014 07:22

Sok Kubuś i Kubuś GO! – witaminy na drugie śniadanie

Kubuś to najpopularniejszy przecierowy sok marchwiowo-owocowy w Polsce. Uwielbiany przez dzieci za smak i doceniany przez mamy za zawartość wielu cennych witamin, m.in.: A, C, E, witamin z grupy B oraz błonnika. Sok jest dostępny w tradycyjnej szklanej butelce, ale także w dużej butelce plastikowej i w wersji Kubuś GO! – małej butelce z dziubkiem, którą można zabrać ze sobą praktycznie wszędzie. Dzięki temu rozwiązaniu Kubuś jest idealnym pomysłem na drugie śniadania w szkole i stanowi codzienną porcję warzyw i owoców, także na wynos. A co najważniejsze, soki Kubuś nie zawierają żadnych konserwantów.


Kubuś to pełen witamin sok przecierowy od lat uwielbiany przez dzieci. Dostępny jest w tradycyjnej, szklanej butelce, dużej butelce plastikowej, a także w wersji Kubuś GO! – małej butelce z dziubkiem. Jest to idealne rozwiązanie na drugie śniadanie dla najmłodszych – w szkole lub na wycieczce. W ten sposób dzieci otrzymują pyszny sok w formie na wynos, który dostarcza im wielu cennych witamin.
Drugie śniadanie, to zaraz po śniadaniu, najważniejszy posiłek w codziennym jadłospisie dzieci. Aby sprostać wysiłkowi fizycznemu i intelektualnemu w szkole, dzieci potrzebują produktów, które zaspokoją potrzeby układu nerwowego i kostno-mięśniowego. Bardzo ważne jest też odpowiednie nawodnienie młodego organizmu i dostarczenie mu odpowiedniej dawki energii. Dlatego tak dobrym i praktycznym elementem drugiego śniadania jest sok warzywno-owocowy Kubuś, który dostarczy najmłodszym porcję niezbędnych witamin. Dziecko właściwie odżywione będzie lepiej funkcjonowało, będzie bardziej skupione oraz aktywne.
W składzie soków Kubuś i Kubuś GO! znajdziemy witaminy A i C, odpowiedzialne za wzrok i odporność oraz witaminę E, która dobroczynnie wpływa na stan skóry. W wariancie Kubuś GO! Multiwitamina, oprócz witamin A i C znajdziemy także witaminy z grupy B: B1 (tiamina), B2 (ryboflawina), B3 (niacyna), B5 (kwas pantotenowy), B6, B7 (biotyna), B9 (kwas foliowy) i B12, odpowiadające za wiele prawidłowych funkcji organizmu. Dzięki nim dziecko nie będzie miało problemów z nauką, koncentracją, przemęczeniem oraz apatią. Dzieci ze smakiem zjedzą kolejne posiłki, gdyż witaminy z grupy B wspomagają prawidłowy metabolizm. Sok Kubuś jest również źródłem cennego błonnika, który reguluje pracę jelit.
Co ważne, produkt nie zawiera żadnych substancji konserwujących.
„Soki stanowią łatwo przyswajalną porcję cennych witamin i mogą być wygodnym elementem zdrowego posiłku, lubianym przez dzieci i dorosłych. W czasie codziennych aktywności wykorzystujemy zmagazynowane w naszym ciele witaminy i musimy mu stale je dostarczać. Pijąc soki uzupełniamy naszą dietę w te niezbędne składniki, a nasz organizm otrzymuje dawkę energii na cały dzień. Dlatego tak ważne jest uwzględnianie ich w codziennym, rodzinnym jadłospisie, szczególnie najmłodszych członków rodziny" – mówi dietetyk Zuzanna Antecka.
Podstawą każdego soku Kubuś i Kubuś GO! jest bogata w betakaroten Marchew Mazurska. Soki dostępne są w wielu smakach, więc każdy może znaleźć propozycję dla siebie.
Kubuś
Dostępny w smakach:, marchew-malina-jabłko, banan-jabłko-brzoskwinia, zielony banan-kiwi, banan-truskawka, banan-marchew-jabłko, marchew-jabłko-pomarańcza, marchew-jabłko-brzoskwinia
Opakowanie jednostkowe i sugerowana cena:
• butelka szklana 0, 3 l, cena: 1,69 zł
• butelka plastikowa 0, 9 l, cena: 3,29 zł
Kubuś GO!
Dostępny w smakach: banan-marchew-jabłko, marchew–malina–jabłko, marchew–brzoskwinia–jabłko, marchew-jabłko-pomarańcza, banan–truskawka, multiwitamina
Opakowanie jednostkowe i sugerowana cena:
• butelka plastikowa 0, 3 l, cena: 1,89 zł
Kubuś Mus:
Dostępny w smakach: Jabłko- Marchew- Banan, Banan- Jabłko, Banan-Jabłko-Truskawka-Marchew
Opakowanie jednostkowe i sugerowana cena:
• opakowanie 100 g - cena 1,79 zł

 

Dystrybutor: MWS Sp. z o.o. Sp.k., ul. Strefowa 13, 43-100 Tychy

Witaminy w diecie

Warzywa i owoce wpływają na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Wiemy, że powinniśmy po nie sięgać przy każdym posiłku. Jednak, co sprawia, że mają one tak ogromne znaczenie dla naszego zdrowia? Oczywiście są to cenne witaminy a także błonnik. Te niezwykłe substancje zainteresowały naukowców już w XVIII wieku, ale dopiero na początku XX, Polak – biochemik Kazimierz Funk, nadał im nazwę używaną do dziś. Obecnie zawartość witamin to jedna z najistotniejszych rzeczy, na które zwracamy uwagę kupując soki, czy inne produkty spożywcze. Z tego powodu warto znać podstawowe właściwości i działanie ważnych dla naszego organizmu witamin np: A, C, E, B6, B12, niacyny (PP lub wit B3).

Witamina A zadba o wzrok
Jedną z najważniejszych witamin dla rozwoju naszego ciała i umysłu jest witamina A. Nazywana jest witaminą wzrostową, ponieważ odgrywa ważną rolę w tworzeniu i specyfikacji nowych komórek naszego ciała. Ze względu na intensywny wzrost i rozwój, właśnie nasze dzieci potrzebują jej szczególnie. Ma ona także ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania wzroku, co jest szczególnie ważne w przypadku dzieci, które spędzają dużo czasu przed telewizorem lub komputerem. Witamina A to także wspaniały pomocnik układu odpornościowego człowieka. Chroni nasze ciała przed atakiem wolnych rodników, odżywia naszą skórę i mobilizuje jej siły obronne chroniące przed promieniowaniem UV.

Witamina E wspomaga pracę komórek
Bardzo ważną dla zdrowia witaminą jest również witamina E. Jej najważniejszym zadaniem jest ochrona naszego organizmu przed stresem oksydacyjnym. Stan ten powstaje wtedy, gdy zaburzona zostaje naturalna równowaga i rośnie liczba wolnych rodników, zdolnych do niszczenia i zaburzania pracy komórek naszego ciała. Może to doprowadzić do powstania stanu zapalnego i zwiększyć ryzyko rozwoju wielu chorób. Witamina E, dzięki swoim właściwościom antyoksydacyjnym, walczy z wolnymi rodnikami i chroni nasze ciało przed szkodami przez nie wywoływanymi.

Odporność zaczyna się od witaminy C
Partnerem w walce o odporność każdego organizmu jest witamina C. To ona stanowi podstawę dla naszej odporności. Chroni nas między innymi przed codziennymi zagrożeniami wywoływanymi przez bakterie i wirusy. Prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego to również obrona przed groźniejszymi chorobami, takimi jak: niektóre nowotwory, miażdżyca czy cukrzyca. Jest to witamina niezwykle ważna dla dzieci, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z przedszkolem lub szkołą – ponieważ są wtedy narażone na kontakt z wieloma, nieznanymi do tej pory, szkodliwymi mikroorganizmami. Odporność to nie jedyna zasługa witaminy C. Jest ona niezbędna do produkcji kolagenu, niezwykle ważnego składnika budulcowego, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie naszej skóry, kości, zębów a nawet naczyń krwionośnych i dziąseł. Witamina C wspomaga również nasz układ nerwowy, a jej prawidłowe spożycie może przyczynić się do zmniejszenia objawów zmęczenia. Wspomoże zatem każde dziecko w czasie wieczornego odrabiania pracy domowej.

Witaminy z grupy B pomogą w koncentracji
Brak apetytu, nerwowość, zmienne nastroje, czy nieprawidłowy rozwój mogą być skutkiem niewystarczającego spożycia witamin z grupy B: B3, B6 i B12. Witamina B6 jest potrzebna do produkcji hormonu szczęścia, czyli serotoniny. Hormon ten poprawia nam nastrój i zmniejsza objawy zmęczenia. Ma to duże znacznie zarówno w przypadku dzieci, jak i ich, często zmęczonych, rodziców. Witamina B6 jest również konieczna do prawidłowego metabolizmu składników pokarmowych (białek, tłuszczy i węglowodanów). To między innymi dzięki niej, jesteśmy w stanie czerpać z nich energię. Wraz z witaminą B12 przyczynia się również do utrzymania odpowiedniego poziomu homocysteiny w organizmie – substancji, której nadmiar zwiększa ryzyko chorób układu sercowego. Witamina B12 pozytywnie wpływa na pracę układu nerwowego. Jej prawidłowe spożycie poprawia nasze funkcjonowanie psychiczne. Zapewnia dobrą pamięć i wspiera koncentrację, czyli wspomaga najważniejsze elementy wyprawki szkolnej każdego ucznia. Chroni również przed uczuciem zmęczenia i znużenia. Podobne działanie ma witamina B3, zwana również niacyną lub witaminą PP. Wspiera funkcjonowanie układu nerwowego, a co za tym idzie, chroni także przed osłabieniem, przemęczeniem, bólem głowy czy apatią. Dobrze odżywiony układ nerwowy pomaga bowiem dzieciom zachować spokój nawet w najtrudniejszych sytuacjach.

Witaminy są ważne dla naszego zdrowia, to wie niemal każdy z nas. Są jednak pewne okresy w naszym życiu, kiedy zyskują one jeszcze bardziej na znaczeniu. Młody, dorastający organizm niektórych z nich potrzebuje w sposób szczególny, gdyż to one są niezbędne do jego wzrostu, wzmocnienia odporności, nauki, a nawet dobrego samopoczucia.

Dietetyk i psycholog, mgr Zuzanna Antecka

Zuzanna Antecka – dietetyk, specjalista do spraw żywienia człowieka oraz psychologii. W swojej pracy pokazuje, w jaki sposób naprawić relacje z jedzeniem i pokochać je na nowo, jako źródło zdrowia i przyjemności. Specjalizuje się w pracy z dziećmi oraz rodzicami. Wspomaga całe rodziny w trudnym, ale satysfakcjonującym procesie zmiany nawyków żywieniowych. Wierząc, że lepiej zapobiegać niż leczyć, promuje wśród dzieci i młodzieży zdrowe żywienie, pokazują jak inaczej można podejść do jedzenia, nie strasząc, a zachęcając do poznania i zrozumienia, po co tak naprawdę jemy.


 

/źródło - /