Jesieni naprzeciw Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
piątek, 09 listopada 2012 11:01
Jesieni naprzeciw

Czy otwierając rano oczy jesteś tak zmęczony, że masz wrażenie jakbyś dopiero je zamknął? Czy patrząc na słotę za oknem wydaje ci się, że przyroda w pełni odzwierciedla twoje samopoczucie? Skoro tak, to znaczy, że dopadła cię jesienna chandra.
altCo roku o tej porze mamy wrażenie, że wszystko sprzysięga się przeciwko nam. Za każdym razem jesteśmy zaskoczeni, że dni są coraz krótsze, a pogoda zmienia się jak w kalejdoskopie. Wszechogarniające zmęczenie o osłabienie to tylko niektóre z symptomów związanych z tym okresem. Spróbuj zastosować kilka sztuczek pozwalających łagodniej przetrwać tradycyjne przesilenie.

Rozweselanie od wewnątrz
Aby móc zająć się psychicznym nastawieniem do jesiennej szarugi, na początku musimy zadbać o organizm. Nawet najzabawniejsza komedia nie będzie w stanie nas rozśmieszyć, jeśli zaśniemy w połowie. Dlatego zamiast popijać czwartą kawę warto wprowadzić kilka drobnych zmian do naszej diety, które zadziałają z tą samą siłą. Przede wszystkim nie zapominaj o najbardziej wartościowych elementach codziennego jadłospisu, jakim są warzywa i owoce. To właśnie jesienią jest ich najwięcej. Kapu
sta i brokuły są cennym źródłem witaminy C, która wzmocni odporność podczas październikowo-listopadowych skoków temperatur. Oprócz tego dogadzajmy sobie zdrowymi przekąskami. – Najcenniejsze dla naszego organizmu o tej porze roku są witaminy z grupy B oraz magnez - radzi Małgorzata Zdrojewska specjalista dietetyk, współpracujący z firmą Good Food. – Witamina B6 pomoże nam w koncentracji oraz polepszeniu samopoczucia. Magnez jest naturalnym antydepresantem, ponieważ wycisza jesienny niepokój i łagodzi codzienne rozdrażnienie – dodaje ekspert. Jeśli chcesz zapewnić sobie odpowiednią dawkę witamin z grupy B i magnezu, jedz banany i dynię. Banany mogą być zarówno świeże, jak i suszone dodawane do musli. Natomiast z dyni przygotuj pyszną zupę, chrup pestki, a na śniadanie zamiast pieczywa wybierz wafle ryżowe z dynią. Dzięki stosowaniu tych rad uchronimy się od infekcji i polepszymy samopoczucie.

Uszczęśliwianie z zewnątrz
Pierwsze zasady walki z jesienną chandrą brzmią – „sprawiaj sobie przyjemność” i „zadbaj o siebie”! Nie zalegaj w łóżku do dwunastej tylko dlatego, że za oknem jest zimno i pada deszcz. Postaw na aktywności, dzięki którym przegonisz wszystkie smutki. Zapisz się na kurs tańca lub języka obcego, gdzie poznasz nowych ludzi i ciekawie spędzisz długie popołudnia. Ważne jest, aby starać się jak najdłużej k
orzystać ze światła słonecznego. Kiedy tylko możesz wychodź na spacer lub otwieraj szeroko okna, dzięki czemu sprawisz sobie naturalną fototerapię. Oprócz cennych promieni ważny wpływ na nasze samopoczucie i spokojny sen ma świeże powietrze. Niestety większość z nas, kiedy tylko pojawiają się pierwsze chłody ucieka, jak najszybciej z pomieszczenia do pomieszczenia. Nie poddawaj się tej panice, załóż ciepły sweter oraz szalik i ciesz się zmieniającą się przyrodą. Przecież jesienne krajobrazy warte są kilku poświęceń. Jeśli chandra nie pozwala ci zasnąć, postaraj się przed nocą w pełni zrelaksować. Zrób sobie aromatyczną, ciepłą kąpiel lub posłuchaj w skupieniu swojej ulubionej muzyki. Przeznaczenie kilku chwil sobie samej, pozwoli ci nie tylko ukoić nerwy, ale poczuć się dobrze „we własnej skórze”.

 
/źódło -alt fot.sxc.hu/