Nissan i Honda podpisują protokół ustaleń w celu rozważenia integracji biznesowej |
Wpisany przez S.Z. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
niedziela, 29 grudnia 2024 18:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nissan i Honda podpisują protokół ustaleń w celu rozważenia integracji biznesowej 23 grudnia 2024 r. – Nissan Motor Co., Ltd. ("Nissan") i Honda Motor Co., Ltd. ("Honda") podpisały protokół ustaleń (memorandum of understanding – MOU) w celu rozpoczęcia rozmów i rozważań na temat integracji biznesowej obu firm poprzez utworzenie wspólnej spółki holdingowej
Z myślą o zintensyfikowaniu wysiłków na rzecz osiągnięcia społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla i społeczeństwa o zerowej śmiertelności w ruchu drogowym, Nissan i Honda podpisały 15 marca protokół ustaleń dotyczący strategicznego partnerstwa w erze inteligentnych i zelektryfikowanych pojazdów. Od tego czasu obie firmy prowadziły rozmowy mające na celu współpracę w różnych dziedzinach. Z kolei 1 sierpnia obie firmy podpisały kolejne MOU w celu pogłębienia ram strategicznego partnerstwa. Firmy ogłosiły również, że zgodziły się prowadzić wspólne badania w zakresie podstawowych technologii w obszarze platform dla pojazdów nowej generacji definiowanych programowo (software-defined vehicle – SDV), w szczególności w obszarach kluczowych dla inteligencji i elektryfikacji, aby przyspieszyć ukierunkowane dyskusje w kierunku bardziej konkretnej współpracy. W trakcie całego procesu Nissan i Honda prowadziły dyskusje, rozważając różne możliwości i opcje. Jednocześnie otoczenie biznesowe obu firm i całej branży motoryzacyjnej gwałtownie się zmieniło, a tempo innowacji technologicznych stale rośnie. Ogłoszony dziś protokół ustaleń między Nissanem i Hondą ma służyć jako opcja utrzymania globalnej konkurencyjności i dalszego dostarczania przez obie firmy bardziej atrakcyjnych produktów i usług klientom na całym świecie. Jeśli integracja biznesowa będzie możliwa, obie firmy będą mogły dążyć do zintegrowania swoich zasobów zarządczych, takich jak wiedza, zasoby ludzkie i technologie; stworzyć głębsze synergie; zwiększyć zdolność reagowania na zmiany rynkowe; i oczekiwać poprawy średnio- i długoterminowej wartości korporacyjnej. Ponadto Nissan i Honda mogą dążyć do dalszego przyczyniania się do rozwoju japońskiej bazy przemysłowej jako „wiodącej globalnej firmy mobilnej” poprzez integrację działalności Nissana i Hondy w zakresie pojazdów z napędem na cztery koła oraz motocykli i produktów energetycznych Hondy, dalsze zwiększanie atrakcyjności marek obu firm oraz dostarczanie bardziej atrakcyjnych i innowacyjnych produktów i usług klientom na całym świecie. Komentując to ogłoszenie, prezes i dyrektor generalny Nissana Makoto Uchida powiedział: „Dzisiejszy dzień wyznacza kluczowy moment, ponieważ rozpoczynamy rozmowy na temat integracji biznesowej, która ma potencjał kształtowania naszej przyszłości. Wierzę, że jeśli uda nam się ją zrealizować, dzięki połączeniu mocnych stron obu firm będziemy mogli zapewnić klientom na całym świecie, którzy cenią sobie nasze marki, niezrównaną wartość. Razem możemy stworzyć dla nich unikalny sposób czerpania radości z samochodów, którego żadna z firm nie byłaby w stanie osiągnąć samodzielnie”. Dyrektor i przedstawiciel wykonawczy Hondy, Toshihiro Mibe, powiedział: „Tworzenie nowej wartości mobilności poprzez połączenie zasobów, w tym wiedzy, talentów i technologii, które Honda i Nissan rozwijały przez długie lata, jest niezbędne do przezwyciężenia trudnych zmian w środowisku, przed którymi stoi branża motoryzacyjna. Honda i Nissan to dwie firmy o wyróżniających się mocnych stronach. Wciąż jesteśmy na etapie oceny sytuacji i nie podjęliśmy jeszcze decyzji o integracji biznesowej, ale aby znaleźć kierunek dla możliwości integracji biznesowej do końca stycznia 2025 r., staramy się być jedyną wiodącą firmą, która tworzy nową wartość mobilności poprzez reakcję chemiczną, która może być napędzana tylko przez syntezę dwóch zespołów”. Potencjalne synergie z integracji biznesowej Nissan i Honda powołają komitet przygotowawczy ds. integracji, aby ułatwić płynną integrację i będą prowadzić ukierunkowane dyskusje. W oparciu o wyniki konsultacji komitetu, a także wyniki badania due diligence, firmy zbadają i przeanalizują bardziej szczegółowe obszary synergii. Dzięki szybkiej realizacji synergii wynikających z integracji, Nissan i Honda mogą dążyć do stania się światowej klasy firmą mobilną o przychodach ze sprzedaży przekraczających 30 bilionów jenów i zysku operacyjnym przekraczającym 3 biliony jenów. Oczekiwane synergie wynikające z integracji biznesowej są następujące:
Metoda integracji biznesowej i notowań giełdowychNissan i Honda, po przeprowadzeniu analiz, planują utworzenie, poprzez wspólne przeniesienie udziałów, wspólnej spółki holdingowej, która będzie spółką dominującą dla obu firm. Będzie to podlegało zatwierdzeniu na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy każdej ze spółek oraz uzyskaniu niezbędnych zgód od odpowiednich władz na integrację biznesową, w oparciu o założenie, że działania naprawcze firmy Nissan*1 są konsekwentnie realizowane. Zarówno Nissan, jak i Honda będą spółkami zależnymi należącymi w całości do wspólnego holdingu*2. Dodatkowo firmy planują kontynuować współistnienie i równomierny rozwój marek należących do Hondy i Nissana.
Harmonogram integracji biznesowej
Uwaga: Powyższy harmonogram ma charakter wstępny i może ulec zmianie w wyniku konsultacji prowadzonych przez spółki. Ponadto, jeśli pojawią się powody, takie jak procedury wynikające z obowiązujących przepisów o ochronie konkurencji, aby zmienić harmonogram procesu integracji biznesowej lub anulować samą integrację biznesową, zostanie to niezwłocznie ogłoszone. Współczynnik przeniesienia udziałówWspółczynnik przeniesienia udziałów zostanie określony do czasu zawarcia ostatecznej umowy dotyczącej integracji biznesowej. Ustalenie to zostanie oparte na wynikach badania due diligence, wycenach stron trzecich w odniesieniu do średnich cen zamknięcia akcji każdej ze spółek w pewnym okresie przed ogłoszeniem protokołu ustaleń. Struktura zarządzania po przeprowadzeniu integracji biznesowejPlanowane jest, że w momencie wejścia w życie przeniesienia udziałów Honda nominuje większość dyrektorów wewnętrznych i zewnętrznych wspólnej spółki holdingowej. Prezes i reprezentatywny dyrektor lub prezes i reprezentatywny dyrektor wykonawczy spółki joint holdingowej zostaną wybrani spośród dyrektorów nominowanych przez Hondę. Pozostałe szczegóły wspólnej spółki holdingowej, w tym nazwa, siedziba, przedstawiciele, skład kierownictwa i struktura organizacyjna, zostaną ustalone do czasu zawarcia ostatecznej umowy, w oparciu o dyskusje i rozważania dostosowane do celu integracji biznesowej podczas zbliżającego się komitetu przygotowawczego integracji, a także wyniki badania due diligence. *1 Działania Nissana mające na celu poprawę wyników i stworzenie bardziej oszczędnej, prężnej firmy zdolnej do szybkiego dostosowywania się do zmian na rynku. *2 Jeśli w procesie transferu udziałów pojawią się niezbędne procedury lub z innych powodów, mogą nastąpić zmiany w oparciu o dyskusje i uzgodnienia między obiema spółkami. Honda i Nissan mogą złożyć oświadczenie rejestracyjne na formularzu F-4 („Formularz F-4”) w Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd („SEC”) w związku z możliwym przeniesieniem udziałów dotyczącym integracji biznesowej między nimi („Przeniesienie Udziałów”), jeśli zostanie ono przeprowadzone. Formularz F-4 (jeśli zostanie złożony w związku z Przeniesieniem Akcji) będzie zawierał prospekt emisyjny i inne dokumenty. Jeśli Formularz F-4 zostanie złożony i uznany za skuteczny, prospekt zawarty w Formularzu F-4 zostanie wysłany do amerykańskich akcjonariuszy Hondy i Nissana przed zgromadzeniami akcjonariuszy, na których odbędzie się głosowanie w sprawie Przeniesienia Akcji. Formularz F-4 i prospekt (jeśli formularz F-4 zostanie złożony) będą zawierać ważne informacje na temat Hondy i Nissana, Przeniesienia Akcji i powiązanych kwestii. Amerykańscy akcjonariusze Hondy i Nissana, do których dystrybuowany jest prospekt emisyjny, zostaną poproszeni o uważne zapoznanie się z formularzem F-4, prospektem emisyjnym i innymi dokumentami, które mogą zostać złożone w SEC w związku z Przeniesieniem Akcji, zanim podejmą jakąkolwiek decyzję na odpowiednim zgromadzeniu akcjonariuszy w odniesieniu do Przeniesienia Akcji. Wszelkie dokumenty złożone lub dostarczone do SEC w związku z Przeniesieniem Akcji zostaną udostępnione bezpłatnie po ich złożeniu na stronie internetowej SEC pod adresem www.sec.gov. Ponadto dokumenty te zostaną bezpłatnie przesłane pocztą każdemu akcjonariuszowi Hondy lub Nissana na jego żądanie. Aby złożyć wniosek, należy skorzystać z następujących danych kontaktowych.
OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE PRZYSZŁOŚCI Niniejszy dokument zawiera „ oświadczenia dotyczące przyszłości”, które odzwierciedlają plany i oczekiwania Hondy i Nissana (zwanych łącznie „Spółkami”) w odniesieniu do integracji biznesowej między nimi („Integracja Biznesowa”) oraz potencjalnych korzyści, które mogą zostać dzięki niej osiągnięte. W zakresie, w jakim stwierdzenia zawarte w niniejszym dokumencie nie odnoszą się do faktów historycznych lub bieżących, stanowią one stwierdzenia dotyczące przyszłości. Te stwierdzenia dotyczące przyszłości opierają się na bieżących założeniach i przekonaniach Spółek w świetle obecnie dostępnych informacji i wiążą się ze znanym i nieznanym ryzykiem, niepewnością i innymi czynnikami. Takie ryzyko, niepewność i inne czynniki mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki, osiągnięcia lub sytuacja finansowa jednej lub obu Spółek (lub grupy po Integracji Biznesowej) będą istotnie różnić się od jakichkolwiek przyszłych wyników, osiągnięć lub sytuacji finansowej wyrażonych lub sugerowanych w tych stwierdzeniach dotyczących przyszłości. Spółki nie zobowiązują się i nie mają zamiaru publicznie aktualizować jakichkolwiek stwierdzeń dotyczących przyszłości po dacie niniejszego dokumentu. Inwestorom zaleca się zapoznanie się z wszelkimi dalszymi informacjami ujawnianymi przez Spółki (lub grupę po Integracji Biznesowej) w ich późniejszych dokumentach składanych w Japonii oraz w dokumentach składanych w SEC zgodnie z amerykańską ustawą o obrocie papierami wartościowymi z 1934 r. (U.S. Securities Exchange Act of 1934). Ryzyko, niepewność i inne czynniki, o których mowa powyżej, obejmują między innymi:
Nissan, Honda i Mitsubishi Motors podpisują protokół ustaleń dotyczący współpracy ~ Mitsubishi Motors rozważy możliwość uczestnictwa lub zaangażowania w proces analizy integracji biznesowej ~ 23 grudnia 2024 r. – Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation („Mitsubishi Motors”) podpisały protokół ustaleń (MOU) w celu zbadania możliwości udziału, zaangażowania i synergii Mitsubishi Motors w związku z integracją biznesową poprzez utworzenie wspólnego holdingu, o którym mowa w MOU podpisanym przez Nissana i Hondę. Nissan, Honda i Mitsubishi Motors osiągnęły wstępne porozumienie w sprawie kontynuowania rozmów w oparciu o ramy określone w protokole ustaleń podpisanym przez Nissana i Hondę 1 sierpnia w sprawie rozpoczęcia strategicznego partnerstwa skoncentrowanego na inteligentnych technologiach i elektryfikacji. Mitsubishi Motors uczestniczyło w tych rozmowach, a trzy firmy prowadziły dyskusje na ten temat. Po zawarciu przez Nissana i Hondę porozumienia o rozpoczęciu analiz zmierzających do integracji biznesowej poprzez utworzenie wspólnego holdingu w obliczu dramatycznych zmian w otoczeniu obu firm i branży motoryzacyjnej, trzy spółki uzgodniły, że zbadają możliwość osiągnięcia synergii na wyższym poziomie poprzez udział lub zaangażowanie Mitsubishi Motors w integrację biznesową. Celem Mitsubishi Motors jest osiągnięcie do końca stycznia 2025 roku porozumienia w sprawie udziału lub zaangażowania w integrację biznesową pomiędzy Nissanem i Hondą. Komentując to ogłoszenie, prezes i dyrektor generalny Nissana Makoto Uchida powiedział: „Honda i Nissan rozpoczęły rozważania na temat integracji biznesowej i będą analizować stworzenie znaczących synergii między obiema firmami w wielu dziedzinach. Istotne jest, że partner Nissana, Mitsubishi Motors, jest również zaangażowany w te rozmowy. Przewidujemy, że jeśli ta integracja dojdzie do skutku, będziemy w stanie zapewnić jeszcze większą wartość dla szerszej rzeszy klientów”. Dyrektor i przedstawiciel wykonawczy Hondy, Toshihiro Mibe, powiedział: „W obliczu obecnych zmian w branży motoryzacyjnej, które określa się mianem wydarzeń zdarzających się raz na 100 lat, mamy nadzieję, że udział Mitsubishi Motors w rozmowach dotyczących integracji biznesowej Nissana i Hondy przyczyni się do dalszych zmian społecznych. Chcemy stać się wiodącą firmą, która poprzez integrację biznesową tworzy nową wartość w obszarze mobilności. Nissan i Honda rozpoczną rozmowy od dzisiaj, dążąc do określenia możliwości integracji biznesowej do końca stycznia, zgodnie z analizą prowadzoną przez Mitsubishi Motors”. Komentarz Dyrektora, Przedstawiciela Wykonawczego, Prezesa i CEO Mitsubishi Motors, Takao Kato: „W erze zmian w przemyśle motoryzacyjnym, analiza dotycząca integracji biznesowej między Nissanem a Hondą przyczyni się do przyspieszenia efektów maksymalizacji synergii, przynosząc wysoką wartość także dla wspólnych przedsięwzięć z Mitsubishi Motors. Aby zrealizować synergie i w pełni wykorzystać mocne strony każdej z firm, będziemy również analizować najlepszą formę współpracy”. Honda i Nissan mogą złożyć oświadczenie rejestracyjne na formularzu F-4 („Formularz F-4”) w Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd („SEC”) w związku z możliwym przeniesieniem udziałów dotyczącym integracji biznesowej między nimi („Przeniesienie Udziałów”), jeśli zostanie ono przeprowadzone. Formularz F-4 (jeśli zostanie złożony w związku z Przeniesieniem Akcji) będzie zawierał prospekt emisyjny i inne dokumenty. Jeśli Formularz F-4 zostanie złożony i uznany za skuteczny, prospekt zawarty w Formularzu F-4 zostanie wysłany do amerykańskich akcjonariuszy Hondy i Nissana przed zgromadzeniami akcjonariuszy, na których odbędzie się głosowanie w sprawie Przeniesienia Akcji. Formularz F-4 i prospekt (jeśli formularz F-4 zostanie złożony) będą zawierać ważne informacje na temat Hondy i Nissana, Przeniesienia Akcji i powiązanych kwestii. Amerykańscy akcjonariusze Hondy i Nissana, do których dystrybuowany jest prospekt emisyjny, zostaną poproszeni o uważne zapoznanie się z formularzem F-4, prospektem emisyjnym i innymi dokumentami, które mogą zostać złożone w SEC w związku z Przeniesieniem Akcji, zanim podejmą jakąkolwiek decyzję na odpowiednim zgromadzeniu akcjonariuszy w odniesieniu do Przeniesienia Akcji. Wszelkie dokumenty złożone lub dostarczone do SEC w związku z Przeniesieniem Akcji zostaną udostępnione bezpłatnie po ich złożeniu na stronie internetowej SEC pod adresem www.sec.gov. Ponadto dokumenty te zostaną bezpłatnie przesłane pocztą każdemu akcjonariuszowi Hondy lub Nissana na jego żądanie. Aby złożyć wniosek, należy skorzystać z następujących danych kontaktowych.
OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE PRZYSZŁOŚCI Niniejszy dokument zawiera „ oświadczenia dotyczące przyszłości”, które odzwierciedlają plany i oczekiwania Hondy i Nissana (zwanych łącznie „Spółkami”) w odniesieniu do integracji biznesowej między nimi („Integracja Biznesowa”) oraz potencjalnych korzyści, które mogą zostać dzięki niej osiągnięte. W zakresie, w jakim stwierdzenia zawarte w niniejszym dokumencie nie odnoszą się do faktów historycznych lub bieżących, stanowią one stwierdzenia dotyczące przyszłości. Te stwierdzenia dotyczące przyszłości opierają się na bieżących założeniach i przekonaniach Spółek w świetle obecnie dostępnych informacji i wiążą się ze znanym i nieznanym ryzykiem, niepewnością i innymi czynnikami. Takie ryzyko, niepewność i inne czynniki mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki, osiągnięcia lub sytuacja finansowa jednej lub obu Spółek (lub grupy po Integracji Biznesowej) będą istotnie różnić się od jakichkolwiek przyszłych wyników, osiągnięć lub sytuacji finansowej wyrażonych lub sugerowanych w tych stwierdzeniach dotyczących przyszłości. Spółki nie zobowiązują się i nie mają zamiaru publicznie aktualizować jakichkolwiek stwierdzeń dotyczących przyszłości po dacie niniejszego dokumentu. Inwestorom zaleca się zapoznanie się z wszelkimi dalszymi informacjami ujawnianymi przez Spółki (lub grupę po Integracji Biznesowej) w ich późniejszych dokumentach składanych w Japonii oraz w dokumentach składanych w SEC zgodnie z amerykańską ustawą o obrocie papierami wartościowymi z 1934 r. (U.S. Securities Exchange Act of 1934). Ryzyko, niepewność i inne czynniki, o których mowa powyżej, obejmują między innymi:
/źródło - |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Poprawiony: niedziela, 29 grudnia 2024 18:35 |