Najmłodsi tuż po lekcjach Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
środa, 07 grudnia 2011 11:29

Najmłodsi tuż po lekcjach

Często zastanawiamy się czy warto obciążać dziecko nieobowiązkowymi kursami. Jak się okazuje praktyczne i ciekawe zajęcia, to nie tylko nauka, ale i doskonałe źródło zabawy.

altDodatkowe zajęcia pozalekcyjne wzbogacają wiedzę malca, dając mu jednocześnie szansę wszechstronnego rozwoju. Pozwalają pogłębiać zainteresowania najmłodszych, a zarazem pobudzają twórcze i kreatywne myślenie.

Zajęcia dodatkowe - po co?
Głównym celem różnego rodzaju kółek jest naturalne wspomaganie rozwoju aktywnej postawy dziecka, dążenie do samorealizacji, a także budowanie aspiracji i otwartości na otaczającą rzeczywistość. Ważne, by obserwować najmłodszych i wspierać ich zainteresowania. Nigdy nie powinniśmy ograniczać aktywności malca, tym samym tłumiąc kreatywne  i twórcze myślenie. Pamiętajmy o tym, by mimo wszystko zachować harmonię i nie zasypać pociechy wieloma obowiązkami. Możemy wówczas w prosty sposób  zniechęcić je do udziału w ciekawych zajęciach.

Program najlepszy dla najmłodszych
Pamiętajmy, że maluchy najlepiej uczy się przez zabawę. Dlatego poszukując odpowiednich zajęć, wybierzmy te, które zasadniczo różnią się od tradycyjnych lekcji  w szkole. Ważne, by zapewnić dziecku ciekawe, zgodne z jego zainteresowaniami zajęcia, szczególnie w okresie, kiedy chłonie wiedzę najszybciej - pomiędzy piątym a ósmym rokiem życia.

Jaką formę zajęć wybrać?
Niezwykle ważną kwestią jest forma prowadzonych kursów. Przedszkolaki i dzieci do 8 roku życia najwięcej informacji zapamiętają z zajęć, na których panowała miła i luźna atmosfera, wiedza przekazywana jest za pomocą zabawy, a część kursu to zajęcia ruchowe, odpowiedzialne za zrównoważony, psychofizyczny rozwój malca - mówi Anna Kucharska, specjalistka kreatywna VTech Polska, producenta elektronicznych zabawek dla dzieci. W przypadku starszej pociechy, decyzję dotyczącą tematyki zajęć, powinniśmy podjąć wspólnie z pociechą. Pozwólmy jej powiedzieć czego chciałaby się uczyć i co ją interesuje. Ważne, by zapewnić starszakom swobodę wyboru. Spróbujcie wybrać się na różne zajęcia. Dzięki starej metodzie prób i błędów, znajdziecie zajęcia, które będą dla nich przyjemnością - dodaje Anna Kucharska.

Pamiętajmy o tym, że dodatkowe zajęcia prowadzone w niestandardowy i ciekawy sposób wpływają na rozwój psychoruchowy, stymulują umysł i angażują dziecko do kreatywnej  i twórczej pracy. Pozwolą w naturalny sposób kształtować pamięć, wyobraźnię, a zarazem uwrażliwią na emocje. Kiedy nasza pociecha poznaje otaczający świat, wykorzystajmy jej zauroczenie rzeczywistością, by kształtować w niej nowe umiejętności.

/źródło - Publicon PR/


Poprawiony: wtorek, 07 stycznia 2014 19:27