Gdy cera potrzebuje wody - stosuj profesjonalne kosmetyki Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
wtorek, 10 maja 2011 22:42

Gdy cera potrzebuje wody

Każdy typ cery wymaga odpowiedniego nawilżania – gdy za sprawą niewłaściwego trybu życia, bądź nieprawidłowej pielęgnacji zaniedbamy tę kwestię, skóra może zareagować spadkiem kondycji.

Napięcie, drażliwość, łuszczenie się skóry, jak i wyraźne wysuszenie to najczęstsze objawy jej odwodnienia. Aby szybko poprawić wygląd cery konieczna jest odpowiednia pielęgnacja.

Do odwodnienia skóry przeważnie dochodzi na skutek nieprawidłowej pielęgnacji – silnie wysuszające żele do mycia twarzy, matujące, antybakteryjne kremy, zbyt mocne peelingi zamiast poprawiać stan cery mogą wpływać na nią negatywnie. Problemem jest też mało urozmaicona pielęgnacja, której nie dostosowujemy do poszczególnych pór roku – krem optymalny dla skóry w okresie letnim nie musi sprawdzać się w czasie mroźnej zimy. Jeśli po kilku godzinach od jego aplikacji zamiast komfortu odczuwamy napięcie skóry, czas rozejrzeć się za intensywniej nawilżającym kosmetykiem.

Duże znaczenie dla kondycji cery mają czynniki zewnętrzne – nadmierna ekspozycja na promienie UV wysusza skórę i przyspiesza jej starzenie. Zimą – gdy się nie opalamy – cera boryka się z suchym powietrzem okresu grzewczego, silnym mrozem i wiatrem. Jeśli nie mamy na uwadze tych czynników i nie wymieniamy kosmetyków adekwatnie dla panujących warunków, cera może reagować odwodnieniem. Co możemy wówczas zrobić? Wskazany jest przegląd kosmetycznej półki i odsunięcie na bok wszelkich potencjalnie wysuszających i podrażniających preparatów. Do mycia używamy tylko delikatnych, nawilżających produktów, demakijaż natomiast przeprowadzamy za pomocą odżywczego mleczka, po którym skóra będzie miękka i ukojona. Rezygnujemy też z peelingów mechanicznych – możemy je zastąpić kosmetykiem enzymatycznym.

altDla potrzeb skóry odwodnionej wybieramy krem treściwy oraz bogaty w substancje nawilżające i odżywcze. Dobroczynnymi składnikami, na które warto zwracać uwagę przy wyborze kremu są m.in. ceramidy, NNKT (niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe), wosk pszczeli, kwas hialuronowy. Dobry krem dla skóry odwodnionej to taki, który nie tylko dostarczy jej składników nawilżających, ale również zapobiegnie odparowywaniu wody z naskórka (np. De Noyle's Crema Jojoba 50 ml/ok. 94 zł). Lekki film ochronny na skórze po aplikacji kremu jest jak najbardziej wskazany i pełni funkcję swoistej bariery. Jeśli odwodnienie towarzyszy cerze dojrzałej, warto rozejrzeć się za kremem przeciwzmarszczkowym, który jednocześnie miałby przedłużone działanie nawilżające i hamowałby utratę wody (np. kremy Viviean Cell Optimo, 50ml/ok. 96 zł).

Gdy cera sprawia wrażenie odwodnionej, może być to również sygnał, iż spożywamy zbyt małe ilości płynów. Nie należy zatem zapominać o regularnym nawadnianiu organizmu, który potrzebuje ok. 1.5 l wody dziennie. Można również zapytać w aptece o suplementy diety sprzyjające poprawie kondycji skóry. Sprzymierzeńcami w walce o elastyczną, doskonale nawilżoną cerę z pewnością są dermatolog i kosmetyczka. Za pomocą profesjonalnych zabiegów w gabinecie kosmetycznym możemy efektywnie niwelować objawy odwodnienia skóry i zadbać o to, by jej wygląd szybko wrócił do normy.

http://eversun.pl/

 

Kosmetyki profesjonalne – dlaczego warto ich używać?

Coraz więcej kobiet docenia możliwości kosmetyków profesjonalnych i wybiera je zamiast standardowej pielęgnacji. Jaki jest fenomen tych specjalistycznych preparatów i czym różnią się od produktów z drogeryjnej półki?

Od pewnego czasu możemy zaobserwować pewien trend, który podejmowany jest przez największe marki kosmetyczne na świecie: jest to moda na „profesjonalizm” promowanych kosmetyków drogeryjnych. Niezależnie od tego, czy kupujemy szampon, czy krem do twarzy, nad jego rewelacyjnością rozpływa się w reklamie ekspert w danej dziedzinie (wybitny fryzjer, kosmetolog), który przekonuje, że temu właśnie produktowi jest wierny w swojej pracy. Powstają coraz to nowe linie detaliczne aspirujące do bycia profesjonalnymi, tak, aby klientka uległa obietnicy zwiększonej skuteczności preparatu i wrzuciła go do sklepowego koszyka. Na ten niecodzienny PR z zaciekawieniem patrzą specjaliści z profesjonalnej branży kosmetycznej, znacznie bardziej odporni na przekaz reklamowy, aniżeli statystyczny konsument. Powstaje potrzeba wyjaśnienia klientowi, czym faktycznie jest produkt profesjonalny i dlaczego nie znajdziemy go w zwykłym sklepie.

Zakupy z indywidualnym doradcą

By zrozumieć na czym polega różnica między kosmetykiem drogeryjnym a profesjonalnym warto prześledzić sposób, w jaki klientka kupuje te produkty. W przypadku zakupów w drogerii wystarczy wejść do sklepu i wybrać spośród bogactwa kosmetycznej półki to, co nam się spodoba. Czasem możemy liczyć na pomoc ekspedientki, która powinna znać w pewnym stopniu specyfikę produktów z oferty. W praktyce jednak często same wodzimy wzrokiem po półkach szukając czegoś interesującego. W przypadku produktów profesjonalnych sprawa wygląda zgoła inaczej. Podstawowym miejscem ich zakupu jest salon kosmetyczny, gdzie pracuje wykwalifikowana kadra po szkole kosmetycznej (studium dla kosmetyczek lub studiach kosmetologicznych). Od progu klientka jest traktowana indywidualnie, a osoba odpowiedzialna za sprzedaż produktów stara się zapoznać z jej potrzebami oraz dobrać odpowiedni preparat dla wymagań cery. Liczne salony oferują darmowe konsultacje, pozwalające ocenić typ i kondycję skóry oraz określić optymalną dla niej pielęgnację. Wybór kosmetyków w salonie urody przypomina nieco popularne wśród celebrytów zakupy odzieży realizowane we współpracy ze stylistą. W gabinecie zamiast stylisty mamy kosmetyczkę lub kosmetologa, który oceni potrzeby, doradzi i zmniejszy prawdopodobieństwo nietrafionej inwestycji. W takiej sytuacji nie ma mowy o tym, by klientka wyszła z gabinetu z przypadkowo zakupionym produktem. Dla osoby mającej jakiekolwiek problemy pielęgnacyjne jest to duże udogodnienie.

Luksus świadomego wyboru

altOferta kosmetyczna salonu urody różni się od drogerii swego rodzaju selektywnością. Chodzi o sposób, w jaki kompletuje się produkty, które trafią do sprzedaży. W salonie kosmetycznym pracują specjaliści, którzy doskonale znają się na składach kosmetyków i działaniu na skórę poszczególnych substancji. „Dla kosmetologa skład Inci podany z tyłu opakowania kremu jest w pełni zrozumiały i oddaje faktyczny charakter kosmetyku. - mówi Anna Wnuk, ekspert z salonu Abacosun w Gdyni. - W konfrontacji ze specjalistyczną wiedzą nie mają szans nawet najdroższe i najbardziej przemyślane kampanie promocyjne. Stąd w ofercie salonu znajdziemy tylko takie produkty, jakim ufają jego pracownicy – kosmetyki, których skuteczność potwierdza przede wszystkim wiarygodna formuła.”
Jeśli zapytamy kosmetologa, dlaczego dany produkt jest odpowiedni dla naszej cery, otrzymamy konkretną, popartą argumentami odpowiedź. Działa to również w drugą stronę – ekspert w salonie kosmetycznym poinformuje, jeśli dany produkt z jakichś względów się dla nas nie nadaje. Jakość obsługi jest tu priorytetem – wobec ogromnej konkurencji i skromniejszych środków na reklamę gabinet liczy na zdobycie lojalności klientek poprzez dawanie im luksusu przemyślanych zakupów.

Wyjątkowość profesjonalnego produktu

Na czym zatem polega unikatowość profesjonalnych kosmetyków i dlaczego jest tak atrakcyjna, że odwołują się do niej nawet typowo drogeryjne marki? „To proste – odpowiada Anna Wnuk – kosmetyki profesjonalne są dopracowane pod względem składów i wyróżniają się ponadprzeciętną skutecznością. Jednak obecność w kremie składników pielęgnacyjnych to nie wszystko, liczy się również ich ilość. W profesjonalnym kremie znajdziemy większe dawki substancji aktywnych, co przekłada się na maksymalizację skuteczności preparatu i to, że jest on w stanie przedłużyć działanie zabiegów kosmetycznych. Forma sprzedaży, gdzie kosmetyczka bądź kosmetolog jest doradcą klienta ma tu kluczowe znaczenie – produkty profesjonalne ze względu na swe zaawansowane działanie wymagają bowiem oceny adekwatności danego kosmetyku w stosunku do cery konkretnej klientki. Kosmetyki drogeryjne nie mogą działać z podobnym efektem, ponieważ system ich sprzedaży nie pozwala na kontrolę tego, w jaki sposób i przez kogo zostaną użyte. Wybór intensywnego preparatu złuszczającego przez posiadaczkę wrażliwej cery mógłby być negatywny w skutkach, podobnie jak zastosowanie przez alergika produktu zawierającego wyciąg roślinny, na który jest on akurat uczulony. W gabinecie jesteśmy w stanie wyeliminować możliwość zaistnienia takich sytuacji, dzięki czemu nasze klientki czerpią z produktów profesjonalnych same korzyści. Producent kosmetyków drogeryjnych nie może sobie na to pozwolić, gdyż zwyczajnie nie wie, w czyje ręce trafi jego produkt”.

/ źródło - www.abacosun.pl /


Poprawiony: czwartek, 09 stycznia 2014 15:44