Kieszonkowy rozmiar przekąski buduje kulturę pożywnego podjadania |
Wpisany przez S.Z. |
piątek, 16 sierpnia 2019 11:05 |
Kieszonkowy rozmiar przekąski buduje kulturę pożywnego podjadaniaPrzekąska, do tej pory kojarzona z żywieniowymi grzeszkami, zaczyna odgrywać zupełnie nową rolę w codziennych zwyczajach konsumenckich. Polacy śmielej przyglądają się i sięgają po ofertę przekąskową producentów, którzy wychodzą naprzeciw trendowi zdrowego odżywiania, ale mają również na uwadze coraz szybsze tempo życia konsumentów, którzy często zmuszeni są do jedzenia poza domem. To właśnie im dedykowana jest kategoria convenience dostosowująca się do specyfiki ich stylu życia i odżywiania. Silny trend przekąski typu convenienceKonsumenci sięgają po zdrowe opcje żywnościowe, jednocześnie ograniczając ich ilość czy rozmiar. Wynika to z trendu zdrowego odżywiania, troski o swoje ciało i jego formę oraz szybkiego tempa życia. Rozwiązania typu convenience mają wyrobić nawyk zabierania ze sobą przekąski przeciwdziałającej głodowi w nawet najmniej oczekiwanym momencie. Wygoda użytkowania stanowi znaczący atut w wielu sytuacjach konsumpcyjnych, w których zależy nam na natychmiastowym nasyceniu oraz jak najmniejszym wysiłku związanym ze zjedzeniem szybkiej przekąski.. Tego typu przekąski sprawdzają się m.in. w szkole między lekcjami, na uczelniach pomiędzy zajęciami, w pracy przy biurku, w podróży czy w oczekiwaniu w kolejce. Moc w garściProblem, z jakimi spotyka się współczesny przekąskowicz to m.in. nieporęczność przekąski wynikająca z jej dużego rozmiaru, idące za nim ryzyko rozsypania, pokruszenia czy zabrudzenia. Świadomość tych problemów stworzyła wśród marek trend tworzenia przekąsek „na raz”. Marka Bakalland jesienią ubiegłego roku wprowadziła linię bakalii przekąskowych Chwyć&Jedz, której formuła opiera się na rozmiarze i gramaturze odpowiadającym jednej porcji przekąski w postaci orzechów, nasion, suszonych owoców oraz mieszanek bakaliowych. Podobny model przekąski marka przejawia w linii BA!rdzo Bakaliowych Tabliczek, tworzących nową kategorię przekąskową wśród produktów przyjemnościowych – ponad 70% bakalii w 25% czekolady. Niewielki, kieszonkowy rozmiar przekąski ułatwia konsumpcje i tworzy nowe okazje do tego, aby po nią sięgnąć, a przede wszystkim stwarza nowe możliwości do zabrania ze sobą przekąski, nawet w przypadku najmniejszego bagażu podręcznego. /źródlo - / |